Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-net før bilen er overtatt

Startet av Råde, torsdag 22. januar 2015, klokken 12:53

« forrige - neste »

Morti_s

Sitat fra: KristofferStrange på tirsdag 07. juli 2015, klokken 06:07
Sitat fra: Morti_s på mandag 06. juli 2015, klokken 19:53
Hvilken kilometerstand har bilen stått på når folket har mottatt den?

Min bil sto på 8km når jeg hentet den. Fikk registrert den i Car-Net i går kveld, på 339km, så da kan det se ut som helgens problemer er løst :)

Så bra :D
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Morti_s

#196
Nå fikk jeg registrert min på 5 km, denne uka vet jeg den har vært på bekkelaget for klargjøring.
Men siste parkering er uti havet i afrika.. oppdateres kanskje når den kjøres på lastebil transport.

oppdaterte låse status på bil og da fant jeg faktisk ut at den er kommet til min forhandler :)
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Elmo

Sitat fra: Morti_s på lørdag 11. juli 2015, klokken 19:45
Men siste parkering er uti havet i afrika..

Den plasseringen er vel GPS pos N 00° E 00°, så det betyr nok at GPS'n aldri har blitt oppdatert.

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Morti_s

Sitat fra: Elmo på søndag 12. juli 2015, klokken 23:22
Sitat fra: Morti_s på lørdag 11. juli 2015, klokken 19:45
Men siste parkering er uti havet i afrika..

Den plasseringen er vel GPS pos N 00° E 00°, så det betyr nok at GPS'n aldri har blitt oppdatert.

sikkert, men jeg bare oppdaterte "låsestatus" på bilen så oppdaterte gpsen seg.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

sybo

Vi kunne ikke bekrefte chassisnummeret ditt. Prøv igjen senere. Dersom du fortsetter å motta denne meldingen, vennligst ta kontakt med kundeservice.

Er det denne meldingen dere fikk når dere søkte? Jeg er ikke begrenset til 4 forsøk, så kanskje jeg må vente enda lengre før jeg kan søke?

Morti_s

Sitat fra: sybo på mandag 24. august 2015, klokken 11:13
Vi kunne ikke bekrefte chassisnummeret ditt. Prøv igjen senere. Dersom du fortsetter å motta denne meldingen, vennligst ta kontakt med kundeservice.

Er det denne meldingen dere fikk når dere søkte? Jeg er ikke begrenset til 4 forsøk, så kanskje jeg må vente enda lengre før jeg kan søke?

den beskjeden du får før den er registrert og forlatt fabrikken, du må nok vente noe mer..
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

sybo

Det er rart da selger ringte meg fredag å sa den nå var på toget

Vuninho

Er det slik at abonnementet begynner å løpe når man registrerer og legger inn VIN nummeret?

Morti_s

Sitat fra: sybo på tirsdag 25. august 2015, klokken 11:34
Det er rart da selger ringte meg fredag å sa den nå var på toget

stemmer, jeg husket ikke helt men vin nr blir registrert når den blir forlatt på havnen/tatt med båten.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Morti_s

Sitat fra: Vuninho på tirsdag 25. august 2015, klokken 14:45
Er det slik at abonnementet begynner å løpe når man registrerer og legger inn VIN nummeret?

Når du får inn vin nr og treffer på k stand ja så du har tilgan på alt, da løper det..
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

chb

Min bil var ferdig produsert denne uken og klarer nesten ikke vente på å få tatt første kjøretur ;D

Har forsøkt å registre VIN-nummer i Car-Net, men får kun feilmelding på kilometerstand. Nå har jeg forsøkt fra 0-31km og antar den umulig kan ha høyere stand enn dette?

VIN-nummeret blir tilsynelatende gjenkjent:

SitatBeklager, men kjørelengden du skrev stemmer ikke med kjørelengden vi hentet fra kjøretøyet ditt. Kanskje du har flyttet kjøretøyet? Vennligst gå tilbake og noter deg nåværende kjørelengde.

sybo

Jeg forsøkte 0-69 så gav jeg opp. Nå er levering på bilen tirsdag :) så slipper jeg forsøke mer :)

chb

Sitat fra: sybo på lørdag 05. september 2015, klokken 17:32
Jeg forsøkte 0-69 så gav jeg opp. Nå er levering på bilen tirsdag :) så slipper jeg forsøke mer :)

Høres ut som det er best å smøre seg med litt tålmodighet da for min del;) Ut fra tidligere poster kan det se ut som man har fått aktivert Car-Net før bilen er klargjort i Oslo, så lurer litt på hvorfor dette ikke funker så lenge VW godtar VIN-nummeret. Krysser fingrene for at det ikke er mange dagene det er snakk om for min del heller.

Smygel

Jeg spurte selgeren min om dette, og det skal visst ikke gå an lenger. VW deaktiverte funksjonen fordi de ble nedringt av bekymrete kjøpere som så at bilen sto i Afrika, noe den selvfølgelig ikke gjorde. Det er bare et sted i verden som er midt på kloden, før systemet har registrert lokasjon på bilen :P

Elmo

Sitat fra: Smygel på torsdag 10. september 2015, klokken 21:50
. . bekymrete kjøpere så at bilen sto i Afrika, noe den selvfølgelig ikke gjorde. Det er bare et sted i verden som er midt på kloden, før systemet har registrert lokasjon på bilen

Det er GPS posisjon 0:0 ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA