Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Leo, tirsdag 06. januar 2015, klokken 14:09

« forrige - neste »

birkeland

Lånte en Soul EV utlånsbil i helga fra en forhandler, og det var ett par småting som ikke fungerte på den. Kupèlyset virket ikke, var umulig å slå på og av manuelt, og det fungerte ikke når døra var åpen.

Når batteriadvarslene begynte å hagle inn etter at vi nådde <25% på batteriet, så slo radioen seg på hver gang. Radioen var av, og hver gang kvinnen som bor i dashbordet maste om at vi måtte "visit nearest charging station", så slo radioen seg på :o

Ellers så fikk jeg kjørt ca 300 km i helga, med ca 50% motorvei. Forbruket var på 19.9kW - 21kW / 100km ved -3 til 3 grader Celsius. Mener å huske at jeg fikk ca. 15kW/100km i høst når været var relativt varmt, så en økning på 25% i kulda med varmepumpe på, synes jeg ikke er galt i det hele tatt.


Leo

For en stund tilbake ble jeg oppmerksom på at lyset rundt høytalerne slo seg på av og til, selv om bryter var skrudd av.. Trodde gjerne at jeg tok feil, og at det var gatelyktene som spilte meg ett puss. Men har i det siste sett det flere ganger, og det ER lys rundt høyttalerne i noen sekunder..

Ikke noe big deal, men er det noen andre som har lagt merke til det? :P

rifusk

Dere som har hatt problem med parkeringssensorene, får dere varseltrekant i displayet for forran og bak?
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

mune

Jeg har hatt samme feilen ang. parkeringssensor og fått dette utbedret. Det er fukt / vann som kommer inn på koplingsboks til sensorene. Dette er en kjent feil, og oppstår gjerne etter bilvask. Det tar 1 time å fikse og går på garanti. Det kan hende denne boksen etterhvert blir byttet på alle bilene. (ifølge min forhandler)

Leo

Sitat fra: rifusk på onsdag 25. februar 2015, klokken 22:36
Dere som har hatt problem med parkeringssensorene, får dere varseltrekant i displayet for forran og bak?
Ja, det stemmer - eller det varierer vel hvor du har problemer, om det er forran og/eller bak.. Men kommer varseltrekant i display + en pipe lyd for å indikere feil på systemet.

rifusk

Jeg får varseltrekanter både foran og bak, og det kommer en varslingstone. Ingen lyd fra sensorene...

Faen, får vell ringe forhandler da...
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver.
Kontrakt underskrevet 05.11.2014
Levert desember :)

Verdensrekord

Varseltrekant foran og bak. Er en kontakt som sitter bak kurvelyset på venstre side som det kommer fuktighet inn i som skaper problemet.

På min har jeg opplevd 15 graders problemet på forhåndsinstilt varme og at man ikke får byttet radiokanal, men da er det bare å slå av og på radioen så fungerer det.

Henbot

Har opplevd 2 ganger at jeg ikke får slått av bilen, alt av lamper lyser. Når jeg trykker på stoppknappen, begynner den å slå seg av, men så "starter" den opp igjen! Har måttet bruke svenskeknappen ( ta av batteripolen) etterpå er alt ok ???

Larry King

Sitat fra: Henbot på fredag 06. mars 2015, klokken 10:39
Har opplevd 2 ganger at jeg ikke får slått av bilen, alt av lamper lyser. Når jeg trykker på stoppknappen, begynner den å slå seg av, men så "starter" den opp igjen! Har måttet bruke svenskeknappen ( ta av batteripolen) etterpå er alt ok ???

Du er sikker på at du har trykket inn bremsepedalen når du skrur av?
TM3 LR RWD levert 22.06.19.
Soul Ev Excl. levert 22.12.14

Ona IX


Henbot

Står i park, med bremsen inne. Skjedd 2 ganger siden bilen var ny i november. Ikke det største problemet, har med en 10mm. Nøkkel

KiaSoulEV

Sitat fra: Henbot på lørdag 07. mars 2015, klokken 11:11
Står i park, med bremsen inne. Skjedd 2 ganger siden bilen var ny i november. Ikke det største problemet, har med en 10mm. Nøkkel
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

jim_smyth

Sitat fra: KiaSoulEV på tirsdag 10. mars 2015, klokken 14:42
Har opplevd det samme hvis jeg har ladekabelen i og "starter" bilen for å stille inn forvarming eller annet. Når jeg trykker på startknappen for å skru av bilen, starter den opp igjen. Jeg trykker da raskt to ganger på startknappen (med bremsepedalen inne) Da skrur bilen seg av på vanlig måte.

Når jeg leser dette så virker det litt kjent.

birkeland

Er det noen som har hørt med forhandler eller vet om det blir lastet inn ny programvare for å fikse bugs ved service hvis det foreligger?

Ona IX

De oppdaterer hvis det er en ny som ligger ute, sa ihvertfall min forhandler. Skodtvedt rud (Bærum)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA