Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Peugeot Partner 1999 bilen fungerer ikke i revers?

Startet av kokofi, fredag 06. mars 2015, klokken 14:43

« forrige - neste »

kokofi

er det noen som har peiling på hvorfor min partner fungerer fremover i `d` , men når jeg setter den i `r` skjer det ingen ting. lyset på dashbordet som skal vise når bilen rygger lyser heller ikke. lyset i stilling `d` fungerer hele tiden, også når jeg setter girspaken i `r`.? ?. kona mi blir så sinna når jeg sier at hun må hjelpe meg og få bilen bakover .. hjelp...... ;)

Elmo

Lenge siden jeg har skrudd på Partner, men såvidt jeg husker så er vel overføringen fra girspaken helt mekanisk til en bryter et sted under.

Titt fra undersiden eller skru opp og ta en titt ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Den mekaniske girlåsen er uavhengig av girvelgeren som bare endrer motstandsverdi til CPU.

Tipper der er en feil på kontaktene i selve girvelgeren siden PCU ikke registrerer at fører velger revers.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lemcke

Hei,
ikke revers høres ukomplisert ut.  Min Partner går bare framover - uansett om den står i D eller i R.
Det hadde vært interessant å se inn til disse spak-kontaktene - hvis man bare hadde kunnet åpne midtkonsollen - uten å ødelegge noe der.  Har noen et tips?
Takk på forhånd,
T.

torle

Hadde Lexia på bilen for en stund siden, så da at når en flyttet spaken fra D-N-R og P at spenningen endret seg mener den ene verdien var 0,6v. Kan se  om jeg kan koble på og lese av. På min hender det at revers lyset i dashbordet blinker noen få ganger når bilen står i P....
Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

elektrolux

Girvelger tas ut nedenfra på Partner/Berlingo. Ikke helt ukomplisert da der er noen deler som lett går ut av stilling ved tilbakemontering.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA