Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning årsfornyelse forsikring Model S

Startet av Milzit, søndag 21. desember 2014, klokken 10:47

« forrige - neste »

Milzit

Jeg skjønner ikke hvorfor den gamle forsikringstråden er flyttet av mod til "Bestilling og levering", hva har den å gjøre der sammen med utlevering av biler og bestillinger...?

Uansett jeg fikk årfornyelse fra if nå. Jeg vet ikke helt hva forsikringen var i 2014, men jeg mener det var ca 8 000 kr. Den ble økt til 10 513 kr for 2015 i if, og det er ca. den samme prisen jeg for hos Storebrand.
Oslo
Bonus: 75% 8 år
Kjørelengde: 16 000 km
Egenandel ser jeg ikke på sidene nå.
Virker vel som en OK pris, det er vel her det ligger nå?
Mrk. at bosted er Oslo, andre steder i landet er nok rimeligere.


Moray

Det samme har skjedd hos meg med DNB som selskap. Økt fra ca 9000,- til 11800,- Forslag til nytt selskap, anyone?
S85

Lille Lance

Bare å presse forsikringsselskapene ... Hvis Storebrand finner på noe tull, så flytter jeg alle forsikringer (ca.kr 26.000 pr år) og pensjonssparing på dagen. Har du sett kontorbyggene til disse selskapene? De tjener penger ... men skal iallefall ikke få lov til å flå meg
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Brede

Jeg presset også pakke med alt av forsikringer, lån, pensjonssparing, annen sparing osv..
Betaler nå 4300kr i året med 16000km og 3000kr egenandel på en P85.  :D

Muffinman

Eika: "Nedtrapping av nybilrabatt".

Intet nevnt om en slik rabatt når opprinnelig tilbud ble gitt. Det er uredelig.

Milzit

Sitat fra: Milzit på søndag 21. desember 2014, klokken 10:47
Jeg skjønner ikke hvorfor den gamle forsikringstråden er flyttet av mod til "Bestilling og levering", hva har den å gjøre der sammen med utlevering av biler og bestillinger...?

Uansett jeg fikk årfornyelse fra if nå. Jeg vet ikke helt hva forsikringen var i 2014, men jeg mener det var ca 8 000 kr. Den ble økt til 10 513 kr for 2015 i if, og det er ca. den samme prisen jeg for hos Storebrand.
Oslo
Bonus: 75% 8 år
Kjørelengde: 16 000 km
Egenandel ser jeg ikke på sidene nå.
Virker vel som en OK pris, det er vel her det ligger nå?
Mrk. at bosted er Oslo, andre steder i landet er nok rimeligere.
Jeg fant det gamle tilbudet, 7061 kr var det...

Milzit

Sitat fra: Brede på søndag 21. desember 2014, klokken 12:00
Jeg presset også pakke med alt av forsikringer, lån, pensjonssparing, annen sparing osv..
Betaler nå 4300kr i året med 16000km og 3000kr egenandel på en P85.  :D
Skal det ha noen verdi å oppgi prisen må vi også ta med sted, det er store forskjeller basert på hvor i landet du bor.

4 300? Hvilket selskap er det?

Epleskreller

Sitat fra: Milzit på søndag 21. desember 2014, klokken 12:17
Sitat fra: Brede på søndag 21. desember 2014, klokken 12:00
Jeg presset også pakke med alt av forsikringer, lån, pensjonssparing, annen sparing osv..
Betaler nå 4300kr i året med 16000km og 3000kr egenandel på en P85.  :D
Skal det ha noen verdi å oppgi prisen må vi også ta med sted, det er store forskjeller basert på hvor i landet du bor.

4 300? Hvilket selskap er det?
Brede bor i Sunndalsøra,  står i profilen ;-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ihlhaug

Jeg kjøpte nettopp MDS85 og har forsikring fra DNB. 12000km, 70% 2. år, 30 år, Bergen. Endte på 7700kr.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Avh

Er påslag i prosent på premien regulert på noen måte eller er det fritt frem?
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

timingbeltkiller

Fri prisdannelse på forsikring som på de aller fleste ting i et (halv)kapitalistisk samfunn.
Men forsikringselskapenes erfaring med Tesla er antakelig noe mer negativ enn de regnet
med på forhånd. Kanskje la de for mye vekt på eldrevet og for lite på bakhjulsdrevet rakett.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Milzit

Jeg snakket med if i dag og de hadde ikke noe mer å gi på prisen på Tesla, jeg får også samme prisen på Storebrand.
If sa dette var en helt ny bil når jeg registerte den og man var ikke sikker på hvordan man skulle prise den. Nå har man skadehistorikken på plass, og basert på den har man fastsatt prisen.
Ingen stor overraskelse med de prisene vi hører på skade og biler som må fraktes til Drammen for rep..
Så det synes jeg er greit nok.

cairnz

Jeg har vært innom både Watercircles og DNB, med tilbud fra Storebrand, Gjensidige, Troll, If og sikkert flere, men endte opp hos Lyberg/Codan. For mitt bruk (ubeg. km) var de upåklagelig billigst (rett under 1000,- pr mnd, på 70% bonus) og de har visst ikke noe if-lokketilbud eller andre rare justeringer. Send en mail til sean@lyberg.no hvis dere vil prøve priser derfra.
Elbilist

Hyperstress

Jeg endte på Frende (som jeg egentlig ikke hadde hørt om før). Har blitt opplyst tidligere om at flere banker opererer med "ny-kunde rabatt" på feks 5%, slik at prisen stiger av den grunn etter hvert, men hos Frende ser det ut til at de har motsatt, at en får lojalitetsrabatt på 5% etter 3 år.

Men men, de kan kalle ting hva de vil, det er sluttsummen som teller.
Ble ca 10 000kr på meg, 35 000km, Leiebil, 75% mange år, Moss.
Hadde DNB i fjor, men de gikk nå opp fra 7900kr (25 000km) til 11 tusen-og-noe (35 000km), og kunne ikke gå lavere.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Wattson

Gjensidige vil ikke ha Tesla'er :(
idag 4 feb 2015: S85D - 30' km, egenandel 8', 75% i 10 år, Sandvika, bil pluss pr. år litt over 25'. Ingen andre forsikringer der
Mod Y LR 1ste september 2022, enhanced autop.
S90D 22de mars 2017 mcu1(64GB eMMC),ap2.0,hw3/fsd
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA