Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D teknisk info

Startet av Havebigfun, lørdag 07. februar 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Thor2014

Min har foran.
Har ikke premium interiør.

P85D+

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 31. mars 2015, klokken 12:51
Min har foran.
Har ikke premium interiør.

Skal sjekke en gang til (-:
P85D og 85D

D.O

Sitat fra: Celter på tirsdag 31. mars 2015, klokken 12:38
Sitat fra: eifi på lørdag 28. mars 2015, klokken 19:02
Noen som vet om P85D er lavere enn S85?
Jeg hentet min nye P85D i dag, og når jeg skulle inn i gårdsrommet skrapte den nedi, men dette har jeg aldri opplevd med S85. Begge bilene står på standard høyde.

Ganske kjipt å skrape opp bunnplaten på bilen på første kjøretur..  >:(

Opplevde det samme. Antar at det er titanskjoldet som tar nedi, men opplevde aldri dette på samme sted med min gamle P85+, selv etter montering av titanskjold.
Jeg slo nedi med P85D på tur hjem langs E6, aldri opplev dette før på P85. Jeg antok at det var vekt fra ekstra motor fremme som gjorde at dette skjedde?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

sigurdi

Sitat fra: P85D+ på tirsdag 31. mars 2015, klokken 12:35
La merke til i dag at P85D ikke har lys i Trunk og Frunk

Det er et ledlys i lokket i Trunk og et helt i fronten på Frunk. (Sitter i teppet ca mitt på)

Med utvidet interiør (28000) får du også to ekstra led i Trunk.

Tråd om ettermontering av leddlys i Frunk/Trunk
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11342.240.html

På D bilene er jeg litt usikker om det er noe behov for lys i Frunk.
Se vedlagte bilde med to ledstriper montert, er så lite rom at du finner alt uansett. :-)
(Vinkelen på rommet gjør at lyset lyser like mye opp mot ansiktet ditt som ned i rommet og du blir blendet når det er mørkt)
Holder på å sluttføre resterende bestillinger nå og sender ut rett over påske for de som har forhånds bestilt.
Horten
Model X90D (18.03.17)

kseitzberg

Vi i Danmark er med på at lave en samlet mail som kan sendes til Tesla vedr. den manglende motorisering af ladeporten. Det blev lovet inden vi bestilte - på bloggen

http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot

Der står specifikt:

ther Product Updates

Our commitment to continuous improvement extends to other features of Model S, and we have recently made several updates to the car. The following features are either in production or will be delivered with Dual Motor Model S (as indicated).

    Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection
    Improvements for a quieter cabin
    Wider rear door opening
    Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
    Increased visor size and larger vanity mirror
    Parcel shelf and front trunk cargo net now standard
    Air ionizer and carbon filter for cabin air purity
    Updated steering column control module
    Updates to Alcantara interior trim, such as wrapped roof bow and top pad

Vil de løbe fra dette - så må de få konsekvensen. Jeg vil kræve at jeg får dette leveret, eller på anden måde bliver kompenseret for den manglende feature.

Jeg har netop modtaget følgende fra Søren Nielsen:

_
Jeg bider mærke i komentarerne omkring chargeport, specielt
Da jeg bestilte min bil, var det opgivet at chargeporten var motoriseret og kunne åbne og lukke automatisk
Og
dette var lovet da vi bestilte vores biler

Motoriseret chargeport er ikke PT tilgængelig i EU, og forventes ikke at komme som retrofit.
_

En ting er at kvaliteten af det de leverer til tider er svingende - dårlige lister, små defekter og ridset lak, en anden er at de gør det produkt vi har bestilt og betalt for ringere, ved ikke at levere hvad de lover.

Var det på tide at lave en koordineret mail, der afsendes til Jerome, for at gøre opmærksomme på dette?

Jeg står gerne for at koordinere en mail: Send en PM hvis du vil være med.

/Ken

Krishell

Håper det er en dårlig aprilspøk ifra Danmark :p

Thor2014

Sitat fra: Krishell på onsdag 01. april 2015, klokken 15:07
Håper det er en dårlig aprilspøk ifra Danmark :p
Jeg håper ikke det.

Krishell

la oss si at jeg er en Nissan entusiast.
Jeg går inn og leser påhttp://www.nissan.co.jp . Der står det masse flott om kommende biler.
jeg bestille "xxxxxx" via Nissan.no . Det står ingenting om de kule nyhetene der. Men hey! Jeg har jo lest om dette på produsentens utenlandske nettsider! Hvorfor skulle ikke dette gjelder i Norge? Hallo liksom!
Jeg får endelig min Nissan XXXXX etter 5 måneder.  Men oppdaget at bensinlokket IKKE lukker seg selv igjen!! Hallo!! jeg sender en krass mail til Nissan Norge! Som printer ut min e-mail og henger den på lunch rommet!


Det er folk her som ikke har lest vilkårene til tesla. De har lov å gjøre endringer på ting. når du har kjøpt en bil som du må ut av 2 ganger mens du fyller opp tanken. Så kan du likså godt lukke luken også.. Du må sikkert bak i bagasjerommet for å legge vekk en av de tolv overgangene også..
Slutt å syt. Flaut...

Teslanewbie

Dette var infoen jeg kjøpte bilen på :

Sier jo alt fra teslas hjemmeside :

Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)

http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: kseitzberg på onsdag 01. april 2015, klokken 13:28
Vi i Danmark er med på at lave en samlet mail som kan sendes til Tesla vedr. den manglende motorisering af ladeporten. Det blev lovet inden vi bestilte - på bloggen

http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot

Der står specifikt:

ther Product Updates

Our commitment to continuous improvement extends to other features of Model S, and we have recently made several updates to the car. The following features are either in production or will be delivered with Dual Motor Model S (as indicated).

    Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection
    Improvements for a quieter cabin
    Wider rear door opening
    Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
    Increased visor size and larger vanity mirror
    Parcel shelf and front trunk cargo net now standard
    Air ionizer and carbon filter for cabin air purity
    Updated steering column control module
    Updates to Alcantara interior trim, such as wrapped roof bow and top pad

Vil de løbe fra dette - så må de få konsekvensen. Jeg vil kræve at jeg får dette leveret, eller på anden måde bliver kompenseret for den manglende feature.

Jeg har netop modtaget følgende fra Søren Nielsen:

_
Jeg bider mærke i komentarerne omkring chargeport, specielt
Da jeg bestilte min bil, var det opgivet at chargeporten var motoriseret og kunne åbne og lukke automatisk
Og
dette var lovet da vi bestilte vores biler

Motoriseret chargeport er ikke PT tilgængelig i EU, og forventes ikke at komme som retrofit.
_

En ting er at kvaliteten af det de leverer til tider er svingende - dårlige lister, små defekter og ridset lak, en anden er at de gør det produkt vi har bestilt og betalt for ringere, ved ikke at levere hvad de lover.

Var det på tide at lave en koordineret mail, der afsendes til Jerome, for at gøre opmærksomme på dette?

Jeg står gerne for at koordinere en mail: Send en PM hvis du vil være med.

/Ken

Støttes . Hvordan gjør vi ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Kommer nok ingen vei med det uansett. Det lar seg ikke ettermontere som Jerome skrev.

Står også på siden/kontrakt at utstyr kan variere fra forskjellige markeder.

Helt klart kjipt, men er bare en kjekk å ha funksjon og ikke noe som ødelegger opplevelsen av bilen for min del.

Celter

Sitat fra: Krishell på onsdag 01. april 2015, klokken 16:23
la oss si at jeg er en Nissan entusiast.
Jeg går inn og leser påhttp://www.nissan.co.jp . Der står det masse flott om kommende biler.
jeg bestille "xxxxxx" via Nissan.no . Det står ingenting om de kule nyhetene der. Men hey! Jeg har jo lest om dette på produsentens utenlandske nettsider! Hvorfor skulle ikke dette gjelder i Norge? Hallo liksom!
Jeg får endelig min Nissan XXXXX etter 5 måneder.  Men oppdaget at bensinlokket IKKE lukker seg selv igjen!! Hallo!! jeg sender en krass mail til Nissan Norge! Som printer ut min e-mail og henger den på lunch rommet!


Det er folk her som ikke har lest vilkårene til tesla. De har lov å gjøre endringer på ting. når du har kjøpt en bil som du må ut av 2 ganger mens du fyller opp tanken. Så kan du likså godt lukke luken også.. Du må sikkert bak i bagasjerommet for å legge vekk en av de tolv overgangene også..
Slutt å syt. Flaut...

+100

Fatter heller ikke hva som er så viktig med denne funksjonen. Mener dere virkelig at dere ikke gidder å bruke pekefingeren til å lukke ladeluken??
Til dere som klager, har dere glemt at dere fikk varme i rattet, uten at det var med i spesifikasjonene til bilen?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Dennis

Det med varme i ratt er et veldig godt poeng ja :) Fikk ikke automatisk ladeluke, men varme i ratt fikk vi (som det ikke sto noe om når de fleste av oss bestilte)
Varme i ratt er da en mye nyttigere funksjon for de fleste tipper jeg.

Kan jo høre om man kan bytte bort varme i ratt mot å få ladeluka hvis man skal ha det som sto på siden når man bestilte :P

Teslanewbie

Sitat fra: Celter på torsdag 02. april 2015, klokken 14:32
Sitat fra: Krishell på onsdag 01. april 2015, klokken 16:23
la oss si at jeg er en Nissan entusiast.
Jeg går inn og leser påhttp://www.nissan.co.jp . Der står det masse flott om kommende biler.
jeg bestille "xxxxxx" via Nissan.no . Det står ingenting om de kule nyhetene der. Men hey! Jeg har jo lest om dette på produsentens utenlandske nettsider! Hvorfor skulle ikke dette gjelder i Norge? Hallo liksom!
Jeg får endelig min Nissan XXXXX etter 5 måneder.  Men oppdaget at bensinlokket IKKE lukker seg selv igjen!! Hallo!! jeg sender en krass mail til Nissan Norge! Som printer ut min e-mail og henger den på lunch rommet!


Det er folk her som ikke har lest vilkårene til tesla. De har lov å gjøre endringer på ting. når du har kjøpt en bil som du må ut av 2 ganger mens du fyller opp tanken. Så kan du likså godt lukke luken også.. Du må sikkert bak i bagasjerommet for å legge vekk en av de tolv overgangene også..
Slutt å syt. Flaut...

+100

Fatter heller ikke hva som er så viktig med denne funksjonen. Mener dere virkelig at dere ikke gidder å bruke pekefingeren til å lukke ladeluken??
Til dere som klager, har dere glemt at dere fikk varme i rattet, uten at det var med i spesifikasjonene til bilen?

Du er sikker også tilfreds  når du i butikken går for et tilbud på 3 brusflasker men får bare 2...

Men for all del bruk pekefingere men se til å få den ut av r... først ..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Krishell

Det er sjelden jeg leser tilbudsavisene til rema 1000 sverige, for å så gå irritert ut av en norsk rema 1000 butikk som ikke har det samme tilbudet.
Men jeg ser det er forskjell på folk :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA