Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D teknisk info

Startet av Havebigfun, lørdag 07. februar 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Dennis

#30
Kjøpte 1 time igår men satt mye lengre enn det. Hvis man ikke logger ut eller er inaktiv lenge så virker det som man kan sitte å snoke lenge :)

Bare synd at service katalogen for D ikke var der, fikk også bare byttet mellom Norge og en del andre europeiske land. Fikk ikke lov til å velge USA. Prøvde å trikse med proxy slik at siden skulle tro jeg var i USA, men det fungerte ikke siden det virker som den baserer seg på hvor kortet man betalte med tilhører.

La ved koblingskjema for D.

Dennis

#31
Sitat fra: AndreS på mandag 09. februar 2015, klokken 08:22
takk for dette kakemonteret!

Artig info, det ser ut til at det bare er en frontmotor type, trodde de hadde ulik effekt på 85D/P85D?

På teginger ovenfra ser selve motoren lik ut, så kan være at det bare er en kraftigere omformer på P utgaven.
Effekten er høyere på P utgaven sin frontmotor ja.

Edit: fjernet noe, bare jeg som så feil :P




snappy

Sitat fra: OleJA på mandag 09. februar 2015, klokken 09:07

Det som jeg fant svært interesant her, er at man kan lese direkte fra serienummeret på batteripakka hvor stor kapasitet det ble målt til som nytt. Dette varierer i området 214Ah - 235Ah 'and up'. Tror jeg må ut å sjekke i garasjen når jeg kommer hjem i ettermiddag. (Multipliser med pakkespenning 400V(?), og du har kapasitet +/- 85kWt)

Edit: Mistenker at jeg har 210Ah ('and below')  :o

Kapasitetsangivelse ser ut til å gjelde "remanufactured" batteripakker, og brukes sikkert for å følge "like for like" policyen som eksisterer for batteribytte ( ifølge TMC )
2014 e-UP
2015 85D

Dennis

Ser ut som alle nye batteri har "style code" 00 og ikke 01-06 ja.

Så nye batterier er ikke oppført med kapasitet så gjelder bare "brukte" batteripakker.

Trustno1

Strålende koblingsskjema :)

Veldig hendig for meg som har planer om ett omfattende lyd-prosjekt i min kommende D.

Dette kan bli til stor hjelp for å finne ut hvordan man skal patche seg inn i lydsystemet riktig.

Dennis

To bilder som viser grunnen til hvorfor frunk er såpass mye mindre.


jazzwheel

Artig! Tenk hvor stor trunken hadde vært om de hadde laget en ren FWD versjon :)

Havebigfun

Ser ut som om P85D blir utlevert med skikkelige sommerdekk dvs Michelin Pilot Sport 3 på 19" og ikke med GY helårsdekk.
Dessuten er de første bilene åpenbart allerede utlevert.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56082452&searchclickthrough=true&searchQuery=tesla

BMW850

Veldig billig, hadde kjøpt de på flekken om jeg hadde hatt 19" :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

D.O

GY dekkene de beste jeg har prøvd på Tesla. Sitter sykt godt, støysvak og god slitestyrke. Håper virkelig ikke disse sport 3 dekken er på nivå med det som kom på 21"!
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Epleskreller

Vil D-bilene være mindre trygge ved frontkollisjon enn de uten D? Deformasjonen foran bør naturligvis være anderledes når det er en motor der.. Er det sagt noe om dette?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Krishell

Ble testet med motor foran. Sonen stopper ved motoren.

Havebigfun

#42
Dekkene jeg linket til er allerede solgt.
De er bra på våt og tørr vei men støyer noe -71dBA (GY: 68).
Forbruksmessig er de bedre enn GY- dekkene som har F :)

Thor2014

De koster ca 9500kr på Johs Bjerke.
Mener han som solgte de sa de kostet 16000 :o

Celter

Leste på TMC at P85D nå kommer med square setup også med 21" felger. 245 både foran og bak. Er dette noe nytt? Vet vi hva som er på våre biler?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA