Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Må bare si at jeg synes Teslan er deilig

Startet av Twowheels, lørdag 20. desember 2014, klokken 10:12

« forrige - neste »

kos

Hei måtte bruke en Diesel noen dager. Bilen var av det svært godt utstyrte sorte. Irriterte meg over hele bilen - Følte at jeg skled inn i teslaen da jeg fikk den tilbake. Bare det å gå inn og ut av bilen. De myke bevegelsene . Den totale myke overgangene og den totale kontrollen. aks. ved forbikjøring, når det er nødvendig. Følelsen av total kontroll i situasjonene, de man føler seg usikker i en fossil. Trenger ikke å huske på å låse bilen, trenger ikke å lure på om noe er glemt på. Heller ikke om man har slått det på.

trenger ikke lenger å stå litt tidlig opp for å fylle bensin, trenger ikke å tenke på olje skifte, eller at den røde lampa skal lyse på en fjellovergang. Trenger ikke å tenke på kjølevæske når man ser minusgrader, eller høre etter lyder i eksosanlegget. Slipper at DAB radioen detter ut oppi fjorder og fjell, Internettet er 10 ganger bedre om du ikke tukler med det på øde strekninger - bruker kun det. Kjempegreit med inn og telefon. Slipper å huske avtaler detter frem på skjermen.
Slipper å vente på varmen skal komme når det er kalt, slipper å lure på hvordan bilen har det og om den er klar når jeg ligger i sengen. Kontrollerer bilen med apen. Slipper å bekymre meg når kona er på vei opp til hytta. Om hun står eller om hun har komt seg avgårde. kontrollerer med apen og ser at det gikk fint over det vanskelige partiet. ser at hun rakk fergen og at om 40 minutter så er hun her og jeg er klar med en bedre middag. men det å kjøre ne bil med de potensialene ser ikke lenger etter muskelbiler eller andre buler for den del. Er Kjempe fornøyd - og de små feilene til nå har Tesla fikset. Har vært vant til service fra de beste i markedet, men kan ikke annet en smile til servicen fra tesla.


jkm

Sitat fra: VigdisA på søndag 21. desember 2014, klokken 03:55

@Car-el, regner med at pu.. = pusse tennene - særlig når kjerringa sitter hjemme i stua og følger med på appen og ikke er med ? ;-)
Hahahahaaaaaaaaaaa.......

VigdisA

De myke overgangene ved hastighetsøkning og reduksjon er også veldig vanedannende. Ingen gir som må skiftes opp og ned, eller for høyt eller lavt turtall som man må passe på :)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

kos

Eller aller best - den gjør alt jeg vil at den skal gjøre etter mitt hode , uten at det kommer en masser rare lyder - og det er ikke alltid at det skjer i resten av livet.

RonnyØ

Dere som venter på en Tesla, eller vurderer kjøp; gled dere / kjøp. Dette er vanedannende og en helt fantastisk måte å kjøre bil på. Bilbehovet tatt i betraktning, så skjønner jeg ikke hvorfor folk orker å kjøre rundt i 130hk dieseldritt hvis man har muligheten. En 60 med tech overgår en sånn med lysår.

Moderne, rask, herlig å kjøre, stille, billig i drift.. Ja jeg vet ikke hva. Det er mange biler som har alle disse elementene hver for seg, men ikke sammensatt på denne måten. Det skal noen seriøse krefter for å få meg over på eksosbil igjen.
Nevnte jeg Supercharger-nettverket? Helt fantastisk!

RaBalder

Sitat fra: Car-El på lørdag 20. desember 2014, klokken 19:52
:
- Er APPen. Kjærringa satt å kommenterte kjøringa mi fra stua. Ho har tatt begrepet "baksetesjåfør" til nye dimensjoner!

Der er bare å deaktivere remote-aksess. Det utsetter problemet til du kommer hjem  ::)

cyber

Sitat fra: RonnyØ på søndag 21. desember 2014, klokken 14:48
Dere som venter på en Tesla, eller vurderer kjøp; gled dere / kjøp. Dette er vanedannende og en helt fantastisk måte å kjøre bil på. Bilbehovet tatt i betraktning, så skjønner jeg ikke hvorfor folk orker å kjøre rundt i 130hk dieseldritt hvis man har muligheten. En 60 med tech overgår en sånn med lysår.

Moderne, rask, herlig å kjøre, stille, billig i drift.. Ja jeg vet ikke hva. Det er mange biler som har alle disse elementene hver for seg, men ikke sammensatt på denne måten. Det skal noen seriøse krefter for å få meg over på eksosbil igjen.
Nevnte jeg Supercharger-nettverket? Helt fantastisk!
Jeg tror mange som vurderer Tesla avventer fordi det er så mange eksempler på dårlige tekniske løsninger og manglende kvalietet i forhold til hva man er vant med fra bra ICE-biler ; det er ikke alle som har like dårlige erfaringer som Teslaeiere ser ut til å ha fra sine tidligere bilvalg.
Når du refererer til 130-hk dieseldritt sier det noe om dine tidligere bilvalg, men at Model S overgår drittbiler burde jo være en selvfølge. :D

kos

cyber ligg unna - dette er en side for KUN de som mener at tesla er deilig. Og nå står du i veien.

cyber

Sitat fra: kos på mandag 22. desember 2014, klokken 15:04
cyber ligg unna - dette er en side for KUN de som mener at tesla er deilig. Og nå står du i veien.
Hvordan er været i Pyongyang i dag ?  :)

HåkonE

Sitat fra: cyber på mandag 22. desember 2014, klokken 14:59
Jeg tror mange som vurderer Tesla avventer fordi det er så mange eksempler på dårlige tekniske løsninger og manglende kvalietet i forhold til hva man er vant med fra bra ICE-biler ; det er ikke alle som har like dårlige erfaringer som Teslaeiere ser ut til å ha fra sine tidligere bilvalg.

Første gang jeg så på dette forumet fikk jeg helt bakoversveis hvor mange som klagde....etterhvert så begynte jeg å kjenne igjen de samme brukernavnene som gikk på "repeat" i annenhver tråd. Flere av de virker å ha litt "eldre" Model S som ganske åpenbart hadde flere issues enn de som ruller ut av samlebåndet i dag.

Ikke noe forsvar mot Tesla, men deres klager representerer ikke nødvendigvis det en ny kjøper vil oppleve i dag. Tvert om skal man tro Consumer Reports.





jazzwheel

Har rundet 7k km siden jeg fikk bilen i sommer og nyter hver meter fortsatt - også på vinterføre. Noen irriterende småting som krever verkstedbesøk er det jo, men ingenting jeg ikke overlever.

En annen bra ting med Tesla er jo at bilen aldri går tom for spylevæske. Jeg har ikke etterfylt én eneste gang mens jeg har hatt bilen, og jeg bruker av den ofte  ;)

Muffinman

Sitat fra: Haknys på mandag 22. desember 2014, klokken 15:26
deres klager representerer ikke nødvendigvis det en ny kjøper vil oppleve i dag.
Husk at bilene som utleveres i dag er, vel, nye, mens de som ble utlevert i fjor har hatt tid til å la feilene manifestere seg. Jeg vet om en rekke feil som alle biler har, til og med på de som leveres ut i dag. Det er ikke bra, og jeg lurer fælt på om det noensinne blir rettet. Men vi skal ikke diskutere det i denne tråden.

Topic går på deilig bil, og det kan jeg uten videre slutte meg til. Ville ikke byttet for noe, med mindre en annen produsent tok opp konkurransen og tilbød noe tilsvarende inkludert ladenettverk og visjon. Så det så.

Muffinman

Sitat fra: jazzwheel på mandag 22. desember 2014, klokken 15:30
En annen bra ting med Tesla er jo at bilen aldri går tom for spylevæske. Jeg har ikke etterfylt én eneste gang mens jeg har hatt bilen, og jeg bruker av den ofte  ;)
Hæ  :o tanken er liten, tipper en gallon (knapt 4 liter) i forhold til til andre biler jeg har hatt som har ligget rundt 6 liter. Og det hender jeg fyller et par ganger i uka på denne årstiden.

EDIT: OK, var det ironi?

jazzwheel

Sitat fra: Muffinman på mandag 22. desember 2014, klokken 15:46
Sitat fra: jazzwheel på mandag 22. desember 2014, klokken 15:30
En annen bra ting med Tesla er jo at bilen aldri går tom for spylevæske. Jeg har ikke etterfylt én eneste gang mens jeg har hatt bilen, og jeg bruker av den ofte  ;)
Hæ  :o tanken er liten, tipper en gallon (knapt 4 liter) i forhold til til andre biler jeg har hatt som har ligget rundt 6 liter. Og det hender jeg fyller et par ganger i uka på denne årstiden.

EDIT: OK, var det ironi?

Jeg mistenker at de etterfyller hver gang bilen er inne på verksted ja :)

Edit: Var forøvrig ikke klar over at den var liten, jeg har oppriktig aldri fylt selv på grunn av det nevnte fenomenet over.

Brede

Sitat fra: Muffinman på mandag 22. desember 2014, klokken 15:46
Sitat fra: jazzwheel på mandag 22. desember 2014, klokken 15:30
En annen bra ting med Tesla er jo at bilen aldri går tom for spylevæske. Jeg har ikke etterfylt én eneste gang mens jeg har hatt bilen, og jeg bruker av den ofte  ;)
Hæ  :o tanken er liten, tipper en gallon (knapt 4 liter) i forhold til til andre biler jeg har hatt som har ligget rundt 6 liter. Og det hender jeg fyller et par ganger i uka på denne årstiden.

EDIT: OK, var det ironi?

Jeg har fyllt kun en gang på litt over ett år og da fyllte jeg bare for å sjekke hvor mye jeg fikk på (2 liter).
Mulig Tesla fyllte på litt da den var inne i mai, men uansett så har det gått utrolig lite spylevæske her.
Også veldig godt fornøyd med spylevæskeforbruket!!  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA