Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Model III

Startet av PK, tirsdag 23. desember 2014, klokken 13:11

« forrige - neste »

PK

Hei.

Først, tror vi at det blir "reservasjonsmuligheter" for Model III som på S og X?
Noen som har noen forventninger/spådommer til når vi eventuelt kan reservere Model III....?
Jeg står klar med reservasjonssum =) - ønske om at Leafen skal byttes ut på sikt....
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

Amoss

Sitat fra: PK på tirsdag 23. desember 2014, klokken 13:11
Først, tror vi at det blir "reservasjonsmuligheter" for Model III som på S og X?
Noen som har noen forventninger/spådommer til når vi eventuelt kan reservere Model III....?

Ja, antar at de vil fortsette med reservasjonsløsningen de har i dag. De ser det nok som en stor fordel å ha "forhåndssolgt" de aller fleste bilene som produseres. På sikt kan vi nok regne med at også Tesla må begynne å produsere for salg til forhandlere, men ikke de første årene av Model 3 tipper jeg.

Når? Vel, all grunn til å tippe at de vil åpne for reservasjon når de viser den første prototypen, dette var om jeg ikke husker feil måten de gjorde det på med både Model S og Model X.

Når vil de så vise frem denne prototypen? Tja, si det... Hardnakkede rykter skal ha det til at det skjer i februar neste år, men jeg stiller meg fortsatt tvilende til dette. Men bør neppe være noe senere enn neste høst? Senest vinteren 2015/2016 vil jeg tro, da de trenger å få en indikasjon om hva etterspørselen kan komme til å bli før de legger alt for mye penger inn i å bygge samlebåndene til Model 3.
Model S 85D

Havebigfun

Husker jeg rett har Wenche sendt mail til Tesla med ønske om å stå først i denne reservasjonskøen- for over et år siden 8).

edakcots

Har sett en sånn nedtellingsklokke på en Tesla side et sted, den viser at reservasjoner starter 1.1.16
Tror det kan bli en bestselger i Norge så lenge ikke prisen tar av...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

satheesh.net

Sitat fra: edakcots på lørdag 14. februar 2015, klokken 03:38
Har sett en sånn nedtellingsklokke på en Tesla side et sted, den viser at reservasjoner starter 1.1.16
Tror det kan bli en bestselger i Norge så lenge ikke prisen tar av...

Den nedtellingsklokken er nok best man tar med en god porsjon salt ... ::)

timingbeltkiller

Spørs om ikke Bolt slår Model 3 med et par år.
Husk GM planleggingsår er lik kalenderår.
TM planleggingsår lik skuddår.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

PaalT

Jeg spurte Tesla Drammen om dette for ca 6mnd siden. Selgeren skrev meg opp på en "interesse" liste.  Kanskje lurt å ringe Drammen!
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

satheesh.net

Elon bekreftet nå nylig at de neste år skulle lansere MIII. Altså ikke ut til kunder, men vise den frem. Inneværende år er dedikert til Model X (og delvis D-bilene).

Han har også sagt at den vil være ganske ulik "tradisjonelle biler". Hva nå enn det vil si ... ::)

Time will show! ;)

ToWalkOrDrive

Ser dermed ut til at Tesla vil være i hard konkurranse med mange andre når de får lansert Model 3, hvis de ikke klarer å tilby noe annet nytt. Ser f.eks. at Renault Zoe allerede har oppgradert til 240 (kunstige) km rekkevidde...fra 200.000 kr.
Tesla Model Y                         2021-

timingbeltkiller

Så lenge TM holder fast på gratis SC i bilens levetid innbakt i salgsprisen og ingen konkurrenter tilbyr det samme,
har de en helt avgjørende fordel som langt på vei kommer til å feie konkurrentene av banen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

cra

Ja, gratis superlading i bilens levetid er et trumfkort ingen så langt har vært i nærheten av å matche!  Det blir omtrent som steinøkser mot jagerfly.  ;D

Men jeg regner med andr ekommer etter med lignende (om ikke matchende) tilbud etterhvert. Det blir uansett spennende å følge med på.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 01. april 2015, klokken 18:40
Ser dermed ut til at Tesla vil være i hard konkurranse med mange andre når de får lansert Model 3, hvis de ikke klarer å tilby noe annet nytt. Ser f.eks. at Renault Zoe allerede har oppgradert til 240 (kunstige) km rekkevidde...fra 200.000 kr.

Det er rett nok mange som har sagt at de skal komme med langtrekkende elbiler til omtrent samme tid som vi venter at Model 3 skal komme. Vi får håpe de faktisk kommer slik det har blitt sagt, men jeg holder ikke akkurat pusten mens jeg venter :p  Håper virkelig det har blitt noen, men regner neppe med at det blir like mange som det har kommet lovnader om... 

... og som sagt av andre her, selv om andre også er ute med langtrekkende elbiler så har jo Tesla ett ess i ermet som de andre så langt ikke har hintet om at de vil møte. Så konkurransen blir nok ikke SÅ hard.

Ps: korrekt at Zoe har oppjustert den oppgitte NEDC rekkevidden sin med en mil, men håper ikke du derved regner dem med som en langtrekkende elbil?  Joda, vet at de nest etter Tesla er de med lengst oppgitt rekkevidde, men 24 svært kunstige mil holder ikke langt....
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA