Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med rattaksel på noen LEAF

Startet av kodalse, mandag 02. mars 2015, klokken 08:28

« forrige - neste »

kodalse

Er det noen som vet hvilke modeller som er berørt av rattakselfeil?
Jeg har selv en norsk bruktkjøpt Leaf i mitt eie og er langt fra sikker på om jeg er registrert hos Nissan.
Årsmodell eller chasisnummer vil oppklare dette ganske greit.

Artikkelen jeg så dette fra ligger her:

http://www.adressa.no/bil/article10696712.ece
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

emil

#1
Det gjelder alle Leaf produsert i England frem til ca oktober 2014. Så det er snakk om den oppgraderte utgaven normalt sett førstegangsregistrert fra ca mai/juni 2013 og senere.

Starter chassisnr på SJN ville jeg tatt kontakt med Nissan og sjekket det ut.

Edit:
Ser jo at signaturen din sier 2012 modell, så da skal du ikke være berørt.

X-Trail

Uansett ved feil som omhandler sikkerhet så må Nissan kontakte biltilsynet og få navn på alle som eier en berørt bil. Så hadde du hatt en sånn bil så finner de deg, også importbiler.
Stolt eier av ELise♡

Jan-Børre Olsen

Jeg har fått innkalling til denne sjekken. Bilen er kjøpt hos Nissan i mai i fjor. Passet fint fordi da kan de få lov til å tørke baklysene og sjekke varmeapparatet som jeg synes er tam.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

André S. P.

De ringte meg 14 dager før brevet kom i posten. Jeg har en av de første britisk-produsert Leafene
levert til meg 3 juni 2013.

Jeg kontrollerte selv, etter avtale med forhandler, at det hvite klipset nederst på rattakselen var tilstede.

Noen biler er levert uten og det kan føre til, sa forhandler, at rattakselen glir fra hverandre og det er jo, etter min mening, veldig alvorlig.....
Peugeot Partner EV (tidligere Posten)
2013 Euroleaf, perlehvit Tekna
2013 Tesla Model S 85
2017 Hyundai Ioniq
2020 Bestilt Skoda Enyaq IV 80X, Quartz Grey Met, Ecosuite

Kim81

Noen som har et bilde som viser hva dette gjelder?
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

havardr

Sitat fra: Kim81 på torsdag 05. mars 2015, klokken 20:48
Noen som har et bilde som viser hva dette gjelder?

Fikk følgende på e-post fra min forhandler.

reptil

Hey, da kan man jo ta en hurtigsjekk på om man må løpe til Nissan eller har litt bedre tid.
Skal uansett få sjekket, men da blir det kanskje ikke så hastig :)
Svart Leaf Acenta

Kim81

Da er det i orden hos meg, men må vel inn til avtalt time så de får strøket meg av "lista" alikavell..
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

Jan-Børre Olsen

Min var inne i dag til for sjekke rattstammen. Tok faktisk over en halvtime før han var ferdig med den. Fikk også etterfylt AC med 100gr gass siden jeg synes det er litt dårli futt i varmeapperatet. Vet ikke om det hjelper noe. De kunne ikke finne noe annet.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Kim81

Det var vel pga fylling av ac gass at det tok så lang tid tenker jeg. Skal vel trykktestes også hvis jeg ikke tar helt feil..
Mørk grå 2019mod leaf.n-connecta

Jan-Børre Olsen

Alt i alt tok det over 2,5 timer, bare rattstammen tok over en halv time. De sjekket også baklykten som har fukt inni. Den blir sannsynligvis byttet. Garantiansvarlig på Solum synes det var mye fukt og ville søke Nissan om bytte. Er visst dobbeltglass og det var vann i mellom lagene.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

fredsjo

Gi en tilbakemelding på om klimaen ble bedre da.. Har just samme problemet! Skal inn om en uke eller to
2021 Tesla Model Y
2018 Tesla Model X
(S) 2014 Nissan Leaf Tekna
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

Jako

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 10. mars 2015, klokken 20:33
Alt i alt tok det over 2,5 timer, bare rattstammen tok over en halv time.

Merkelig, jeg var innom BNH for å bestille time men tilfeldigvis var mekanikeren ledig og det tok 3 minutter å fikse den.
Nissan Leaf Tekna 2014

FrodR

Står på Topp Auto Gjøvik med bilen nå, de forespeiler meg 15 min på sjekk av rattstamme.
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA