Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har vi tro på en FW oppdatering i julegave?

Startet av Hyperstress, lørdag 20. desember 2014, klokken 20:56

« forrige - neste »

Hyperstress

Går rykter om at adaptive cruise control og muligens oppdatering av APP er "rett rundt hjørnet". Hadde vært greit PR-stunt å komme med oppdatering på julaften/1.juledag.  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman


Torpedo Ted

Å tro at Tesla skal komme med SW er som å tro på julenissen. Selv KIA leverer mer funksjonsrik software til sin Elbil.

frosken


ihlhaug

Sitat fra: Torpedo Ted på søndag 21. desember 2014, klokken 00:32
Å tro at Tesla skal komme med SW er som å tro på julenissen. Selv KIA leverer mer funksjonsrik software til sin Elbil.

wow. Har du en Telsa? provekjorte selv kia for jeg kjopte Tesla, sa den der maa du lengre ut paa landet med. Ironi kanskje?
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Torpedo Ted

#5
Sitat fra: ihlhaug på søndag 21. desember 2014, klokken 14:39
wow. Har du en Telsa? provekjorte selv kia for jeg kjopte Tesla, sa den der maa du lengre ut paa landet med. Ironi kanskje?
Jeg har eid Tesla i snart et år ja, og Tesla har på den tiden ikke klart å komme med oppdatering med de mest essensielle features en gang.

KIA Soul EV har blant annet mulighet for "schedule AC" og vise hvor mye av strømmen AC etc. bruker. Her er en video som viser at KIA har langt mer nyttig funksjonalitet enn Tesla: https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UlfVA4_cyEA#t=108

Tesla sin 17" skjerm har vist seg å være en eneste stor gimmick. Og en orgie av piksler som ikke blir brukt til noe som helst. Det eneste som drar nytte av den er Google Maps, og til dels den (elendige) nettleseren. Bortsett fra det hadde det ikke vært noen særlig forskjell om den var 10". Media-spilleren er jo overhode ikke designet for noe større - den kutter jo til og med navnene på sangene fordi den tror det er dårlig plass.

petersv

schedule charging har du og, hvis du ser i menyen ;)

Synes Souls UI så bra ut tatt forutsetningene i betraktning. Fordelen med Tealas strategi er at de "kan gjøre det senere", noe noen kanskje mener de har tatt litt for bokstavelig. Alt på Teslas UI kan, og vil, bli endret. Trokke Kia har så mye fihet til å utvide med knapper og bytte brytere.

Torpedo Ted

#7
Sitat fra: petersv på søndag 21. desember 2014, klokken 18:23
schedule charging har du og, hvis du ser i menyen ;)
Oops, mente scheduled AC. Men den eneste nyttige formen for scheduled charging (her til lands) mangler også - at en velger tidspunktet den skal være FERDIG ladet på.

Sitat fra: petersv på søndag 21. desember 2014, klokken 18:23
Fordelen med Tealas strategi er at de "kan gjøre det senere", noe noen kanskje mener de har tatt litt for bokstavelig. Alt på Teslas UI kan, og vil, bli endret. Trokke Kia har så mye fihet til å utvide med knapper og bytte brytere.
Og det er nettopp dette Tesla skuffer på - det var jo litt av det som gjorde denne bilen spennende. Men så langt har Tesla skuffet stort, og jeg innser at det neppe kommer til å bli noe skikkelige forbedringer før om flere år. :(

gbzdoc

Scheduled AC og scheduled charging med tidspunkt for ferdig lading er jeg enig i at er litt pussig at Tesla ikke har fått på plass. Leife-gutten har jo hatt dette siden dag en, og det er begge svært enkle og essensielle funksjoner. Så, ja takk, gjerne ny FW med dette. :-)

Men at 17" skjermen bare er gimmic, den får du beholde for deg selv! Elsker å styre alle bilens funksjoner på den måten! Og synes UI på Tesla er milevis foran andre biler på veien i dag! :-)

Og best av alt: null begrensninger for hva som kan komme i fremtiden. Man blir jo aldri lei av bilen! Den er jo allerede kraftig endret fra jeg fikk den i september 2013! :D

Cowboystrekk

Tidsbestemt oppvarming? Slå den hinsides sultne batterivarmeren på\av? F.eks alltid forvarme med den så man får bort effektbegrensing og litt egen, men droppe den når du kjører. Men for det meste er jeg fornøyd med Teslaappen!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Høgis

Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 21. desember 2014, klokken 22:21
Tidsbestemt oppvarming? Slå den hinsides sultne batterivarmeren på\av? F.eks alltid forvarme med den så man får bort effektbegrensing og litt egen, men droppe den når du kjører. Men for det meste er jeg fornøyd med Teslaappen!

En måte å slå av batterivarmen er og sette bilen i range-mode og så tilbake til std. igjen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Øyvind.h

Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 21. desember 2014, klokken 22:21
Tidsbestemt oppvarming? Slå den hinsides sultne batterivarmeren på\av? F.eks alltid forvarme med den så man får bort effektbegrensing og litt egen, men droppe den når du kjører. Men for det meste er jeg fornøyd med Teslaappen!
Appen er genial. Svarer på få sekunder, og alltid mulig å forvarme/avkjøle uansett hvor man er. Flott med push-varsel av ladestatus, ny software og alarm.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kjølholdt

Vel om man er fornøyd med software oppdateringer eller ikke er jo individuelt. Men bilen hadde ikke hill hold når jeg fikk den,men den har det nå
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cowboystrekk

Sitat fra: Høgis på søndag 21. desember 2014, klokken 22:27
Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 21. desember 2014, klokken 22:21
Tidsbestemt oppvarming? Slå den hinsides sultne batterivarmeren på\av? F.eks alltid forvarme med den så man får bort effektbegrensing og litt egen, men droppe den når du kjører. Men for det meste er jeg fornøyd med Teslaappen!

En måte å slå av batterivarmen er og sette bilen i range-mode og så tilbake til std. igjen.
praktiserer det selv, men en defaultinnstilling hadde gjort seg.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cowboystrekk

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 21. desember 2014, klokken 23:17
Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 21. desember 2014, klokken 22:21
Tidsbestemt oppvarming? Slå den hinsides sultne batterivarmeren på\av? F.eks alltid forvarme med den så man får bort effektbegrensing og litt egen, men droppe den når du kjører. Men for det meste er jeg fornøyd med Teslaappen!
Appen er genial. Svarer på få sekunder, og alltid mulig å forvarme/avkjøle uansett hvor man er. Flott med push-varsel av ladestatus, ny software og alarm.
frem til nylig har jeg hatt store problemer med appen da 3G har vært ustabilt. 'My tesla can not be reached at this time' skjer også innimellom. Forhåndsbestemt oppvarming er noe bilen BURDE hatt. Jeg har skrapt is og satt meg inn i iskald bil med kaldt batteri flere ganger i vinter.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA