Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer det større batteripakke enn 85kWh?

Startet av Teslanewbie, søndag 21. desember 2014, klokken 11:19

« forrige - neste »

Teslanewbie

Hva tipper dere ?

Jeg trur vi ser 100kwh pakke til PxD bilene innen sommer.. rundt mai.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mandresen

Tror det er for tidlig å gjette på mai. Kanskje til senhøsten,  eller ila neste år,  HVIS det det skulle komme.
Melhus (Trondheim)
Tesla Model S85D, MC Red, RN336744, levert 26.05.15
Nissan Leaf 2012 modell, White Pearl
Mitsubishi i-Miev 2011 modell, Titanium Grey m/eberspacher (SOLGT)

Teslanewbie

Sitat fra: mandresen på søndag 21. desember 2014, klokken 11:26
Tror det er for tidlig å gjette på mai. Kanskje til senhøsten,  eller ila neste år,  HVIS det det skulle komme.

Kan hende , men det ser ut slik at de  får tyn for den reduserte rekkevidden i USA i takt med at de nye bilene leveres ut.

Jeg har en følelse av at den nye pakken er rundt hjørnet, kundene krever dette.

Spørsmål er om dette etter monteres på nye biler mot et mindre tillegg i pris?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lille Lance

Tror ikke de går innom 100kWh .. venter til de kan komme opp i minst 115kWh tror jeg. De har sikker 100kWh på lab-benken nå
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Kallagtunet


Johnny

Jeg tror grunnen til at X'en stadig blir utsatt, er at de har et nytt batteri rett rundt hjørnet. Kansje til og med et batteri som ikke er laget av en "million" AA batterier.
TMS og eGolf.

Også_Øyvind_H

Nå har jo begge D'ene ihht EPA (S85D ubekreftet) lenger rekkevidde når du trenger det (langtur), så jeg tror ikke det kommer nå. At folk ikke leser/hører hva Tesla skriver/sier er et helt annet problem.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Teslanewbie

Sitat fra: Johnny på søndag 21. desember 2014, klokken 11:35
Jeg tror grunnen til at X'en stadig blir utsatt, er at de har et nytt batteri rett rundt hjørnet. Kansje til og med et batteri som ikke er laget av en "million" AA batterier.

Snakk om mulig nytt batteri til X her :

http://www.teslarati.com/bmws-carbon-fiber-push-model-x-300-miles/

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hyperstress

De har informert klart og tydelig om at det ikke kommer noen større oppgraderinger på ca ett år fra lanseringen av D, så jeg mener det er helt usannsynlig at de kommer med ny batteripakke før neste høst tidligst.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Teslanewbie

Sitat fra: Hyperstress på søndag 21. desember 2014, klokken 11:52
De har informert klart og tydelig om at det ikke kommer noen større oppgraderinger på ca ett år fra lanseringen av D, så jeg mener det er helt usannsynlig at de kommer med ny batteripakke før neste høst tidligst.

Slike uttalelser bør man ta med en klype salt...

Teslas pressetalsmann sa 2 dager innen prishoppet :

"Pedersen sier at de foreløpig ikke har noen planer om nye prisendringer.
– Vi endrer ikke prisene fra dag til dag, men så sjeldent som mulig. "

;D ;D ;D ;D ;D
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Amoss

OM de kommer med en ny og større batteripakke neste år så er det ifm lanseringen av Model X - som sannsynligvis både er tyngre og har større luftmotstand. Men holder en knapp på at en batteri-oppgradering for Gen-II bilene først kommer når GF er oppe og går.  115kWh høres ut som en sannsynlig oppgradering da.

Sitat fra: Johnny på søndag 21. desember 2014, klokken 11:35
Kansje til og med et batteri som ikke er laget av en "million" AA batterier.

Skal ikke gi meg inn på å gjette noe på selve celleformatet, men ettersom jeg forstår så er prinsippet med mange små celler viktig for både brannsikkerhet, kjøling/varming og effektuttak. Så tror de vil holde seg til prinsippet med mange små celler, om det ikke skjer en radikal endring av cellestrukturen som eliminerer behovene jeg nevnte.
Model S 85D

Hyperstress


Sitat fra: Teslanewbie på søndag 21. desember 2014, klokken 11:58
Sitat fra: Hyperstress på søndag 21. desember 2014, klokken 11:52
De har informert klart og tydelig om at det ikke kommer noen større oppgraderinger på ca ett år fra lanseringen av D, så jeg mener det er helt usannsynlig at de kommer med ny batteripakke før neste høst tidligst.

Slike uttalelser bør man ta med en klype salt...

Teslas pressetalsmann sa 2 dager innen prishoppet :

"Pedersen sier at de foreløpig ikke har noen planer om nye prisendringer.
– Vi endrer ikke prisene fra dag til dag, men så sjeldent som mulig. "

;D ;D ;D ;D ;D

Ja, men det er forskjell når de sentralt, som en del av lanseringen av D, skriftlig informerer om at det ikke blir større endringer på ett år (for at folk trygt skal kunne bestille uten å føle seg lurt kort tid etterpå). Og større batteri ser jeg på som en vesentlig endring.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

toppi

Tesla kommer nok med muligheten for en enda større pakke en gang i fremtiden. Selv tenkte jeg tidligere at enda større batterier var fremtiden, men tenker nå at 85 holder i massesvis pga SC.
Fullstendig unødvendig med større batteri for egen del.

Men ser at behovet er der for noen, ikke minst for Tyskerne som kommer litt kort på dagens batteri om farten blir høy.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

OddB

Tror nok Gigafabrikken er godt oppe å kjører før vi ser noe større batteripakker...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Johnny

Sitat fra: Amoss på søndag 21. desember 2014, klokken 12:04
OM de kommer med en ny og større batteripakke neste år så er det ifm lanseringen av Model X - som sannsynligvis både er tyngre og har større luftmotstand. Men holder en knapp på at en batteri-oppgradering for Gen-II bilene først kommer når GF er oppe og går.  115kWh høres ut som en sannsynlig oppgradering da.

Sitat fra: Johnny på søndag 21. desember 2014, klokken 11:35
Kansje til og med et batteri som ikke er laget av en "million" AA batterier.

Skal ikke gi meg inn på å gjette noe på selve celleformatet, men ettersom jeg forstår så er prinsippet med mange små celler viktig for både brannsikkerhet, kjøling/varming og effektuttak. Så tror de vil holde seg til prinsippet med mange små celler, om det ikke skjer en radikal endring av cellestrukturen som eliminerer behovene jeg nevnte.

Batterikonseptet stammer fra en tid da selskapet var et "kjøkkenbordselskap". Selv om alle de små cellene gir designmessige fordeler, så er det et faktum at vi farter rundt med 7000 batterikapsler som praktiske å ta inn og ut av lommelykter. For meg er det åpenbart at det må ligge store muligheter i forlate AA dimensjonen!
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA