Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Martinius, torsdag 15. januar 2015, klokken 15:56

« forrige - neste »

tms85dcer.no

703xx og fremdeles i kø.
tror ikke vin har noe å si.
TMS 85D sort - levering april 2015

Snefall

705xx forandret til "Under produksjon" ikveld  :)
S85D estimert levering sent mars.

GeirHM

Endelig! Nå har mitt arbeid med F5 båret frukter. My tesla er blitt enig med det tesla sa på telefonen forrige dagen. 70607 er i produksjon. Det blir elektrisk påske.  :)

snappy

Sitat fra: GeirHM på lørdag 31. januar 2015, klokken 07:45
Det blir elektrisk påske.  :)

Velkommen i "F5 for transit status" klubben.

Er påskehåpet basert på My Tesla eller info fra et levende menneske ?
2014 e-UP
2015 85D

GeirHM

Sitat fra: snappy på lørdag 31. januar 2015, klokken 11:26
Sitat fra: GeirHM på lørdag 31. januar 2015, klokken 07:45
Det blir elektrisk påske.  :)

Velkommen i "F5 for transit status" klubben.

Er påskehåpet basert på My Tesla eller info fra et levende menneske ?

Jeg takker for medlemskapet. Det kjennes straks bedre når jeg vet at jeg er del av et større fellesskap.

Når det gjelder svar på ditt spørsmål vil jeg minne om vår protestantiske kulturarv hvor påsken inngir håp om gjenoppstandelse. Jeg finner i tillegg trøst i at my tesla svært lenge har antydet at "sen mars" er tid for overdragelse. Jeg regner med at de ansatte hos Tesla Drammen skal på påskefjellet og at jeg dermed har bilen før palmesøndag som jo i år er på 29 mars.

Men bevares, før dette må det gjøres en betydelig innsats med F5.

Sprucemoose

Og der kom jeg også ett steg nærmere ny bil. VIN 707xx i produksjon  ;D.
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

GeirHM

Akkurat nå kan det virke som om det er bestillingene av S85D til Norge som har prioritet. Mens den ene etter den andre får endret status til "i produksjon" så ser det ut som om det ikke skjer det samme i USA. Det er en egen tråd tilsvarende denne på det amerikanske forumet og der er det stille. Bekreftes også av alle statusendringene på det norske google.doc mens det internasjonale er uforandret.

pej

Sitat fra: GeirHM på lørdag 31. januar 2015, klokken 21:49
Akkurat nå kan det virke som om det er bestillingene av S85D til Norge som har prioritet. Mens den ene etter den andre får endret status til "i produksjon" så ser det ut som om det ikke skjer det samme i USA. Det er en egen tråd tilsvarende denne på det amerikanske forumet og der er det stille. Bekreftes også av alle statusendringene på det norske google.doc mens det internasjonale er uforandret.

Jeg opplever motsatt. Min flytter seg lengre og lengre fram i tid. S85D som først var mai, ble til sen mai, juni og nå sen juni..
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Lasseliten

85D levert mars 15, sort, karbon, sort alcantara, tech, pano, hifi, dobbeltlader, vinterpk,skinn, sikkerhetspk, luft,

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Alle de kan klare å levere i Norge/ Europa i løpet av mars har prioritet nå; deretter blir det å fylle opp med biler med kort reisevei slik at kvartalsresultatet blir best mulig ;)

nortrahof

.... min også i produksjon!

Da bare lurer jeg på om de får åpnet fasiliteter i Kristiansand før levering?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

tms85dcer.no

Håper også på Kristiansand snart.
Noen som har hørt noe?
TMS 85D sort - levering april 2015

Øggen

Fikk telefon idag etter å ha bekreftet at endringer er riktige per mail. Min har gått ifra ønsket mai , til sent mai. Det betyr i "virkeligheten" JUNI ifølge Tesla representanten.
Venter fortsatt på VIN, men merker at ventetiden ikke er så fæl på denne som den første

andreasmj

Nå har min gått fra mai til sent april (tidl april - late april - april - sent april - mai - sent april)! Lov å håpe på roadtrip 1.mai helgen :)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

Elbil fundamentalist

Levering "Sent mars".. Skal ikke på fjellet. Få Teslean levert på sommerdekk?
Hva slags dekk velger dere?
-hva jeg har hørt:
pirell piggfri: Utrolig bra på asfalt og fantastisk på slitestyrke. Egentlig bra på femkommelighet også. Kjøring krever litt passiv stil og rolig i svingene. Kan overraske litt med rumpa om man glemmer seg litt. Finnes garantert bedre vinterdekk, men slitestyrken er "konge".
Hakka 7 pigg: Bra allrounder. Bedre enn alle piggfrie på is selvsagt. Litt imageproblem med pigg på elbil.
R2 piggfri: Forferdelig myk på asfalt og slites raskt opp. Konge på snø, men midt på treet på is.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA