Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bekymring: månedsvis ventetid på servicesentrene

Startet av Muffinman, lørdag 21. februar 2015, klokken 18:14

« forrige - neste »

Lynet

Nesten alle verksteder må i dag ha godkjenning fra importør eller fabrikk på nesten alt av garantiarbeide. De må også gjennom prosedyrer som må dokumenteres for å få betalt av fabrikk.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Alfa Bergen

Når jeg leser innlegg om service i USA på TMC eller Teslaforumet, er der som oftest lovprisinger om rask og uvanlig god service. Altså milevis (eller månedsvis) unna det vi opplever i Norge. I alle fall her i Bergen. Er det noen her i Norge som har gjort Tesla i USA oppmerksomme på situasjonen vi har i Norge og som vi har hatt lenge nå?

Jeg skrev en klage på engelsk i fjor til Tesla EU etter å ha fått beskjed om å vente 4 måneder på å fikse bremsene. Fikk da svar av en hos Tesla i Bergen om at der bare var å beklage den lange ventetiden. Nå har jeg fått over 5 måneders ventetid på service igjen og synes dette er for ille. Så: Er det noen her som har kontaktet noen i Tesla HQ og klaget over situasjonen i Norge?
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

cirys1

Sitat fra: Lynet på søndag 29. november 2015, klokken 11:33
Jeg betalte litt over det dobbelte for min P85 enn for Leafen for fire år siden.

Jeg snakker ikke om fire år siden, for ca 250k kr så for man en tekna, en godt utsyrt Leaf.
For 750k kr så får man en godt utstyrt 70D (altså basismodellen og den billigste) , skal man ha seg en 85D godt utstyrt så er man langt over 3X forhold til "leif".


sven erik

Vi  har en  imive  fra 2011  som er gått  300 tusen,  0 feil, utenom feil  som  de har funnet selv og tatt å fikset  på garanti,  ja selv om bilen er gått mer en de hadde i garanti.   Jeg fikk å byttet et plast deksel jeg selv  øddela,  men da var det ikke;  vent 3 måneder,  nei vent  en time, så er det fikset. Men jeg spurte, hva skal  dere ha,  dette går på garant fikk jeg beskjed om. Mulig det er for at  jeg har kjørt til spania  med bilen.

På Tesla, er det drit møkkete rett innenfor døren når jeg henta den fra fiks,  sa fra om dette med en gang,   fikk beskjed  om at det var min feil, og det måtte jeg betale selv,  og vente 5 måneder med å få i orden.  Da slo jeg hardt i disken,  at her ser an tydelig finger merker, større enn mine, og at det ble nå når den var inne. Vi får se  i tilegg, at det  ikke er  vann renner fra lekasje  tatt  på  det, så jeg har klaget, de har prøvd å vaske, så det er bare blitt værre.  Sist fikk jeg beskjed om  at i april kunne de bytte, da   i tillegg merket jeg, at det var noe galt med  bremser, de hang på så bilen brukte mer strøm,  nei da, det er ikke noe galt.   Nå fikk jeg   feil kode om at  håndbrekk  ikke løser seg ut og  bilen står dønn ! Pluss,pluss, mange andre feil 

Øyvind.h

#394
Sitat fra: cirys1 på søndag 29. november 2015, klokken 16:00
Sitat fra: Lynet på søndag 29. november 2015, klokken 11:33
Jeg betalte litt over det dobbelte for min P85 enn for Leafen for fire år siden.

Jeg snakker ikke om fire år siden, for ca 250k kr så for man en tekna, en godt utsyrt Leaf.
For 750k kr så får man en godt utstyrt 70D (altså basismodellen og den billigste) , skal man ha seg en 85D godt utstyrt så er man langt over 3X forhold til "leif".

Er man på budsjett er en S70 med vinterdekk til 569.000,- et knallgodt kjøp.
Diger navi, alarm, HD ryggekamera, parkeringssensorer, xenon, seter med delvis skinn-imitasjon, skiltgjenkjenning, enorm bagasjeplass, supercharger nettverk i hele Europa og ikke minst - en app med haugevis av funksjoner som virker svært stabilt sammenlignet med Carwings.

Man trenger absolutt ikke legge på nesten 200K for å få godfølelse i Teslaen :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Er det blitt delskinn i standardsetene nå? Var vel noe imiterte greier tidligere?

BMW850

Har alltid lagt merke til at folk kaller det delskinn. Går utifra at det er skai/syntetisk som det alltid har vært...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

TRM

Sitat fra: Muffinman på søndag 29. november 2015, klokken 21:59
Er det blitt delskinn i standardsetene nå? Var vel noe imiterte greier tidligere?
Finnes ikke skinn i tekstilsetene til Tesla. Antar at det er det som gjør dem så uendelig mer holdbare enn skinnsetene til Tesla.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

fonberg

Tilbake til tema: Leverte inn bilen i morres på Tesla Trondheim til avtalt time for å bytte defekt dellader, som skulle fikses på dagen. Fikk tlf etter lunsj om at de ikke ble ferdig med den i dag, og slik det ser ut på appen så er bilen sannsynligvis urørt.

I tillegg til at de ser ut til å slite med å få unna oppgavene på verkstedet, blir det jo dyrt for Tesla når de ikke gjør noe med bilen min som står parkert hos dem, mens jeg kjører rundt i leiebil.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

ellholt

Fikk tilbake bilen etter fiks av pano-tak, sjekk av feilmeldinger, bytte av spylerdyser + noen småting. fantastisk service av Tesla Kristiansand. Fikk bilen tilbake nyvasket innvendig og utvendig, så ut som ny :-).
Var ikke lange ventetiden der ihvertfall.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

LASOL

#400
Hyggelig at dere i Kristiansand får god service.
Hentet min som har stått en mnd ! på Oslo Nord i går den var mer møkkete utvendig og innvendig enn når den ble levert inn 9. november. Jeg rakk å bruke den knappe to uker før den havnet på verksted. Det har vært mye frem og tilbake siste mnd, men de har i hvert fall sjekket setebelter og justert ladeluke mens bilen har stått en mnd på verksted.. Men all testkjøringen som de har gjort for å finne ut av feilmeldinger hadde de ikke  tid til å fjerne sporene etter verken innvendig eller utvendig. 
Oslo Nord Teslas dårligste servicesenter i Norge?
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

Muffinman

Justert ladeluke...hadde du problemer med å åpne? Min bil ble utlevert slik...hvis det er noe jeg kan gjøre selv er det bedre enn å vente i månedsvis mens jeg må bryte opp luka med en nøkkel  :(

LASOL

#402
Justert ladeluke...hadde du problemer med å åpne? Min bil ble utlevert slik...hvis det er noe jeg kan gjøre selv er det bedre enn å vente i månedsvis mens jeg må bryte opp luka med en nøkkel  :(


Det var mer alvorlige ting som de skulle se på og som det har vært mye frem og tilbake med. Men det som virker å være gjort er justering av ladeluke og kontroll av sikkerhetsbelter.
Bmw iX50 bestilt 17. mars 2021
Polestar 2 PP august 2020
S 85d ap1 oktober 2015(Solgt august 2020)

arne rasmus

bestilte time på skøyen nå, første ledige time 22 juni...

Salvesen

Hva gjør en når Tesla ikke svarer på mail? Jeg har fått time i Mars men etter at en ekstremt irriterende lyd har oppstått i kupeen har jeg bedt om fremskyndelese, jeg har en helt ny bil og dette er helt uaktuelt å kjøre rundt med. Har nå sendt to purringer på mailen jeg fikk ved reservasjon av time, også sendt en liste med feil. Har ikke hørt noe som helst fra de, og telefon er jo håpløst. ringer 2 ring før det går til svarer...
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA