Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S til Roadster Adapter i Norge?

Startet av Milzit, lørdag 27. desember 2014, klokken 00:10

« forrige - neste »

MortenV

Ravn

Løsningen med the can + 60A overgang er helt perfekt. Jeg var inne på tanken selv, men valgte billigere løsning (som er helt trygg dersom jobben er gjort riktig).

Sjekk forresten ut facebook - tesla roadster owners club. Nyopprettet gruppe hvor roadstereiere/interesserte deler info og erfaringer.
2014 Tesla Model S P85+
2012 Tesla Roadster

ravn

#16
Her er kabelen (med roadsteradapter) som jeg elbilshop fikk laget.
10mm2 kabling. Ikke fått testet den på annet en 16A enda.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

Sitat fra: ravn på torsdag 30. april 2015, klokken 13:28
Her er kabelen (med roadsteradapter) som jeg elbilshop fikk laget.
10mm2 kabling. Ikke fått testet den på annet en 16A enda.

Elbilhjelpen.no mener du!

Vi har 4 til slike kabler som ble spesialbygget for Ravn.

Ellers vil jeg lodde stemningen for en tilsvarende kabel som ikke er avhengig av 43 kW ladere til å gi ca 15 kW lading.

Vurderer å få bygget en kabel som lader Roadsteren med 80A fra standard 22 kW mode 3 stolper. Det betyr litt Zaptec teknikk med transformering fra 3 fase 400V ( og 230V ) til 1 fase 80A og vil dermed utnytte Roadsterens lader maksimalt og med 18 kW
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ravn

Det hadde jo selvfølgelig vært knall, men markedet er vel såpass lite at det blir relativt kostbart?
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

Ja, men hvor mange slike kabler til 25 000 kr er det marked for?

Betyr jo at Roadsteren blir like lett å AC lade som en Tesla S
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

satheesh.net

Sitat fra: ravn på torsdag 30. april 2015, klokken 13:28
Her er kabelen (med roadsteradapter) som jeg elbilshop fikk laget.
10mm2 kabling. Ikke fått testet den på annet en 16A enda.

Hva kostet dette?

_Christian

Sitat fra: elektrolux på mandag 18. mai 2015, klokken 15:51
Sitat fra: ravn på torsdag 30. april 2015, klokken 13:28
Her er kabelen (med roadsteradapter) som jeg elbilshop fikk laget.
10mm2 kabling. Ikke fått testet den på annet en 16A enda.

Elbilhjelpen.no mener du!

Vi har 4 til slike kabler som ble spesialbygget for Ravn.

Ellers vil jeg lodde stemningen for en tilsvarende kabel som ikke er avhengig av 43 kW ladere til å gi ca 15 kW lading.

Vurderer å få bygget en kabel som lader Roadsteren med 80A fra standard 22 kW mode 3 stolper. Det betyr litt Zaptec teknikk med transformering fra 3 fase 400V ( og 230V ) til 1 fase 80A og vil dermed utnytte Roadsterens lader maksimalt og med 18 kW

Hvordan har du løst det med motstand inne i pluggen mellom pilot og jord? To kabler i serie med motstand i begge blir vel feil.

ravn

Fastmonterte kabler har ikke motstand (hvorfor skulle dem, produsenten har jo forhåpentligvis brukt kabel som tåler det ladestasjonen er rated for).

Type 1 håndtaket på overgangen har 150 ohm mellom pp og pe.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA