Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjoner - Haugesund/Haugalandet

Startet av odahle, fredag 27. februar 2015, klokken 12:12

« forrige - neste »

odahle

Endelig, måtte det private næringsliv til før vi fikk lader i distriktet. Regner med at det vil bli stort trykk på denne i starten, noe som selvfølgelig er avhengig av hvordan Møller stiller seg til andre merker osv. Gleder meg uansett over muligheten for Stavanger-Bergen, uten lengre stop i Haugesund. Samt Stavanger-Haugesund uten å måtte saktelade for å kjøre rundt i byen i etterkant av turen.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

EinarV

Sitat fra: odahle på torsdag 30. juli 2015, klokken 02:26
Endelig, måtte det private næringsliv til før vi fikk lader i distriktet. Regner med at det vil bli stort trykk på denne i starten, noe som selvfølgelig er avhengig av hvordan Møller stiller seg til andre merker osv. Gleder meg uansett over muligheten for Stavanger-Bergen, uten lengre stop i Haugesund. Samt Stavanger-Haugesund uten å måtte saktelade for å kjøre rundt i byen i etterkant av turen.

Hvor i Stavanger er det du kjører fra? Er det urealistisk for deg med E-Up å komme seg til Stord før første lading?
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

odahle

Sitat fra: EinarV på fredag 31. juli 2015, klokken 00:26
Sitat fra: odahle på torsdag 30. juli 2015, klokken 02:26
Endelig, måtte det private næringsliv til før vi fikk lader i distriktet. Regner med at det vil bli stort trykk på denne i starten, noe som selvfølgelig er avhengig av hvordan Møller stiller seg til andre merker osv. Gleder meg uansett over muligheten for Stavanger-Bergen, uten lengre stop i Haugesund. Samt Stavanger-Haugesund uten å måtte saktelade for å kjøre rundt i byen i etterkant av turen.

Hvor i Stavanger er det du kjører fra? Er det urealistisk for deg med E-Up å komme seg til Stord før første lading?
Har faktisk ikke fått med meg denne. Men Stavanger blir egentlig feil, Sola er vel det jeg burde si. Derav 10-15km ekstra, så det blir en ca 85-90km bare til Haugesund. Dermed blir turen til Stord vanskelig. Det går selvfølgelig fint med 2-3 timers saktelading, men da blir fort turen helt annerledes.

Noen som har oppdateringer på nevnte lader ved Møller Bil forresten?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

TheRealCoinman

Har E-GOLF 2016 MOD.

Jeg har kjørt strekningen SANDNES - BERGEN. Jeg ladet til 97% på RANDABERG(tok 20min fra ca 50%). Jeg hadde ca 50KM rekkevidde igjen når jeg kom til Stord, der ladet jeg på Fortum MC DONALDS. Jeg kommer nok til å kjøre denne turen igjen, bare uten rekkeviddeangst  :)

Jeg har også kjørt BERGEN - SANDNES(HOMMERSÅK). Ladet til 97% på Stord. Hadde 16KM igjen når jeg kom hjem, litt verre - men det går jo.

Kjørte i ECO på begge turene.

Torodd Stangeland

Noe nytt om laderen på Møller? Blir det en Fortum-lader som er åpen for alle?
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

Svk


Chana

Sitat fra: RobertFromNorway på fredag 21. august 2015, klokken 08:54
Har E-GOLF 2016 MOD.

Jeg har kjørt strekningen SANDNES - BERGEN. Jeg ladet til 97% på RANDABERG(tok 20min fra ca 50%). Jeg hadde ca 50KM rekkevidde igjen når jeg kom til Stord, der ladet jeg på Fortum MC DONALDS. Jeg kommer nok til å kjøre denne turen igjen, bare uten rekkeviddeangst  :)

Jeg har også kjørt BERGEN - SANDNES(HOMMERSÅK). Ladet til 97% på Stord. Hadde 16KM igjen når jeg kom hjem, litt verre - men det går jo.

Kjørte i ECO på begge turene.

Imponerende, og jeg har angst for å kjøre Klepp - Randaberg - Klepp  :P
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

odahle

Sitat fra: Svk på fredag 21. august 2015, klokken 17:32
Utsatt til sep. Venter på montør
Noe nytt å melde her? Veldig spent på hvem som får benytte seg av denne. Bare kunder av Møller Bil Haugesund? Kun de som kjører VW? Alle?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

LMOR

Sitat fra: odahle på fredag 18. september 2015, klokken 10:23
Sitat fra: Svk på fredag 21. august 2015, klokken 17:32
Utsatt til sep. Venter på montør
Noe nytt å melde her? Veldig spent på hvem som får benytte seg av denne. Bare kunder av Møller Bil Haugesund? Kun de som kjører VW? Alle?
Du ser jo ut til å være sikret uansett?
Jeg venter også. Men har ikke hørt at Fortum driver stasjoner som bare er for VW kunder?
Det ville jo også være dårlig butikk. En trenger mest mulig inntjening, og kanskje noen som stopper for å lade blir fristet til å kjøpe en VW  ;)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

EinarV

Sitat fra: LMOR på fredag 18. september 2015, klokken 19:43
Sitat fra: odahle på fredag 18. september 2015, klokken 10:23
Sitat fra: Svk på fredag 21. august 2015, klokken 17:32
Utsatt til sep. Venter på montør
Noe nytt å melde her? Veldig spent på hvem som får benytte seg av denne. Bare kunder av Møller Bil Haugesund? Kun de som kjører VW? Alle?
Du ser jo ut til å være sikret uansett?
Jeg venter også. Men har ikke hørt at Fortum driver stasjoner som bare er for VW kunder?
Det ville jo også være dårlig butikk. En trenger mest mulig inntjening, og kanskje noen som stopper for å lade blir fristet til å kjøpe en VW  ;)

De laderne som Fortum driver hos Møller rundt om i landet er åpen for alle...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

LMOR

Det ser ut til vi med CCS behov er heldige pga av en feil Grønn kontakt hadde i Aksdal, som resulterer i at det kommer en ny stasjon der i morgen.

Da håper jeg for Fortums del at stasjonen på Møller åpner snart, så vi ikke drar til Aksdal på autopilot...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

EinarV

Sitat fra: LMOR på onsdag 30. september 2015, klokken 16:53
Det ser ut til vi med CCS behov er heldige pga av en feil Grønn kontakt hadde i Aksdal, som resulterer i at det kommer en ny stasjon der i morgen.

Da håper jeg for Fortums del at stasjonen på Møller åpner snart, så vi ikke drar til Aksdal på autopilot...

Jepp, kjappt levert av GK, all ære for den  :D
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

LMOR

Her er den. Hvordan kan det ha seg at GK klarer å skaffe montør på 1-2 dager, mens Møller enda ikke har klart det?
Hadde jeg vært dem ville jeg prioritert å få den opp. De trenger litt positiv omtale om dagen, spesielt noe som faktisk vil føre til mindre utslipp i regionen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

odahle

Noen som har prøvd den "nye" laderen? Stor pågang?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

ZOE

Brukt både igår og idag. Gratis lading...

Sto en leaf på lading igår, da kunne ikke jeg lade samtidig på Ac, noe som var litt rart ...


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA