Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Battery swap !

Startet av Lokführer, fredag 19. desember 2014, klokken 17:18

« forrige - neste »

Lokführer

https://twitter.com/elonmusk/status/545967015521820672

Kult! Da kan de bare rulle ut batteribyttestasjonene !
Så spørs det hva prisen blir, beliggenhet og klimatiske utfordringer. Snø, slaps, salt og skikkelig skitne biler.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

t0ffluss

Kult!

Vil det fungere med titan shield? Hvis ikke er jeg glad jeg ikke har ettermontert det :)
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

christian1986

Du tror vel ikke de ikke har tenkt på det :P?

Trustno1

Sitat fra: t0ffluss på fredag 19. desember 2014, klokken 17:42
Kult!

Vil det fungere med titan shield? Hvis ikke er jeg glad jeg ikke har ettermontert det :)

Skjoldet sitter forran batteriet, ikke under, bør ikke være noe problem.

Soala

Trodde skjoldet var noe de ettermonterte på alle når bilen er inne, men er det slik at man må be dem gjøre det? Evt ulemper med skjoldet? Er det standard etter en viss produksjonsdato?

B_Tesla

"Skjoldet" er bare en liten plate. Tror den er på alle nå.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Amoss

http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/battery-swap-pilot-program

SitatAt least initially, battery swap will be available by appointment and will cost slightly less than a full tank of gasoline for a premium sedan. More time is needed to remove the titanium and hardened aluminum ballistic plates that now shield the battery pack, so the swap process takes approximately three minutes.
Model S 85D

Hyperstress

Slik jeg leser det så sier de at « vi kommer aldri i livet til å bygge ut dette her, men skal teste litt for syns skyld, slik at vi har holdt ord. Så avslutter vi hele greiene om litt når vi ser at etterspørselen er for lav».
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Car-El

#9
Det va interessant da det skulle ta 90sekunder. 3minutter, for å sitere en reklame: det tar for laaaaang tid!

;D

P.S. Skulle ikke denne tråden ligge under "Lading av Tesla"? D.S.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Amoss

Sitat fra: Car-El på fredag 19. desember 2014, klokken 20:43
P.S. Skulle ikke denne tråden ligge under "Lading av Tesla"? D.S.

Tja, er dette lading, eller er dette ett alternativ til lading?  ;)
Model S 85D

hgs

Interessant og en morsom gimmick, men er det noe jeg føler at denne bilen ikke har et sterkt behov for er det battery swap. Håper ikke dette tar opp ressurser fra andre ting de burde drive med framover.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Lille Lance

Sitat fra: hgs på fredag 19. desember 2014, klokken 22:47
Interessant og en morsom gimmick, men er det noe jeg føler at denne bilen ikke har et sterkt behov for er det battery swap. Håper ikke dette tar opp ressurser fra andre ting de burde drive med framover.
Enig, gi oss X og E nå!  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Davidsv

Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 20. desember 2014, klokken 00:45
Jeg synes dette er utrolig bra.

Ikke fordi jeg tror det blir veldig mye bruk for det, men neste gang et nett-troll slenger med leppa om batterier i 300 000 kroners klassen, kan jeg klippe og lime inn en link med pris på ca. kr 500,- for bytte av batteri.
OG at batteribyttet tar under 5 minutter.
8)

Så vidt jeg har forstått byttes vel ikke batteriet i den forstand at det du bytter til blir ditt batteri. Det er vel mer snakk om et lånebatteri, hvor det er meningen at du på tilbakeveien skal bytte tilbake til ditt gamle. Husker ikke hvor jeg leste dette så mulig det ikke er riktig. Men det ville vært rart om man bare skal betale 500 for å få et mye nyere batteri til eie.
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

sisc1337

 http://www.teslamotors.com/blog/battery-swap-pilot-program

Sitat
At an event in Los Angeles last year, we showcased battery swap technology to demonstrate that it's possible to replace a Model S battery in less time than it takes to fill a gas tank. This technology allows Model S owners in need of a battery charge the choice of either fast or free. The free long distance travel option is already well covered by our growing Supercharger network, which is now at 312 stations with more than 1,748 Superchargers worldwide. They allow Model S drivers to charge at 400 miles per hour. Now we're starting exploratory work on the fast option.

Starting next week, we will pilot a pack swap program with invited Model S owners. They will be given the opportunity to swap their car's battery at a custom-built facility located across the street from the Tesla Superchargers at Harris Ranch, CA. This pilot program is intended to test technology and assess demand.

At least initially, battery swap will be available by appointment and will cost slightly less than a full tank of gasoline for a premium sedan. More time is needed to remove the titanium and hardened aluminum ballistic plates that now shield the battery pack, so the swap process takes approximately three minutes.

With further automation and refinements on the vehicle side, we are confident that the swap time could be reduced to less than one minute, even with shields. Tesla will evaluate relative demand from customers for paid pack swap versus free charging to assess whether it merits the engineering resources and investment necessary for that upgrade.

Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA