Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Martinius, torsdag 15. januar 2015, klokken 15:56

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Etterlengtet tråd!
Jeg bestilte P85D dagen etter D-dagen 10 oktober, men endret til S85D og bekreftet 24 okt. Alt utstyr bortsett fra 21" premium intr. og utvidet alarm. Levering sent mars.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Oggen

#16
S85 bestilt før lansering, endret etter D dagen til S85D. Gikk fra spare S85 med stoff og ingenting, til nesten fullspekka D modell. Grå, Dobbel, luft, lyd,teck,grått skinn, vinter,grå 21" S og V, sort innertak++.
Ingen VIN enda, ønsket levert mai. Ingen av mine endringer er notert på MyTesla enda.
Føle meg litt teit da detta berre e en ventebil til X kommer. Men men

stiand

85D, grå med tech og pano. Bestilling i oktober. Late march på sidene, men pratet med Tesla for et par dager siden og de estimerte i løpet av april. (Som jeg forøvrig har antatt hele tiden, og som vel da egentlig betyr late april :))

joda

Og da (i dag) hadde jeg fått tilleggspakkene jeg har valgt å etterbestille til min S85D på "My Tasla" siden :)
(etterbestilt i Desember)

Ultra Hi-Fi og Vinterpakke, til samme pris som på bestillingstidspunktet av bilen. (Oktober)

VIN: 72XXX
TMS 85D

rmr

Gjelder vel ikke bare S85D , men prøver meg her med likesinnede :)

Hva kjøper folk før bilen kommer?

Jeg tenker å kjøpe inn adaptersett fra JKirkebo, gummumatter + takstativ. Hva tenker dere andre til sin kommende S85D?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

mogu

Jeg vurderer gummimatter innvendig, og det er egentlig det. Kjøper takstativ når jeg får bruk for det(forhåpentligvis brukt), samtidig tror jeg ikke at jeg ønsker matte i bagasjerommet bak, for den dekker over det ekstra rommet under gulvet. Ser heller ikke for meg at jeg ønsker å ha det i frunk. Det jeg derimot tenkte å kjøpe inn var litt ordentlig bilpleieprodukter fra swisswax, så alt er klart for å kunne ta godt vare på bilen når den kommer.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

andreasmj

Sitat fra: joda på fredag 16. januar 2015, klokken 10:44
Og da (i dag) hadde jeg fått tilleggspakkene jeg har valgt å etterbestille til min S85D på "My Tasla" siden :)
(etterbestilt i Desember)

Ultra Hi-Fi og Vinterpakke, til samme pris som på bestillingstidspunktet av bilen. (Oktober)

VIN: 72XXX

Hei,
Når ba du om å få lagt til dette og fikk du noen bekreftelse før det kom på Mytesla? Sendte mail på dette før prisoppgang og fikk en mail om at det ville bli lagt til, men ingenting etter det. Har VIN 725XX
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Øyvind.h

Sitat fra: rmr på fredag 16. januar 2015, klokken 11:10
Hva kjøper folk før bilen kommer?
- Gummimatter
- Proclip mobilholder
- Takstativ
- 3M film til å legge på taket der stativføttene står
- Digitalt parkeringsur som legges frem på dashen ved behov
- Bombrikke (ikke kjøp egentlig, depositum)
- Skikkelig jekk
- Ekstra UMC

That`s about it.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

smurf

Sitat fra: rmr på fredag 16. januar 2015, klokken 11:10
Gjelder vel ikke bare S85D , men prøver meg her med likesinnede :)

Hva kjøper folk før bilen kommer?

Jeg tenker å kjøpe inn adaptersett fra JKirkebo, gummumatter + takstativ. Hva tenker dere andre til sin kommende S85D?

Tipper det er forskjell på hva folk kjøper inn og hva de faktisk trenger når de tar bilen i bruk så det kan jo være aktuelt å få kommentarer på.

For min del kjøpte jeg en del skikkelige vaskemidler (Surfex HD, Prickbort osv), 2 bittesmå USB stick med stor lagringskapasitet til hele musikksamlingen, gummimatter til kupe og skjøteledn som tåler 16A (just in case).

Etter at jeg fikk bilen ble det i tillegg:
Polarfelger og vinterdekk
Type2 kabel (fra Tesla)
Solfim på vinduer bak
Salto lader hjemme
Bombrikke (ordnes når du har reg-nr)

Har aldri har bruk for skjøteledningen (ennå). Har aldri hatt behov for ladeadaptere fra JKirkebo selv om jeg synes det virker som et kjempebra produkt. Lader på SC på tur evt type2 eller schuko over natta ved hotell. Vurderte også Chademo, men den har vel ikke kommet ennå og nå har jeg egentlig ikke noe behov for den. Bare trodde jeg hadde det...
Mitt tips er å vente til du får bilen å se hva du egentlig trenger. Det vil være veldig individuelt ut fra ditt kjørebehov, hvor du skal kjøre osv.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Flylow

Sitat fra: rmr på fredag 16. januar 2015, klokken 11:10
Gjelder vel ikke bare S85D , men prøver meg her med likesinnede :)

Hva kjøper folk før bilen kommer?


- Takstativ
- Gummimatter (usikker om det blir gummimatter i trunk og frunk)
- Solfilm fra b-stolpen og bakover
- Vinterhjul
S85D

Persn

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 11:48
Sitat fra: rmr på fredag 16. januar 2015, klokken 11:10
Hva kjøper folk før bilen kommer?
- Gummimatter
- Proclip mobilholder
- Takstativ
- 3M film til å legge på taket der stativføttene står
- Digitalt parkeringsur som legges frem på dashen ved behov
- Bombrikke (ikke kjøp egentlig, depositum)
- Skikkelig jekk
- Ekstra UMC

That`s about it.

Kan man kjøpe ekstra UMC hos forhandler? Venter bil sent i mars, og har vurdert å "fastmontere" en UMC hjemme og i tillegg ha en liggende i bilen. Noen som har kjøpt dette av norsk forhandler, og hva måtte du evt gi for den?

joda

Sitat fra: andreasmj på fredag 16. januar 2015, klokken 11:37
Sitat fra: joda på fredag 16. januar 2015, klokken 10:44
Og da (i dag) hadde jeg fått tilleggspakkene jeg har valgt å etterbestille til min S85D på "My Tasla" siden :)
(etterbestilt i Desember)

Ultra Hi-Fi og Vinterpakke, til samme pris som på bestillingstidspunktet av bilen. (Oktober)

VIN: 72XXX

Hei,
Når ba du om å få lagt til dette og fikk du noen bekreftelse før det kom på Mytesla? Sendte mail på dette før prisoppgang og fikk en mail om at det ville bli lagt til, men ingenting etter det. Har VIN 725XX

Jeg ba opprinnelig om dette i begynnelsen av desember (da rattvarme i vinterpakken ble et tema).
Men pga litt utydelighet i kommunikasjonen så ble det først avvist.. Noe som aldri ble kommunisert til meg, men ble funnet ut da jeg var på Tesla Senteret og snakket med de i ettertid..

Sendte da ny bestilling av tilleggspakkene i romjulen, som nå i dag er lagt på min bestilling..

Ingen bekreftelse fra Tesla før det ble synlig på My Tesla..
TMS 85D

Øyvind.h

Sitat fra: Persn på fredag 16. januar 2015, klokken 13:06
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 11:48
Sitat fra: rmr på fredag 16. januar 2015, klokken 11:10
Hva kjøper folk før bilen kommer?
- Gummimatter
- Proclip mobilholder
- Takstativ
- 3M film til å legge på taket der stativføttene står
- Digitalt parkeringsur som legges frem på dashen ved behov
- Bombrikke (ikke kjøp egentlig, depositum)
- Skikkelig jekk
- Ekstra UMC

That`s about it.

Kan man kjøpe ekstra UMC hos forhandler? Venter bil sent i mars, og har vurdert å "fastmontere" en UMC hjemme og i tillegg ha en liggende i bilen. Noen som har kjøpt dette av norsk forhandler, og hva måtte du evt gi for den?
Kostet rundt 4500,- uten at jeg husker nøyaktig pris (kan være alt fra 4200-5200,- ca). En lang periode var det vanskelig/umulig å få kjøpt ekstra UMC, fordi det var så elendig kvalitet på dem at de ikke ville gi fra seg flere enn nødvendig. Klarte å få igjennom et kjøp allikevel :)

Nå tror jeg UMC`ene skal være forbedret (rev C eller noe sånt), og jeg har pt to feilfrie UMC med ladeluke-åpner :) Den ene er fast montert hjemme i industristikk. Den andre ligger fast i bilen. Skal jeg på langtur tar jeg med begge. Når jeg en dag selger bilen beholder jeg naturligvis den ene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Persn på fredag 16. januar 2015, klokken 13:06
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 16. januar 2015, klokken 11:48
Sitat fra: rmr på fredag 16. januar 2015, klokken 11:10
Hva kjøper folk før bilen kommer?
- Gummimatter
- Proclip mobilholder
- Takstativ
- 3M film til å legge på taket der stativføttene står
- Digitalt parkeringsur som legges frem på dashen ved behov
- Bombrikke (ikke kjøp egentlig, depositum)
- Skikkelig jekk
- Ekstra UMC

That`s about it.

Kan man kjøpe ekstra UMC hos forhandler? Venter bil sent i mars, og har vurdert å "fastmontere" en UMC hjemme og i tillegg ha en liggende i bilen. Noen som har kjøpt dette av norsk forhandler, og hva måtte du evt gi for den?

Vil anbefale å ha en mer værsikker kabel i reserve - jeg har Mennekes i bakhpnd og fornøyd med den. UMC er mer allsidig pga rødplugg og blåplugg, men kvaliteten er bedre på Mennekes. Disse to er en smart kombo etter min mening:

Ladekabel CEE: http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product

CEE -> Shuko: http://www.nofuel.no/Produkt/schuko-han-til-bla-cee-hun-adapter#product
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Martinius

Fikk i dag mail fra en "Inside Sales Advisor" i Tesla som ba meg sjekke Tesla og bekrefte at designen er slik jeg vil ha den. Jeg håper virkelig de holder seg til "late march" og at jeg ikke får noen utsettelse. Siste endring fra meg var å fjerne panotak, og legge til sort alcantara i tak og dobbeltlader. pano hadde jeg i utgangspunktet bruk for mtp. takstativ, men hvis behovet melder seg går jeg for sugekoppversjonen: https://www.seasucker.com/

Ellers er vel gummimatter foran ved setene foran og bak nærmest et must i Norge. Bilen kommer uten vinterhjul og standard felger. Sliter ut dekkene nå til sommeren og legger om til vinterdekk på disse felgene neste vinter og satser på nye fine 3djeparts sommerfelger våren 2016.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA