Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.1

Startet av Hyperstress, torsdag 08. januar 2015, klokken 15:45

« forrige - neste »

B_Tesla

Hadde en morsom bug når jeg hadde lagt inn .115. Bilen var plutselig rød i lille skjermen før jeg trykker brems for å starte. Neste gang jeg satt meg inn var den sort.

For at det skal være klart, så er bilen sort - og desverre kan jeg ikke bytte farge på utsiden kun ved bruk av software ;)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Teslanewbie

Sitat fra: B_Tesla på fredag 30. januar 2015, klokken 13:23
Hadde en morsom bug når jeg hadde lagt inn .115. Bilen var plutselig rød i lille skjermen før jeg trykker brems for å starte. Neste gang jeg satt meg inn var den sort.

For at det skal være klart, så er bilen sort - og desverre kan jeg ikke bytte farge på utsiden kun ved bruk av software ;)

huff har tesla glemt å avaktivere deres nyeste feature? De kommer med multicolor i fremtiden der du kan velge  eksteriør farge fra display..


https://www.youtube.com/watch?v=ZX8-iMTRQHk
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cra

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 30. januar 2015, klokken 13:28
huff har tesla glemt å avaktivere deres nyeste feature? De kommer med multicolor i fremtiden der du kan velge  eksteriør farge fra display..

Neida, den er i høyeste grad aktivert hos meg i alle fall, men den er desverre ikke helt fri for bugs. Min bil er blå, men den har det med å skifte til grå av seg selv med jevne mellomrom.  :-\  Har ikke funnet ut hvordan jeg kan velge andre farger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Cato76

Blå, rød, grønn eller grå (poteto-potato)... Så lenge det er en Tesla på skjermen så har det ingen ting å si. Men om det kommer bilde av en fossil-merce... >:(
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

cra

Sitat fra: Cato76 på fredag 30. januar 2015, klokken 15:00
Blå, rød, grønn eller grå (poteto-potato)... Så lenge det er en Tesla på skjermen så har det ingen ting å si. Men om det kommer bilde av en fossil-merce... >:(

He he he ;D

Min er alltid blå på skjermen, men utenpå blir den stadig vekk grå.  :'(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

#261
Sitat fra: NegativeElectrode på fredag 30. januar 2015, klokken 13:34
Noen som har opplevd forbruksreduksjon etter 6.1?
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/41768-6-1-better-energy-efficiency

Jepp. Meget merkbart sågar. Fra over 220 nå i vinter til under 200.
samme føre, fører, dekk og dekktrykk.
Det rare er at dette først gjorde seg merkbart (og det over natten) etter at jeg tok en factory reset samt en dyp reset grunnet 3G/kontakt problemer. Dagen etter med lik temp, samme strekke og føre gikk det ned veldig mye.

Thor2014

Sitat fra: Øggen på fredag 30. januar 2015, klokken 19:39
Sitat fra: NegativeElectrode på fredag 30. januar 2015, klokken 13:34
Noen som har opplevd forbruksreduksjon etter 6.1?
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/41768-6-1-better-energy-efficiency

Jepp. Meget merkbart sågar. Fra over 220 nå i vinter til under 200.
samme føre, fører, dekk og dekktrykk.
Det rare er at dette først gjorde seg merkbart (og det over natten) etter at jeg tok en factory reset samt en dyp reset grunnet 3G/kontakt problemer. Dagen etter mes lik temp, samme strekke og føre gikk det ned veldig mye.
Hvordan klarer de det?

Gusse

En liten observasjon med navigasjon etter 6.1 som jeg er usikker på om var der ved 6.1 eller rett etter siste "bugfix".
Trykk gjentatte ganger på dette ikonet. Før var det bare mulig å velge mellom "view North" og "Bilens retning"....nå er også kartmodus inne, type"birdview".
Ser ut som det fungerer sånn at bilens lokasjon og endestasjonen hele tiden er i display. Kartet zoomer selv deretter. Så altså blir det zoomet mer og mer des nærmere du kommer enden av reisen.
Er usikker på om dette meldt sett tidligere, eller om det står i beskrivelsen på softwareupdate....jeg har ikke fått det med meg ;D
Her er bilde:

Ps. Beklager skrivefeil, og at jeg måtte putte inn litt engelskomponerte varianter.

Tuxedo

Sitat fra: Tuxedo på fredag 30. januar 2015, klokken 10:29
Versjon .115 løste i hvert fall ikke problemet med manglende visning av album art.
...og i dag var album art tilbake, uten at jeg har gjort noe som helst.  Tror dette har vært server-problemer.

jazzwheel

Jeg har 2.2.92 og fikk varsel om ny oppdatering. Satt den igang i går i et område uten dekning og med 40% batteri uten ladekabel tilkoblet. Kom ut idag og så at den hadde feilet. Når jeg satte i strømmen og trykke på T'en fikk jeg ikke mulighet til å starte den på nytt, er dette normalt når den feiler første gangen? Får jeg den igjen om et par timer elller noe slikt?

En annen ting er at dørlåsen har begynt å gå bananas. Bilen låser seg ikke når jeg går fra den og helt random kan alarmen gå når jeg åpner døren.

Skjedde akkurat i kjøpesenter p-hus i Oslo, fett på en lørdag formiddag. "Hei, ja, jeg kjører Tesla, dere kan slutte å glane nå!"

jenswer

Fikk .115 og med det en irriterende bug. Bakluken senser ikke nøkkelen lengre,  noe som betyr at jeg må til framføra eller frem med nøkkel når ting skal lastes inn. Noen andre som har fått dette? Ellers fikk jeg albumart på DAB for første gang siden nov 2013.

Tuxedo

Har du forsøkt reset av store skjermen?  Må ofte til etter en oppdatering for at alt skal fungere.

Muffinman

Sitat fra: jenswer på lørdag 31. januar 2015, klokken 17:35
Fikk .115 og med det en irriterende bug. Bakluken senser ikke nøkkelen lengre,  noe som betyr at jeg må til framføra eller frem med nøkkel når ting skal lastes inn. Noen andre som har fått dette? Ellers fikk jeg albumart på DAB for første gang siden nov 2013.
Skal bakluka gjøre det? Min har ALDRI låst seg opp når jeg er bak bilen, kun ved sidespeilene.

jazzwheel

Min har gjort det når jeg har kommet gående mot bilen bakfra. Altså, du kan trykke på knappen på luka uten at bilen har åpnet håndtakene og blinket først, slik som den gjør hvis du går opp på siden av den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA