Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D teknisk info

Startet av Havebigfun, lørdag 07. februar 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

Dennis

Var en som skrev han kunne spinne rundt med bilen på snø når man aktiverte Slip Start.

Sitat"Is there really no stability control on the D? Can you do full donuts in snow like in a Subaru or Evo?"

I wasn't able to do donuts in the snow until I turned on slip start.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/40084-Video-P85D-vs-P85-all-out/page3

jazzwheel

Ved å skru av TC på min RWD så klarer jeg å spinne så lenge jeg ikke skrenser / yaw, da kommer ESP'en inn og bremser den.

Om noen klarer å gjøre donuts så er det sikkert ved å ta sikringa, men da mister man servo, ABS osv osv. Man kan sikkert klare det på is, men da blir det som en brekksladd hvor man skrenser med låste hjul.

lurium

Ja slå av TC og rån i vei så blir sikkert forsikringspremien lav.

Dennis

#18
Kan forsette på P85D topfart/utveksling diskusjonen her :)

Sitat fra: jazzwheel på søndag 08. februar 2015, klokken 21:33
Litt OT for denne tråden, men jeg har ikke lest annet enn at RWD biten er lik som tidligere (P85).

En del patententer vi har gått gjennom i tråder tidligere tyder også på at FWD biten er bygget annerledes enn RWD, det er en motor med flatere momentkurve som takler høye turtall bedre.

224hk på motoren foran skal være nok til å få bilen til topphastighet, men hvor fort er altså et åpent spørsmål.

224 hk er nok for å få bilen opp i 250 Km/t ja, men kommer til å gå veldig trått opp dit hvis det kun er den framre motoren som jobber.

Kan også være at utvekslingen er endret på begge motorene. Når man har effekt og moment takket være 2 motorer så kan man også ha en annen utvekslingen uten at ytelsene fra stillestående lider i samme grad.

jazzwheel

Ja, det ville vært rart om de ikke har endret bak, men jeg har ikke lest noe som tilsier at det stemmer. Tvert i mot har det meste gått ut på at den er lik som før.

Angående 0-200 km/t: https://twitter.com/elonmusk/status/560900676453433344

Forresten så står utvekslingen i brukermanualen på RWD bilene så om du har tilgang til den på MyTesla så er det bare å sjekke under "Spesifikasjoner" om det står på P85D også.

Dennis

Ser ikke ut som brukermanual er oppdatert enda med info om P85D. Er samme manual som P85.

Skal ta å sjekke verkstedmanualen å se om jeg finner noe info der.

Dennis

#21
Verkstedmanualen som er tilgjengelig for oss i Europa var dessverre ikke oppdatert.
Men delekatalogen var oppdatert.

Har funnet noe interessant info, skal oppdatere tråden her snart med det jeg selv mener var interessant info, for er så mye at jeg får ikke gått igjennom alt :)

Trustno1

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 08. februar 2015, klokken 23:15
Verkstedmanualen som er tilgjengelig for oss i Europa var dessverre ikke oppdatert.
Men delekatalogen var oppdatert.

Har funnet noe interessant info, skal oppdatere tråden her snart med det jeg selv synes var interessant info :)

Hvor finner man denne manualen?

Dennis


Dennis

#24
Betalte for 1 times tilgang til alt av service manualer, delekatalog osv til Tesla.

Så deler litt av hva jeg har funnet. Service manual for D modellene er ikke tilgjengelig enda. Men delekatalogen inneholder alt av deler til D modellene.
Er ikke noe pdf dokumenter utenom service bulletins. Ellers er det meste web baserte kataloger hvor man må trykke inn på hver enkelt greie man ønsker å se på.

Veldig overrasket over hvor store endringer de har gjort over tiden (Også på rwd mot senere utgaver)

Men på P85D mot P85/P85+ så er det store forskjeller. Er ny forbedret kjøling av batteri (2nd generation cooling) andre dempere, luftfjøring, kraftigere stabilisator stag, stikk akslinger, 2nd generation dc-dc converter +++ masse annet, men for mye å ta bilder av alt. (Noe av dette som kjøling tror jeg også gjelder rwd utgaver mot eldre utgaver)
Ser det også er nevnt 4g på simkort for media enhet (Men kan være at det bare er selve sim kortet som støtter 4g)

Fant også bekreftelse på at de første batteri pakkene bare kan lade 90 og de nye 120. De nyere batteriene etter A ser ikke ut til å være bakover kompatibel med første generasjon biler.

Har også lastet ned div service bulletins. blant annet om bytte av motor, autobahn upgrade package for P85, forbedringer av bremser ++

La ved noen bilder: (Motor info dessverre bare for rwd, var ikke noe enda for D modellene)







Dennis

#25
service documents for bremsefeil? drive unit, og autobahn upgrade package. Sikkert interessant for noen :)

Dennis


AndreS

takk for dette kakemonteret!

Artig info, det ser ut til at det bare er en frontmotor type, trodde de hadde ulik effekt på 85D/P85D?

I3 i bestilling

OleJA

#28


Det som jeg fant svært interesant her, er at man kan lese direkte fra serienummeret på batteripakka hvor stor kapasitet det ble målt til som nytt. Dette varierer i området 214Ah - 235Ah 'and up'. Tror jeg må ut å sjekke i garasjen når jeg kommer hjem i ettermiddag. (Multipliser med pakkespenning 400V(?), og du har kapasitet +/- 85kWt)

Edit: Mistenker at jeg har 210Ah ('and below')  :o

Trustno1

Mye info her som hadde vært artig å hatt tilgang til.
Syntes det var priset noe stivt om man skal ha tilgang utover en time.

En idee kunne kanskje vært å kjøpt en times tilgang og browset igjennom kjapt mens man kjørte en screencapture video.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA