Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Power Switch

Startet av toppi, torsdag 15. januar 2015, klokken 13:12

« forrige - neste »

toppi

Jeg har blitt innkalt til service hos Tesla for oppgradering av Power Switch.

"Det er en oppgradering av Power Switch som skal utføres på bilen din.
Det vil da si at de skal erstatte hovedbryteren inni batteriet, slik at den tåler mer".

Er det noen som vet mer om dette.
Mener selv jeg følger med en del rundt Tesla, men har ikke hørt om dette....
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Ko_deZ

Var det noe slikt Bjørn Nyland lagde en video om da han måtte bytte batteri? Han fikk sin bil levert 22.11. Kan være en svakhet de har funnet på en serie. Ikke mange biler som har gått lenger enn Bjørn sin.

Øyvind.h

Interessant. Bilene våre er produsert med noen kaffepausers mellomrom, så enten har de allerede byttet min, eller så er sannsynligheten stor for at jeg får tilsvarende forespørsel.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Veggen

Jeg har også fått telefon om dette.
Det er kontaktoren på batteriet de ønsker å bytte. Fikk time 10.april så noe bråhast er det visst ikke. Har ikke merket noen problemer.

satheesh.net

Må inn i april jeg også. Fikk epost fra Tesla om at de ønsket å bytte denne.
Deres egne ord: "Tesla er forpliktet til å stadig forbedre våre biler for å forbedre kundekjøreopplevelse."

23. april var første "ledige". Skal inn den 4. februar for drive unit bytte, men dette kunne visst ikke utføres samtidig. ???

toppi

Da er jeg ikke helt alene om dette ser jeg, dog ikke mange.
Kontaktor er da kanskje det norske ordet for Power switch?

Jeg har selv ikke hatt noen problemer med min bil, så enten er dette noe de har "sett" er dårlig hos meg, eller så er det en svakhet i en produksjonsserie?

Dette er sikkert en viktig dings, som må tåle mye strøm.
Noen som vet noe om holdbarhet, osv?

Jeg fikk time tidlig i Mars.
Spør ikke noe mer om dette før timen, men får kanskje noe svar da, men ser dere andre skal inn før meg..
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Øyvind.h

Kontaktorene var vel det som visstnok skapte "ballonglyden". Kanskje de fant ut at de måtte fikses allikevel :) ?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Häger

Fikk telefon om det samme i dag. Damen sa at det de skulle oppgradere batteriet, uten å gå nærmere inn på forklaring. Tok levering 17.11.13, så er ganske nær de andre i tråden mtp produksjon. For øvrig er bilen til drop-in service hos Tesla Oslo nord, pga at bilen sluttet å ta lading på 1-fas. Jeg trodde dermed det var bakgrunnen til at de hadde funnet batteri-feilen. Det viste seg at damen som ringte ikke var klar over at bilen stod på vent hos dem, og etter to døgn i drop-in kø, er den ikke startet på - så uavhengige hendelser :)

Vh Häger

RaBalder

Det er vel rundt 900 ampere som skal gå gjennom den kontaktoren ved maks uttak.


hansfj

Jeg har også fått tilbud om dette. Har ikke hatt problemer med bilen, så jeg stilte noen spørsmål, men fikk ikke noe mer detaljer enn dere andre.
Tesla Model S P85 (27.9.2013)
Nissan Leaf (6.12.2011)

Epleskreller

De fikset min i dag  :) mener de sa det var 1,5 dags jobb..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

bb

Det er bra at de fikser problemer før de oppstår basert på tidligere erfaringer. Som jeg har dokumentert ganske nøye så vil et havari koste dem ganske mye, både i leiebil, redningsbil, frakt av Tesla men sist og ikke minst, dårlig PR. Heldigvis ble ikke Millennium Falcon stående midt på E6 :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

snurrehue

Sitat fra: bb på onsdag 21. januar 2015, klokken 23:07
... men sist og ikke minst, dårlig PR. Heldigvis ble ikke Millennium Falcon stående midt på E6 :)

Derimot ble den stående på verdensveven ;)

bb

Sitat fra: sangiovese på torsdag 22. januar 2015, klokken 07:36
Sitat fra: bb på onsdag 21. januar 2015, klokken 23:07
... men sist og ikke minst, dårlig PR. Heldigvis ble ikke Millennium Falcon stående midt på E6 :)

Derimot ble den stående på verdensveven ;)
Det viktigste var at jeg da fikk muligheten til å fortelle hele historien. Både hvordan Tesla håndterte saken, om leiebilene jeg fikk låne, om den nye batteripakken jeg fikk og om hva som var årsaken til feilen. Ser man en Tesla stå ved siden av veien er det mye synsing og antakelser folk gjør.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Sitat fra: bb på torsdag 22. januar 2015, klokken 08:13
Ser man en Tesla stå ved siden av veien er det mye synsing og antakelser folk gjør.
Og ikke minst - flott at man ikke står i veien/skaper trafikale problemer :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA