Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dobbeltlader borte som valg

Startet av Tesla-man, mandag 02. mars 2015, klokken 10:14

« forrige - neste »

Tesla-man

Tipper enkletlader er standard, og plassen brukes til flere celler :)

Må snart bytte inn P85D'en ;D
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Dennis

Kanskje de har en lader som kan levere det dobbelte nå.

Tesla-man

Ja, kanskje...  Ser også ut som om prisene har økt - selv uten dobbelladervalget
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

aness

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 02. mars 2015, klokken 10:16
Kanskje de har en lader som kan levere det dobbelte nå.

Bestillingssiden sier "11kW innebygget lader".

fonberg

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 02. mars 2015, klokken 10:16
Kanskje de har en lader som kan levere det dobbelte nå.

Ser ikke sånn ut, det er spesifisert på konfigurasjonssidene at den interne laderen er 11kW.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Dennis

Sitat fra: aness på mandag 02. mars 2015, klokken 10:18
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 02. mars 2015, klokken 10:16
Kanskje de har en lader som kan levere det dobbelte nå.

Bestillingssiden sier "11kW innebygget lader".

På Usa siden står det nå bare onboard charger og ikke noe tall.

Tesla-man

#6
Tesla har vel funnet ut det samme som mange av oss andre har forstått lenge- dobbellader er unødvendig
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Dennis

De har også fjernet hjemmeladeren fra usa siden som man måtte ha for å utnytte dobbel lader muligheten hjemme.

B_Tesla

Er det nytt at man kan få oppgraderte seter på S85 også?
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Muffinman

Eller kanskje 22kw blir standard. Tiden vil vise :)

Tesla-man

Sitat fra: Muffinman på mandag 02. mars 2015, klokken 10:29
Eller kanskje 22kw blir standard. Tiden vil vise :)
Kan jo hende, men lite trolig ettersom det står 11kW og behovet for dobbellader er mindre enn noen gang, samtidig som plassen kan benyttes til flere battericeller. 
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Dennis

Sitat fra: Tesla-man på mandag 02. mars 2015, klokken 10:33
Sitat fra: Muffinman på mandag 02. mars 2015, klokken 10:29
Eller kanskje 22kw blir standard. Tiden vil vise :)
Kan jo hende, men lite trolig ettersom det står 11kW og behovet for dobbellader er mindre enn noen gang, samtidig som plassen kan benyttes til flere battericeller.

Står ikke 11 kW lengre på Usa siden, og er lite sannsynlig at de nedgraderer med tanke på de som har kjøpt 22 kW laderer for å ha hjemme fra Tesla. Men skal aldri si aldri.

Laderne er plassert under baksetene. Så er lite sannsynlig at de slenger inn ekstra batteri der, blir et veldig lite batteri med samme kapasitet som et vanlig bilbatteri isåfall :P
Skal de endre på hovedbatterier må karosseri konstruksjon endres og det er lite sannsynlig.

tonl

#12
Hvis de fjerner dobbeltlader bør kapasiteten (antall lader plass) til SC økes. Eks SC på Sollie den ligger på en av hovedveien ut/inn av Norge. Antall laderplasser der er bare kun 6. Og når "folke" versjon model 3 kommer, blir det kø der.

SC hjelper meg egentlig på veien til der jeg skal. Dobbeltlader har egentlig hjulpet meg flere ganger der jeg skal. "Bilen venter på meg når den er ferdig ladet. Istedetfor jeg venter på bilen."

Alle har sine egne behov.

Tesla-man

Batteriet er vel delt opp i flere seksjoner?  Å legge til flere celler i en egen "kasse" under setet må være en smal sak og vil neppe kreve endring av noe annet en et par ekstra kabler.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

toppi

Jeg har sagt det fra dag en i dobbeltlader diskusjonen.
Dobbeltlader er det første du velger bort om du har budsjett og ikke har et veldig spesielt kjøremønster.
Og at svært få vil etterspørre dette om få år, når SC er overalt (+ andre HL løsninger)
Du kan lade sakte hjemme og på jobb, og så vil du lade hurtig når du er på farta. (Da er 22kW TREIGT)

Musk har tidligere sagt at han tar bort tilvalg som under 10% av kundene ønsker.
Er kanskje dette vi ser allerede nå??

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA