Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Homelink i 6.1

Startet av Kvark, lørdag 28. mars 2015, klokken 21:49

« forrige - neste »

cirys1

Det som hadde vært utrolig kult/bra er at man åpnet garasjeporten når man åpnet bilen(bilen vet jo koden på og åpne garasjeporten), håper på en SW her.
For slik det er idag så er det bare en fancy funksjon, man må fremdeles ha garasjeportåpneren når man skal lukke porten etter et man har parkert.. :)

Kvark

Jeg har bryter på veggen som jeg trykker på når jeg går ut av garasjen, men det burde absolutt vært en tastekombinasjon på keyfoben for å styre homelink.
S85D

cirys1

Sitat fra: Kvark på torsdag 02. april 2015, klokken 23:12
Jeg har bryter på veggen som jeg trykker på når jeg går ut av garasjen, men det burde absolutt vært en tastekombinasjon på keyfoben for å styre homelink.
Jeg og har to impuls-brytere en til hver port, men TMS er parkert på høyre side og panelet er på venstre side (fossilen sin side), håper fremdeles på den SW da..  :D

Sandvika

Sitat fra: cirys1 på torsdag 02. april 2015, klokken 21:45
Det som hadde vært utrolig kult/bra er at man åpnet garasjeporten når man åpnet bilen(bilen vet jo koden på og åpne garasjeporten), håper på en SW her.
For slik det er idag så er det bare en fancy funksjon, man må fremdeles ha garasjeportåpneren når man skal lukke porten etter et man har parkert.. :)
Siden de færreste portåpnere vet om porten er åpen eller ikke så kan det bli stygt om den allerede er åpen og det står noe under....

Kagex

Har sendt inn forslag til tesla.  Foreslo at de programmerte homelink til fob.  Trykk og hold på tak knappen for å aktivere homelink.  Den knappen  var til vinduene før som ikke er i bruk nå
P29687

Birger

Sitat fra: Kvark på søndag 29. mars 2015, klokken 16:08
SitatIf your device has rolling code technology, the next screen will request that you press the LEARN button on your garage door motorhead (it may be helpful to have a ladder) and then get back into your vehicle and press CONTINUE to start the pairing procedure. If your garage door opener has rolling code and QuickTrain technology, press CONTINUE.

Jeg har rolling code, men dette dukker ikke opp.

Det er mulig det er en feil i implementeringen hos Tesla. Jeg hadde mye problemer med min åpner og mye kontakt med Tesla service. Feilen var lignende den som du har. Det kom ikke opp i Tesla'en for fullføring.

Åpneren din er på listen over kompatible? I så fall bør du benytte Tesla service og få den hjelpen du trenger der. Det fikk jeg og det kom en oppdatering og så fungerte det. Men det tok en del tid så tålmodighet kan være påkrevd....
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Kvark

Går på både 433 og 866 MHz og skal være kompatibel. Jeg tror at det hadde fungert bedre hvis jeg hadde hatt en annen fjernkontroll. Chamberlain har en med fire knapper som kan programmeres og stilles inn, mens de to som fulgte med min har bare to knapper og ingen innstillinger overhodet. Det er jo såklart bare en mistanke, så det hadde vært kult å få låne en fjernkontroll av noen.

Chamberlain er jo Lift-master.
S85D

Kagex

P29687

Kvark

S85D

Quintilian

Hei,

Vil bare dele min historie om Homelink her...

Fikk bilen for 1 år siden. Forsøkte i flere uker å programmere vår Gapo Safe 800 NRG uten hell. Testa "alt" (bytte batterier, to fjernkontroller, åpen frunk, etc. etc etc... Flere ganger kom jeg så langt at bilen blinket med lysene, men allikevel no go" når den skulle prøve "på egen hånd".

Kontaktet også Gapo direkte og fikk et to-linjers svar om at Homelink ikke var støttet. Punktum.

Prøvde på nytt nå for 2 dager siden. Funket på første forsøk. No fuzz.... Kanskje noe har blitt gjort i en av software-oppdateringene det siste året?

Det jeg gjorde var;
1) Plasserte bilen i garasjen (rett under portåpneren)
2) Fulgte Homelink-instruksjonene til punkt og prikke
3) Hadde åpen frunk og senderen plassert "midt inni".
4) Holdt inne sende-knappen på fjernkontrollen til 5-sekunder ETTER bilen blinket med lysene
5) Husket å sette portåpneren i "learning modus" når jeg fikk beskjed underveis av Bilen.
6) Funket som sagt på første forsøk. No fuzz... :)

Lykke til videre, dere som fremdeles sliter med dette! :)


NegativeElectrode

Programmerte min Crawford Magic 1000 i dag. Prøvde for et par dager siden (muligens før jeg fikk 6.2) da ikk jeg det ikke til, men er usikker på om jeg fikk satt portåpneren i learning modus. Jeg stod foran bilen med fjernkontrollen. Nå fungerer det som det skal.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cirys1

Sitat fra: Sandvika på fredag 03. april 2015, klokken 10:49
Siden de færreste portåpnere vet om porten er åpen eller ikke så kan det bli stygt om den allerede er åpen og det står noe under....

Dette skjønte jeg ikke..  :P

Jeg snakkerr om og ha garasjepottåpneren på FOB slik at man ikke trenger den ekstra fjernkontrollen med deg.
Man lukker gjerne igjen porten etter at man har parkert kan ikke se at det blir noen forskjell om man trykker på den ene eller andre fjernkontrollen.. :P

Kvark

Sitat fra: Quintilian på fredag 03. april 2015, klokken 19:58
5) Husket å sette portåpneren i "learning modus" når jeg fikk beskjed underveis av Bilen.

Problemet er bare at dette punktet aldri kommer for en del av oss.
S85D

Quintilian

Sitat fra: Kvark på fredag 03. april 2015, klokken 22:14
Sitat fra: Quintilian på fredag 03. april 2015, klokken 19:58
5) Husket å sette portåpneren i "learning modus" når jeg fikk beskjed underveis av Bilen.

Problemet er bare at dette punktet aldri kommer for en del av oss.

Slik var det for meg også når jeg forsøkte for 1 år siden... Den blinka med lysene men gikk aldri videre til "aktiviser læremodus". Men som sagt; nå fungerte det på første forsøk, så jeg mistenker at de har gjot noe i software-update i mellomtiden (er per nuh på 6.1)....

Kvark

Sitat fra: Quintilian på lørdag 04. april 2015, klokken 08:46
Slik var det for meg også når jeg forsøkte for 1 år siden... Den blinka med lysene men gikk aldri videre til "aktiviser læremodus". Men som sagt; nå fungerte det på første forsøk, så jeg mistenker at de har gjot noe i software-update i mellomtiden (er per nuh på 6.1)....

Har allerede prøvd å holde inne i lang tid etter lysene blinker også. Gjør ingen forskjell. Jeg er på 6.2 nå. Fungerer fortsatt ikke.
S85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA