Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Løst førersete

Startet av dissern, onsdag 18. februar 2015, klokken 11:21

« forrige - neste »

dissern

Heisann,

Vi kjøpte vår PHEV for ca. 2 uker siden og helt siden da har jeg merket at førerstolen er bittelitt løs i lengderetning. Setet vipper en liten tanke frem og tilbake, ikke mye, men nok til at det merkes. Jeg husker at jeg leste om dette i en test av PHEV også, men klarer desverre ikke finne tilbake til denne. Jeg var innom forhandler idag som sa at han absolutt kjente denne vippingen, men at alle Outlander har dette i mer eller mindre grad. En reperasjon av dette ville innebære å bytte rammen på setet, men det var ikke sikkert at dette ville forandre noe siden dette var velkjent på den nye Outlander modellen.

Så er spørsmålet, er det flere av dere som har lagt merke til dette eller bør jeg få forhandler til å gjøre jobben med å forsøke å rette dette opp?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Fiffik78

Elektriske seter? Vi har dem og ikke antydning til slark der.
Outlander PHEV 2014

dissern

Sitat fra: Fiffik78 på onsdag 18. februar 2015, klokken 12:42
Elektriske seter? Vi har dem og ikke antydning til slark der.

Jepp, Instyle+.

Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

fstromsv

Har ikke lagt merke til noe tilsvarende selv.  Vi har ikke elektriske seter.

Prøvesitte en annen hos forhandler eller noen du møter på veien?  Er det ikke tilsvarende der så er det vel bare å gå hardere på forhandler?

dissern

Merk at dette kun gjelder førersetet. Jeg har ikke prøvesittet noen andre biler hos forhandler - det skulle jeg jo selvsagt gjort, men når forhandler sier at alle Outlander har dette problemet i mer eller mindre grad så skulle jeg tro at han visste hva han snakket om. Bør nok prøvesitte noen andre biler i salgshallen ja.
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Hansi74

Jeg har også en førerstol som "vipper" litt i lengderettning. Fikk smme svar , da jeg tok d opp med min forhandler. Har også hørt om flere med sammme problem.
Kia Soul EV og Mitsubishi Outlander PHEV

dissern


Sitat fra: Hansi74 på onsdag 18. februar 2015, klokken 14:34
Jeg har også en førerstol som "vipper" litt i lengderettning. Fikk smme svar , da jeg tok d opp med min forhandler. Har også hørt om flere med sammme problem.

Hva tenker du om dette da? Er det så lite at det ikke bryr deg eller tenker du at det ikke skal være slik og vurderer å be forhandler utbedre?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

Hansi74

For min del, er det til å leve med. Oppdaget det en av di første dagene etter at jeg hadde fått bilen. Tenker ikke over d lengre. Har hatt bilen i et år no, og det har ikke blitt noe verre iallefal:)
Kia Soul EV og Mitsubishi Outlander PHEV

toreboe

Har gjort samme erfaring som deg, setet "vipper" bittelitt i lengderetningen. Har tenkt å ta det opp på første service.

Tommy H

Hentet min PHEV for en mnd siden. Førersetet vipper en ca. 5cm i lengderetningen. Jeg syns dette er ubehagelig. Merker det godt ved akselrasjon og brems. Er hos forhandler nå som sier det er helt normalt, men at dette er utbedret på ny modell. Litt forvirret, fordi min er en 2016 modell, tatt ut i Juli. I følge mekaniker ligger problemet i at elmotoren til setereguleringen ikke låser godt nok. Burde ikke dette være reklamasjon?

erik e

EL- motor låser ikke. ??? Neida, for stor klaring mellom skinner med kuler i mellom. Selvfølgelig reklamasjon .
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Knusse

Jeg har klaget på dette. Mye vipping hos meg. De har gjort alt de kan men det er en konstruksjonsfeil hos leverandøren av el-setene. Ny fix kommer om ca 14 dager. Dette har vært en kjent feil siden 2014. Bare å klage, jeg synes det er ubehagelig.

PhevVest

5 cm!? Jeg hadde synes 5 mm var mye...
Har 2015 mod, stødig førersete (elektrisk) - ingen slark.
Selvsagt reklamasjon! Hadde aldri gitt meg på det!

jbrenli

Har 2014 med elektrisk sete, har ikke noe slark på denne!
2012 Euro-Leaf SL, import fra Italia
2014 Outlander PHEV, import fra Sveits

lettrus

Samme problem her - 2017 mod. Og samme svar fra forhandler at det ikke hjelper å skifte understell.

Not good enough, har noen fått løst problemet eller skal det komme en ny fix?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA