Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor mange Zoe selges i Norge

Startet av Trond.m, lørdag 14. februar 2015, klokken 13:21

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 06. mars 2015, klokken 11:30
Sitat

Har du nå sluttet hos Renault og får lov til å tulle og trolle på forumet igjen?

Dersom du husker min tidligere signatur så postet jeg som elbilentusiast og privatperson. Der gjør jeg fortsatt.
Om jeg tuller og troller på forumet må andre bedømme.
Selv vil jeg hevde som deg, Emil, at jeg har de beste intensjoner.

Det kan godt være at du kun har de beste intensjoner og ingen baktanker eller fordeler av å overdrive fordelene ved enkelte biler, men når du ilegger meg meninger og uttalelser jeg ikke har kommet med går det i kategorien trolling for min del og det er vanskelig å ta deg seriøst.

Mener fortsatt at personer som har interesser i, eller er ansatt av firmaer relatert til elbiler bør informere om dette i signaturen uansett hvor mye privatperson de påstår at de er når de poster.

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 06. mars 2015, klokken 11:30
Selv vil jeg gå i bresjen for å stoppe denne meningsløse kjærligheten til Schuko.
Den er fra alle seriøse faginnstanser et ønske om å fase ut Schukolading så fort som mulig. Begrunnelsen har jeg allerede sitert.

Hvis det blir forbud mot å lade elbil fra schuko vil kostnaden med å oppgradere alle kontaktene på dagens ladeplasser til Type2 kontakter bli ganske høy og det tror jeg kan gjøre mer skade for elbilsaken enn fjerning av alle andre fordeler tilsammen.


Men nå beveger vi oss veldig langt unna temaet på denne tråden igjen...

emil

Sitat fra: kos på fredag 06. mars 2015, klokken 12:05
Nå begynte denne delen av tråden at zoe er dårlig på schuko -  Det mente du og så har jeg prøvd å forklare hvorfor det er slik at man ikke får 16 amper - Så forklares det at dette har de andre zoe har bare en annen vinkling -man bygger sikkert - noe som betyr å lage sikre schuko alias lampett utak som man kan ladde med uten å brenne ned huset -INNENFOR GOD MARGIN.

Hæ? Prøv å skrive litt mer sammenhengende setninger...

Sitat
Ditt alternativ er å strekke loven - lovlig ja forsvarlig Nei.

Jeg opplyser om hva som er mulihetene innenfor dagens lovverk, og for alle tråder der det spørres om lading med 16A på schuko ber jeg de aktuelle forumbrukerene om å ta nødvendige forhåndsregler og passe på.

Du skriver bastant at en 16A ladekabel ikke gir bilen mulighet til å trekke 16A, jeg retter bare igjen på de gale opplysningene du kommer med på samme måte som jeg retter på andres feil eller kommer med supplerende opplysninger når folk lurer på bil og lading.

At du ikke liker at jeg informerer om problemer og utfordringer ved bilen du har valgt er ikke mitt problem, men ditt.

emil

Sitat fra: kos på fredag 06. mars 2015, klokken 12:26
Nå ender vi der vi pleier . Zoe er en grei bil og nåt det gjeldet sakte lading så er den litt seinere .pga at den oppfyller de veiledningen som gjør at man ikke brrnner nrf hud og heim. Og zoe ekspert på lading har helt feil- når skal emil forstå st zoe har et godt lade system og når skal hurtig lading faktisk bli oppfattet som en fordel.i stedenfor timer for å få gjort det samme.

Semihurtiglading er fint der det eksisterer ladestolper, men i områder der det er IT-nett og ingen 11-22kW ladeplasser har Zoe et problem ingen andre elbiler på markedet har. Ellers er ikke enfaselading på IT-nett synonymt med schuko og brann.

Og kan du nå svare på et spørsmål jeg har stillt deg (og et par andre) ganske mange ganger uten å få svar på:

Hva tar kortest tid totalt sett i reisetid: Fullade bilen på 10-16A 230V (schuko) når man er på jobb og så kjøre rett hjem eller ta et ladestopp på en 22kW ladestolpe (med eventuell omvei) der man ikke kan utnytte tiden til noe fornuftig?

Alle her vet svaret, men det er noen få her som ikke tør å si det høyt for da faller mye av deres egne argumenter igjennom.

jkirkebo

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 06. mars 2015, klokken 11:30
Sitat

Har du nå sluttet hos Renault og får lov til å tulle og trolle på forumet igjen?

Dersom du husker min tidligere signatur så postet jeg som elbilentusiast og privatperson. Der gjør jeg fortsatt.
Om jeg tuller og troller på forumet må andre bedømme.
Selv vil jeg hevde som deg, Emil, at jeg har de beste intensjoner.
Du har jo vært selverklært saksordfører for at Zoe ikke har en ladeløsning som de fleste bruker kan benytte.
Selv vil jeg gå i bresjen for å stoppe denne meningsløse kjærligheten til Schuko.
Den er fra alle seriøse faginnstanser et ønske om å fase ut Schukolading så fort som mulig. Begrunnelsen har jeg allerede sitert.

Ironien i det er jo at når schuko fjernes fra offentlige ladestolper finnes det ingen mulighet for Zoe til å lade fra stolper forsynt med IT-nett siden både "bøtta" og Zaptec-kabelen forutsetter schuko. Eller, vel, man kan jo bruke en overgang fra Type 2 til schuko da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: kos på fredag 06. mars 2015, klokken 12:05
man bygger sikkert - noe som betyr å lage sikre schuko alias lampett utak som man kan ladde med uten å brenne ned huset -INNENFOR GOD MARGIN.

Lampett-uttak er det ikke noe som heter, det heter lampe-uttak og er noe helt annet enn schuko:

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: emil på fredag 06. mars 2015, klokken 12:08
Hvis det blir forbud mot å lade elbil fra schuko vil kostnaden med å oppgradere alle kontaktene på dagens ladeplasser til Type2 kontakter bli ganske høy og det tror jeg kan gjøre mer skade for elbilsaken enn fjerning av alle andre fordeler tilsammen.

Konsekvensen av et slikt forbud blir nok at strømmen bare kuttes i ganske mange av dagens uttak dessverre. Forbud er neppe veien å gå her, og schuko er heller ingen sikkerhetsrisiko i ladestolper og kontakter på murvegg. Om det smelter så skjer ikke noe annet enn at det smelter.

Hjemme i garasjen vil deg dog absolutt anbefale en annen løsning, på trevegg er risikoen langt høyere ved varmgang.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rav4_EV

Det er gjennom tilsyn med elektriske anlegg, og tester, dokumentert at langvarighøy belastning på Schuko kontakter kan føre til varmgang og brann. Maksimal kontinuerlig belastning for en Schuko kontakt bør ikke overstige 8A. Derfor anbefaler vi kun å montere denne ladeløsningen hvis man har en eldre bil som ikke har mulighet for å benytte andre ladekontakter.Overnevnte er sakset fra informasjonsbrosjyren som Elbilforeningen, Nelfo, DSB m .fler står bak
Mer er det ikke å si om den saken.

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

emil

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 06. mars 2015, klokken 13:46
Det er gjennom tilsyn med elektriske anlegg, og tester, dokumentert at langvarighøy belastning på Schuko kontakter kan føre til varmgang og brann. Maksimal kontinuerlig belastning for en Schuko kontakt bør ikke overstige 8A. Derfor anbefaler vi kun å montere denne ladeløsningen hvis man har en eldre bil som ikke har mulighet for å benytte andre ladekontakter.Overnevnte er sakset fra informasjonsbrosjyren som Elbilforeningen, Nelfo, DSB m .fler står bak
Mer er det ikke å si om den saken.

Jeg har aldri nektet for hva som er anbefalt, men når du påstår at jeg er i mot denne abefalingen må nødvendig forsvar til.

emil

Sitat fra: nime01 på fredag 06. mars 2015, klokken 13:22
*sukk*

Kan ladediskusjonen om Zoe tas i en egen tråd, og ikke ALLE trådene på forumet her?

Hadde de værste fanatikerene her inne tatt til seg at Zoe faktisk har en utfordring ingen andre elbiler har og selv tatt det med når man skal komme med anbefalinger om biler til potensielle elbilkjøpere hadde ikke alle disse ladediskusjonene vært nødvendig.

emil

Sitat fra: nime01 på fredag 06. mars 2015, klokken 14:16
Disse diskusjonene er likevel ikke nødvendige å forsøple enhver tråd med?

For å gå over i barnehagemodus vil jeg påstå at det ikke er jeg som starter avsporingen, men at jeg forsvarer meg mot beskyldninger eller retter opp feil/unøyaktigheter andre kommer med, eller balanserer overdrevet skryt.

Øyvind I

Fint om stadige avsporinger kan slutte. Enkeltes "problemer" fjerner nytte og glede med dette forumet.
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

K S

Hvis emil og kos føler seg kallet til å rette opp, advare osv, hva med å sende meldinger personlig til de det gjelder?

Er enig med kommentarene over: dette ødelegger og forsøpler mange tråder.

For de som er i tvil om Zoe er bra og liker bilen: Renault har vel fortsatt 30 dagers returrett? Finner ut om bilen ikke passer ens behov på den tiden.


K S

Sitat fra: kos på fredag 06. mars 2015, klokken 18:58
Sitat fra: K S på fredag 06. mars 2015, klokken 14:56
Hvis emil og kos føler seg kallet til å rette opp, advare osv, hva med å sende meldinger personlig til de det gjelder?

Er enig med kommentarene over: dette ødelegger og forsøpler mange tråder.

For de som er i tvil om Zoe er bra og liker bilen: Renault har vel fortsatt 30 dagers returrett? Finner ut om bilen ikke passer ens behov på den tiden.



Hvorfor drar du meg inn i denne suppen - jeg har svart på hvorfor 16 amper er farlig. Og så   lager du suppe av det. Tråden startet med som vanlig Emils feil om Zoe. Men hva jeg har gjort deg lurer jeg på.

Grunnen til påstanden var at Derfor solgte Zoe lite ladeutfordringer - nå er dette med ditt bidrag blitt en suppe.

kos:
Les gjennom denne tråden. Så kan du jo telle opp antall innlegg, se hvor mange som har vært emil-kos-emil-kos
Det samme gjelder enten temaet er Zoe eller priser på hurtiglading.
Dere er flinke til å provosere/la dere provosere av hverandre.

Til dere andre: er det jeg som er på villspor, eller er det noe i det jeg skriver i denne posten?

K S

Sitat fra: kos på fredag 06. mars 2015, klokken 19:27
Sitat fra: K S på fredag 06. mars 2015, klokken 19:23
Sitat fra: kos på fredag 06. mars 2015, klokken 18:58
Sitat fra: K S på fredag 06. mars 2015, klokken 14:56
Hvis emil og kos føler seg kallet til å rette opp, advare osv, hva med å sende meldinger personlig til de det gjelder?

Er enig med kommentarene over: dette ødelegger og forsøpler mange tråder.

For de som er i tvil om Zoe er bra og liker bilen: Renault har vel fortsatt 30 dagers returrett? Finner ut om bilen ikke passer ens behov på den tiden.



Hvorfor drar du meg inn i denne suppen - jeg har svart på hvorfor 16 amper er farlig. Og så   lager du suppe av det. Tråden startet med som vanlig Emils feil om Zoe. Men hva jeg har gjort deg lurer jeg på.

Grunnen til påstanden var at Derfor solgte Zoe lite ladeutfordringer - nå er dette med ditt bidrag blitt en suppe.

kos:
Les gjennom denne tråden. Så kan du jo telle opp antall innlegg, se hvor mange som har vært emil-kos-emil-kos
Det samme gjelder enten temaet er Zoe eller priser på hurtiglading.
Dere er flinke til å provosere/la dere provosere av hverandre.

Til dere andre: er det jeg som er på villspor, eller er det noe i det jeg skriver i denne posten?

LES DIN EGEN TRÅD HVA HAR DU BIDRATT I DENNE DEBATTEN = 0 om hvor mange Zoe selges i Norge.
Beklager - men om du skal klage på andre i en tråd så må du kunne bidra selv med noe som er relevant for tråden før du skriker ut - Dette er OP.

Samtidig er det ingen som har kommet med et antall biler som er solkt og den fikk en form av hvorfor selger ikke Zoe bedre osv

Oppfør deg. Skrike kan du gjøre andre steder!

Hvor mye har du selv bidratt med?
Dette forumet ligner mer og mer på VG.

kos

Sitat fra: K S på fredag 06. mars 2015, klokken 19:35
Sitat fra: kos på fredag 06. mars 2015, klokken 19:27
Sitat fra: K S på fredag 06. mars 2015, klokken 19:23
Sitat fra: kos på fredag 06. mars 2015, klokken 18:58
Sitat fra: K S på fredag 06. mars 2015, klokken 14:56
Hvis emil og kos føler seg kallet til å rette opp, advare osv, hva med å sende meldinger personlig til de det gjelder?

Er enig med kommentarene over: dette ødelegger og forsøpler mange tråder.

For de som er i tvil om Zoe er bra og liker bilen: Renault har vel fortsatt 30 dagers returrett? Finner ut om bilen ikke passer ens behov på den tiden.



Hvorfor drar du meg inn i denne suppen - jeg har svart på hvorfor 16 amper er farlig. Og så   lager du suppe av det. Tråden startet med som vanlig Emils feil om Zoe. Men hva jeg har gjort deg lurer jeg på.

Grunnen til påstanden var at Derfor solgte Zoe lite ladeutfordringer - nå er dette med ditt bidrag blitt en suppe.

kos:
Les gjennom denne tråden. Så kan du jo telle opp antall innlegg, se hvor mange som har vært emil-kos-emil-kos
Det samme gjelder enten temaet er Zoe eller priser på hurtiglading.
Dere er flinke til å provosere/la dere provosere av hverandre.

Til dere andre: er det jeg som er på villspor, eller er det noe i det jeg skriver i denne posten?

LES DIN EGEN TRÅD HVA HAR DU BIDRATT I DENNE DEBATTEN = 0 om hvor mange Zoe selges i Norge.
Beklager - men om du skal klage på andre i en tråd så må du kunne bidra selv med noe som er relevant for tråden før du skriker ut - Dette er OP.

Samtidig er det ingen som har kommet med et antall biler som er solkt og den fikk en form av hvorfor selger ikke Zoe bedre osv

Oppfør deg. Skrike kan du gjøre andre steder!

Hvor mye har du selv bidratt med?
Dette forumet ligner mer og mer på VG.

Så nå er du bedre med uthevet skrift og logrer til masse mobbing,nå har tråden fått en fullstendig feil retning Takk for meg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA