Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Next gen seter nå tilgjengelig for alle modeller

Startet av Dennis, mandag 02. mars 2015, klokken 09:57

« forrige - neste »

Dennis

Ser ut som man endelig kan velge next gen setene for alle modeller og ikke bare P85D i design studio nå.

Caravan


Dennis

Også ladekabler og div tilbehør er borte fra siden

Jimpec

Spennende..
Ser ut som dobbeltlader er historie da. Begrunnes vel gjerne med strømlinjeforming av produksjonen.

Og.. jeg føler med de som har bestilt S85D hvor det er for sent å endre på konfig for å få de nye setene.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

joda

Hmm.. Ja, dette var jo litt kjipt :(  (ønsket Next Gen. seter til min S85D)

Men hva skjer med Dobbeltladeren nå da..? Ser på Tesla siden at det kun står 11 KW nå...
Vil det ikke bli mulig med 22 KW lenger..? Eller vil alle komme med Dobbeltlader og mulighet for 22 KW nå..
TMS 85D

Hyperstress


Sitat fra: joda på mandag 02. mars 2015, klokken 10:45
Hmm.. Ja, dette var jo litt kjipt :(  (ønsket Next Gen. seter til min S85D)

Men hva skjer med Dobbeltladeren nå da..? Ser på Tesla siden at det kun står 11 KW nå...
Vil det ikke bli mulig med 22 KW lenger..? Eller vil alle komme med Dobbeltlader og mulighet for 22 KW nå..

Du får trøste deg med at prisene har gått opp.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Ega84

Noen som har fått til å etterbestille next generation seats på s85d?
Fikk nettopp svar fra DS om at dette ikke var mulig på min bil.
Levering sent mai.
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

joda

Sitat
Sitat fra: joda på mandag 02. mars 2015, klokken 10:45
Hmm.. Ja, dette var jo litt kjipt :(  (ønsket Next Gen. seter til min S85D)

Men hva skjer med Dobbeltladeren nå da..? Ser på Tesla siden at det kun står 11 KW nå...
Vil det ikke bli mulig med 22 KW lenger..? Eller vil alle komme med Dobbeltlader og mulighet for 22 KW nå..

Du får trøste deg med at prisene har gått opp.
Ja, får gjøre det...  :) (prisen har hvertfall endret seg fra bestillings tidspunktet)

Men i forhold til prisen på samme bestykking av bilen før helgen, så er det ikke så stort utslag.
Kun et par tusen, og det er ladekabel/adapter som gir dette utslaget.. (i mitt tilfelle..)
TMS 85D

Øyvind.h

Sitat fra: Caravan på mandag 02. mars 2015, klokken 10:10
Og dobbeltlader ikke som tilvalg lengre.
Må enten være feil på siden, eller så har dobbeltlader blitt standard.
Ville være merkelig å standardisere på noe mindretallet velger, eller ta bort et alternativ de fleste kjøper.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MeTesla

Sitat fra: Ega84 på mandag 02. mars 2015, klokken 11:19
Noen som har fått til å etterbestille next generation seats på s85d?
Fikk nettopp svar fra DS om at dette ikke var mulig på min bil.
Levering sent mai.

Levering sent mai, fikk heller ikke lov å oppgradere setene til NextGen. Det var surt... >:(

ØyvindO

Noen som har sjekket om det er mulig å bestille disse setene separat?

rmr

Sitat fra: MeTesla på mandag 02. mars 2015, klokken 12:41
Sitat fra: Ega84 på mandag 02. mars 2015, klokken 11:19
Noen som har fått til å etterbestille next generation seats på s85d?
Fikk nettopp svar fra DS om at dette ikke var mulig på min bil.
Levering sent mai.

Levering sent mai, fikk heller ikke lov å oppgradere setene til NextGen. Det var surt... >:(

Får vel samme beskjed jeg også , bilen er ikke i produksjon enda , så det skulle jo være en smal sak å endre konfig, og tilfredsstille kunden :(

Var på nippet til å vente med å bestille bil pga jeg ønsket nye setene i min S85D , men bestilte likevel i desember.

Nesten så jeg vurderer å kansellere hele bilen :(
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

HKS

Det er vel ikke noe nytt at hvis du ønsker å endre på noe som ble annonsert etter prisoppgang, så er ikke endring tillatt. Det vil vel isåfall føre til at man må betale nye priser...

Tesla Model 3 Long Range

Fastlane83

Tror dere det er mulig å kjøpe "løse" nextgen seter å sette de inn?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Dennis

Lite sannsynlig. Men hvis det blir mulig så er nok prisen 60 000,- eller mer for et komplett sett med seter. Så blir vel ca samme pris å avbestille bilen og bestille igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA