Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjoner - Haugesund/Haugalandet

Startet av odahle, fredag 27. februar 2015, klokken 12:12

« forrige - neste »

odahle

Tenkte jeg skulle få opprettet en tråd slik at vi får "vår egen". Som dere sikkert vet sliter vi fortsatt med mangelen på hurtiglader. Forstår det slik at den på McDonalds Oasen skal være i drift i løpet av april. Stoler vi på det? Personlig har jeg i alle fall null tro på Haugaland Kraft og deres oppgradering i Aksdal.

Jeg prøvde å sjekke ladestasjoner.no, men fant det noe vanskelig å finne svar på hvor det er type2 (Altså ikke hurtiglading, men 16A etc.) lademuligheter. Noen som har en liten oversikt på det? Vet Møller Bil har, men den er vel ikke åpen for alle?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Svk

De blir vel brukt til egne biler og kunde biler. Spør du pent så får du sikkert låne den noen timer. Etter stengetid bør hvertfall gå greit...

Vestland

Hurtiglader
Prioritet 1 På Mjåsund burde det vært en hurtig lader stasjon. Denne vil da kunne dekke alle som skal til Haugalandet pluss Bergen/Stavanger. Klar over ladestasjonen på Aksdal men tror ikke oppgradering av denne bør være første prioritet.
En hurtig lader på Mjåsund vil funger bra for de som kommer til Haugalandet, de kan da hurtig lade her opp til 70-80% så kan de sakte lade på bestemmestedet til 100% (på de fleste elbiler).

De fleste vil jo få en undersjøisk tunnel her like etter... men bruks mulighetene for en slik lader vil bli mye større om den legges her.

Prioritet 2 oppgradering av Aksdal for å dekke de som kommer fra Vest/Øst
Prioritet 3 der  Område der E39 møter gamleveien fra Haugesund (her begynner vi nå å nærme oss hurtiglader på Stord).
Prioritet 4  sentralt på Karmøy kanskje i Bygnes område for å dekke både vestre og østre side.

Hurtig lader for lokal trafikk mener jeg er overkill. Her bør normal lading holde.   
Tekna 14, 6.6 lader

odahle

Sitat fra: Vestland på onsdag 04. mars 2015, klokken 11:11
Hurtiglader
Prioritet 1 På Mjåsund burde det vært en hurtig lader stasjon. Denne vil da kunne dekke alle som skal til Haugalandet pluss Bergen/Stavanger. Klar over ladestasjonen på Aksdal men tror ikke oppgradering av denne bør være første prioritet.
En hurtig lader på Mjåsund vil funger bra for de som kommer til Haugalandet, de kan da hurtig lade her opp til 70-80% så kan de sakte lade på bestemmestedet til 100% (på de fleste elbiler).

De fleste vil jo få en undersjøisk tunnel her like etter... men bruks mulighetene for en slik lader vil bli mye større om den legges her.

Prioritet 2 oppgradering av Aksdal for å dekke de som kommer fra Vest/Øst
Prioritet 3 der  Område der E39 møter gamleveien fra Haugesund (her begynner vi nå å nærme oss hurtiglader på Stord).
Prioritet 4  sentralt på Karmøy kanskje i Bygnes område for å dekke både vestre og østre side.

Hurtig lader for lokal trafikk mener jeg er overkill. Her bør normal lading holde.   
Helt enig. For min del er det lite behov for Randaberg, da den kommer altfor tidlig på "reisen". En hurtiglader i Haugesund vil kunne dekke behovet for å "toppe opp" ved ankomst, men en hurtiglader mellom Bokn og T-forbindelsen ville vært ypperlig. Dessverre er vel dette mye å håpe på, Haugaland Kraft har jeg lite og ingen forventninger til. De har vel nå utsatt oppdatering av Aksdal 4-5 ganger, hvor de har gitt meg lovnader som aldri ble overhold. De hadde ikke engang søkt om støtte før nå inn mot 2015!
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

odahle

Noen som har sett arbeid ved McDonalds Oasen? Mulig den også har blitt utsatt litt, var vel i utgangspunktet April 2015.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Svk

Jeg parkerte på taket på baksiden igår. Så ingenting.

zbk

McDrive-detektiv-tråden dersom dere oppdager aktivitet ved Oasen: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19945.0.html

Nå sies det nylig at "Alle eiere vil eksempelvis i løpet av mars kunne lade på alle McDonalds Drive Thru-restauranter", så de kan ikke drøye veldig lenge om de skal være klar til Påske med alle sammen.  (fra http://elbil.no/nyheter/elbiler/3487-renault-oker-zoe-rekkevidden).

Ellers er er det sagt de forventes i løpet av april: http://renault.no/ze/Ladestasjoner
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

aronesen

Sitat fra: zbk på onsdag 11. mars 2015, klokken 14:06
McDrive-detektiv-tråden dersom dere oppdager aktivitet ved Oasen: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19945.0.html

Nå sies det nylig at "Alle eiere vil eksempelvis i løpet av mars kunne lade på alle McDonalds Drive Thru-restauranter", så de kan ikke drøye veldig lenge om de skal være klar til Påske med alle sammen.  (fra http://elbil.no/nyheter/elbiler/3487-renault-oker-zoe-rekkevidden).

Ellers er er det sagt de forventes i løpet av april: http://renault.no/ze/Ladestasjoner

Eller kanske heller sommeren.. : http://renault.no/media-og-presse#/pressreleases/landsdekkende-avtale-med-mcdonald-s-1099522
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Oddmund

Er det nokon plass å få lada leafen i Kopervik? Tenkte meg dit på konsert/festival førstkommande lørdag, så eg har tid til å bruka ladestolpe el. liknande  8)
Leaf Tekna, blå, kjøpt mars 2014
Bryne, Rogaland

Svk

Står skilt på
Det ene parkeringshuset at det er el-bil lading

odahle

Enova har vel fortsatt ikke delt ut penger, dermed ingen hurtiglader i nærheten? Sist jeg var innom Oasen så det tynt ut der også. Spesielt at en region med ca. 100.000 fastboende/tilreisende ikke klarer å få frem en eneste hurtiglader. Handler vel mye om laber interesse og lite pådriv hos Haugaland Kraft.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Svk


zbk

Sitat fra: Svk på tirsdag 02. juni 2015, klokken 21:06
Kommer snart en i hgsd. Ca august

Oppdatering av Aksdal, McDrive Oasen (som ikke blir hurtiglader, men 32A type2) eller noe helt annet?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Svk

Noe helt annet. Er ikke offisielt ennå. Er fortum som skal drifte den.

odahle

Sitat fra: Svk på onsdag 03. juni 2015, klokken 19:57
Noe helt annet. Er ikke offisielt ennå. Er fortum som skal drifte den.
Hørtes fint ut. Den andre gjengen (Haugaland Kraft, GK etc.) har jeg mistet troen på. Noen kjennskap til hvor denne skal komme?
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA