Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Calix varmer

Startet av aurba, onsdag 25. mars 2015, klokken 13:12

« forrige - neste »

aurba

Er det noen som vet hvor man får tak i Calix varmer til Thinken?
R&S hadde ikke på lager og viste ikke når det kom inn nye
Think City 2010, Lithium

oyho

Hei,

Da er vi to som er på utkikk. Varmeapparatet mitt røyk i går (jeg får i hvert fall ikke varme lenger), og såvidt jeg har skjønt fra å søke på forumet er det en Calix varmer jeg trenger. Finnes det alternativer?

Har skjønt at det kan være problemer med luft i slanger e.l., men dette er så langt unna mitt kunnskapsnivå at det gir jeg opp med engang. Hadde tenkt å ringe R&S, men om de ikke kan hjelpe -- hva gjør man da?

Øyvind
Think City 2010, Zebra, ~40 000 km, Oslo
Ord jeg har lært på dette forumet:
BMI, SOC, CHAS,

Fornybar

Hei
Jeg stod i kø nesten ett helt år for å få nytt Calix varmeapparat, i alle fall det trodde jeg. Det viste seg slik jeg forstod det at det ikke var ferdig utviklet og var holdbart. Tatt i betraktning av alle de problemene jeg hadde hatt med varmeapparatet, ønsket jeg ikke flere tilsvarende runder.

I forumet dukket det opp en diskusjon om keramisk varmeelement som varmer opp luft direkte, noe think hadde ferdigstillet og klargjort for produksjon rett før de gikk konkurs. Jeg fant frem til en som enda hadde slike elementer igjen og som kunne montere det. Han la også inn software, noe som er helt nødvendig. Har hatt nytt varmeapparat i ett helt år og er fornøyd. Virker nøyaktig slik det skal, og det gir varm luft nesten med en gang.

En liten hake er det: i den originale varmekolben ligger det en beskyttelse mot brann som innebærer at den elektriske kursen kortsluttes. Har det skjedd må du skifte sikring, ellers får du ikke strøm. Da må først PCUen taes ut, noe som er mye jobb. Så må den sendes til en ingeniør som kan skifte den, det kan du neppe gjør selv. RS har brukt den samme ingeniøren til å reparere PCUer. Dersom du ikke har montert AC, kan du visstnok bruke utgangen fra AC?
Det var litt jobb for meg å finne ut av dette på egenhånd mens jeg stod i kø for å få montert Calix, dette var en garantisak. På slike saker er det fem års garanti! Da jeg endelig hadde fått skiftet element m.m. og fått det godkjent og betalt av rs Lillestrøm, fortalte rs Asker at det kunne de også ha gjort. Hvorfor jeg ikke fikk info om det fikk jeg ikke svar på. Mitt forslag: kontakt rs Asker (Billingstad). Lykke til!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA