Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FREMTIDEN FOR ELBIL MARKEDET OG FORNYBAR ENERGI

Startet av masyvertsl, lørdag 21. februar 2015, klokken 19:24

« forrige - neste »

Ketill Jacobsn

Sitat fra: bosonic på torsdag 26. mars 2015, klokken 21:32
En liten digresjon:
Det er ikke alltid lett å holde kontroll på store og små bokstaver men jeg syns at i et fagforum som elbilforum så er det greit å huske :  I forkortede prefikser (forstavelser) til målenheter skriver vi liten bokstav for piko- (p), nano- (n), mikro- (m), milli- (m), centi- (c), desi- (d), deka- (da), hekto- (h) og kilo- (k), men stor bokstav for mega- (M), giga- (G) og tera- (T). For eksempel: kWh = kilowatt-time, GWh = gigawatt-time.

En liten digresjon. Dette forumet er ikke et fagforum! Ellers fin gjennomgang!

Sigurd

Sitat fra: Ketill Jacobsn på torsdag 26. mars 2015, klokken 22:55
En liten digresjon. Dette forumet er ikke et fagforum! Ellers fin gjennomgang!

Selv om det ikke er et fagforum gjør det jo ingenting å oppfordre til å skrive korrekt... Jeg må innrømme at et innlegg fullt av skrivefeil er et innlegg jeg ofte ikke gidder å lese. Og ja, jeg er klar over at dette ofte skyldes f.eks. dysleksi, og det er fint at man gidder å engasjere seg på tross av slike utfordringer, men det forandrer ikke på det faktum at det er tungvindt å lese en tekst med mange skrivefeil.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Råde

e-Golf | X75D

Jan-Børre Olsen

Greit med en gjennomgang. Må innrømme at det gikk helt i surr for meg med en haug med nuller. Av en eller annen grunn så begynte jeg plutselig med stor K for kilo og liten w for watt i denne tråden. Har liksom fått det derre fint til ellers  :P
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Sigurd

Sitat fra: Råde på fredag 27. mars 2015, klokken 19:24
Sitat
tungvindt
Hmm
Vil du jeg skal utdype? Jeg synes det er tungvindt fordi jeg bruker mye lengre tid på å lese en tekst med skrivefeil, fordi jeg da ofte stopper opp og lurer på hvilket ord eller hvilken mening vedkommende har forsøkt å få fram. Et innlegg på korrekt norsk er enkelt å lese, spesielt om den er formulert uten tvetydigheter.
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

Ferry

Det blir ganske tungvint her på forumet hvis du, av alle, skal fortsette å mase om rettskriving ;)

Sigurd

Sitat fra: Ferry på mandag 30. mars 2015, klokken 19:40
Det blir ganske tungvint her på forumet hvis du, av alle, skal fortsette å mase om rettskriving ;)
Ok, jeg tar den. :)
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA