Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skuffet av Tesla (Drammen)

Startet av Isbjørn, søndag 29. mars 2015, klokken 09:55

« forrige - neste »

Muffinman

Hvor vanlig er det at biler utleveres med skader? Har aldri hørt om noe slik annet enn på dette forumet, og jeg har frekventert en del bilfora gjennom årene. Kan det ha sammenheng med at bilene fraktes i container og at det eventuelt er en økt skaderisiko knyttet til dette?

laumb

Sitat fra: teslanor på mandag 30. mars 2015, klokken 00:08
Er det virkelig enkelttilfeller? Vet ikke om BMW, Audi, Mercedes eller andre "premium"-merke kunder hadde akseptert det flere av oss har opplevd. Jeg er i hvert fall lei - og har ikke fått det jeg er lovet og har betalt for. At Tesla Drammen overhodet ikke følger opp slike saker i ettertid sier vel en del.

Vet om en som bestillte A5 med delskinn og fikk delskinn i hele interiøret unntatt setene; De var helskinn.
Totalt skivebom fra Audi sin side - men kjøperen synes jo bare det var kult og lot det være.

I hvert fall en Audi-kunde jeg vet om som aksepterte feilleveranse.

Isbjørn

#32
Da fikk jeg levert bilen i går, dessverre ikke med sommerhjulene på som avtalt men med vinterhjul på.

Hos dekkmann i dag ble jeg skuffet igjen: Det var 4 x 245" dekk i plastposene istedenfor 2 x 245" og 2 x 265" bak. Og dekkene var brukt samt riper på felgene... Det er kun 5 mm mønsterdypde på dekkene igjen! Og selvfølgelig ingen hos Tesla i Drammen å få tak i!
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

cirys1

Sitat fra: laumb på mandag 30. mars 2015, klokken 13:34
Vet om en som bestillte A5 med delskinn og fikk delskinn i hele interiøret unntatt setene; De var helskinn.
Totalt skivebom fra Audi sin side - men kjøperen synes jo bare det var kult og lot det være.

I hvert fall en Audi-kunde jeg vet om som aksepterte feilleveranse.

Dette kaller du "totalt skivebom"..??
Litt for "mye" skinn på setene?

Her forteller folk om bulk i biler og så feile seter bak at man ikke kan bruke 7 seter (ingenting og feste i), tror jeg ville utvidet begrepet "totalt skivebom" med noen "meter"..  :P

Rikerud

Sitat fra: cirys1 på onsdag 01. april 2015, klokken 11:48
Sitat fra: laumb på mandag 30. mars 2015, klokken 13:34
Vet om en som bestillte A5 med delskinn og fikk delskinn i hele interiøret unntatt setene; De var helskinn.
Totalt skivebom fra Audi sin side - men kjøperen synes jo bare det var kult og lot det være.

I hvert fall en Audi-kunde jeg vet om som aksepterte feilleveranse.

Dette kaller du "totalt skivebom"..??
Litt for "mye" skinn på setene?

Her forteller folk om bulk i biler og så feile seter bak at man ikke kan bruke 7 seter (ingenting og feste i), tror jeg ville utvidet begrepet "totalt skivebom" med noen "meter"..  :P

Ja, snakk om å bruke opp begreper... Men det ga nå i alle fall meg en god latter :)

TommyA

Hentet min P85d for en uke siden i Drammen hos Leo. Perfekt overlevering og bilen var som den skulle være. Der Tesla kan forbedre seg betydelig, er oppfølging av hver enkelt kunde mens han venter på bilen. Dette burde være høyere prioritert, og kan jo gjøres veldig enkelt på mail/sms. Tror dette også ville spart dem for veldig mange telefonhenvendelser.
Vi kan nok heller ikke sammenligne med BMW, Audi forhandlere som har et mye større forhandlernett for utlevering. Dessuten leveres vel deres biler ut spredt utover lengre perioder. Er helt sikker på at de ansatte gjør en kjempejobb tatt i betraktning arbeidspresset under "toppene" for utlevering

Ko_deZ

Såvidt jeg har forstått så kommer bilene nå på bilferjer, og det er nok til dels forklaringen på hvorfor de kommer i "bolker" på denne måten. Det å ha bilene stående på kaia koster penger i form av kapitalkostnad. Hadde de hatt pengene på konto hadde de fått renter av dem, så i praksis taper de rentene når de står på kaia. Med 850-900k i snitt per bil (stort sett P85D som ble utlevert nå), og 650 biler, så snakker man om ca 60000kr per dag i tapte kapitalinntekter gitt 4% rente. Det blir litt penger av det.

Selv så har jeg vært heldig og fått låne bilen til Bjørn, så jeg trengte ikke gå gjennom hele prosessen ved overlevering. Eneste jeg lurte på var hvordan man får ACC til å hoppe til fartsgrensen, men det var det ingen som visste (!?). Jeg hadde glemt at DNB lånet var satt til å stå på både meg og fruen, og bare jeg hadde møtt opp. Først prøvde vi digital signering, men det feilet pga noe tull i banken den dagen. Da fikk jeg tilbud om å låne en roadster så jeg kunne kjøre hjem og få signatur, men du får ikke en 2 meter lang kar nedi en roadster uten brekkjern og kraftige smertestillende. Dermed kjørte jeg bilen min hjem og hentet signatur, og kjørte så tilbake. Alt smertefritt og fint. Et par småting som jeg har merket meg er at ene hodestøtten bak har en dårlig søm, og bakluka ikke ser ut til å være helt sentrert. Ingen andre skader eller tullball heldigvis.

sosiss

 :) Når de leverer ut til de grader så mange biler på en kort tidsrom, kan en ikke sammenligne med "vanlige" bilmerker. Vi hentet vår ut i går. ingen problemer, ikke noe å sette fingeren på. Imponerende effektivitet. Iallfall fem båser på en gang i full aktivitet med nye biler ut hver halvtime. Vennlig og hjelpsom betjening. MyTesla-appen fungerte allerede på vei hjem. 6.2 installert i løpet av første natt med bilen.

elbilertilalle

Sitat fra: sosiss på onsdag 01. april 2015, klokken 23:20
:) Når de leverer ut til de grader så mange biler på en kort tidsrom, kan en ikke sammenligne med "vanlige" bilmerker. Vi hentet vår ut i går. ingen problemer, ikke noe å sette fingeren på. Imponerende effektivitet. Iallfall fem båser på en gang i full aktivitet med nye biler ut hver halvtime. Vennlig og hjelpsom betjening. MyTesla-appen fungerte allerede på vei hjem. 6.2 installert i løpet av første natt med bilen.

+1 sånn var det for meg også.

dotten

Sitat fra: TommyA på onsdag 01. april 2015, klokken 16:57
Hentet min P85d for en uke siden i Drammen hos Leo. Perfekt overlevering og bilen var som den skulle være. Der Tesla kan forbedre seg betydelig, er oppfølging av hver enkelt kunde mens han venter på bilen. Dette burde være høyere prioritert, og kan jo gjøres veldig enkelt på mail/sms. Tror dette også ville spart dem for veldig mange telefonhenvendelser.
Vi kan nok heller ikke sammenligne med BMW, Audi forhandlere som har et mye større forhandlernett for utlevering. Dessuten leveres vel deres biler ut spredt utover lengre perioder. Er helt sikker på at de ansatte gjør en kjempejobb tatt i betraktning arbeidspresset under "toppene" for utlevering

Hentet også hos Leo.. Skulle levere vinterdekk før utlevering, møtte opp kl 18 og hadde ut lev kl 19.
Etter å ha mast på to stk kom leo kl 19.15.. Da jeg spurte om vinterdekkene var det bare nøling.. "Og jeg hadde jo sagt fra dagen før at du ikke kunne bruke de med de gamle sensorene" (Dette er mulig hna har nevnt, men jeg fikk det aldri med meg.

Da jeg poengterte dette, og sa at "Å gi en kunde beskjed dagen før, også nå når jeg møter opp, være for sen, og si at jeg må betale, og vente for å skifte de sensorene, er vel litt rart?"

"Du fikk jo beskjed i går da.."

Jeg liker ikke drammen, og heller ingen av DSene jeg har møtt der.. Fikk bilen på sommerdekk som rista ut av helvete (manglet 70 gram på en felg)
Samt at hjulstillingen var feil.

Tok tlf til henning på skøyen, fikk time dagen etter, og lånebil mens jeg ventet så jeg kunne kjøre litt.. Slik service kvalifiserer til kake, og de fikk den største jævel-kaka jeg kunne skaffe på ettermiddagen!

Hurra for Skøyen og Henning, som er der for kundene!
S85

P85D fra mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA