Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av olabt, torsdag 18. desember 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

sigurdi

Audi må gjør mer en å lage en elbil for at det skal bli aktuelt å kvitte seg med Model X. :-)
Etter tur/retur Oslo-Berlin i helgen i Model S, er det ikke tvil at SC utbyggingen er fantastisk og gjør en slik tur til null stress.

Blir nok tur både til Tyskland og lengre sørover når Model X kommer i hus, det blir en fantastisk langjørings bil.
(Litt bedre plass om en sover litt i bilen også. ;-)

sigurdi
Horten
Model X90D (18.03.17)

KrW

Jeg fulgte med kl. 10 idag ang. rentekutt slik som forrige måned. De spår både ett og to rentekutt fremover. Kanskje både dollar og euro opp i 9 kr iløpet av året. Krysser bare fingrene for at vi rekker å bestille X med dagens priser. Regner med vi må ut med rundt 800k for en greit utstyrt Model X mot 600k som jeg så for meg da vi reserverte (dog da hadde jeg litt enklere konfigurasjon i tankene).

Om bare 13 dager starter juli  :D Kanskje blir det konfigurasjon i løpet av denne måneden. Blir kjempespennende. Er så utrolig mange ting om design, funksjonalitet og pris vi alle går å venter på.  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

KrW

Dollar 8,01 nå. Får håpe at den ikke stiger særlig mer nå før design studio kommer.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Norx

8,04 - det spøker for bilen nå :(
-Frister lite å betale mer en "100K"  en den gangen reservasjonen ble lagt inn i feb 2014

KrW

Tesla vil få mange grinete nordmenn om de øker prisene med 10-20% ved X-lansering. Da bør de heller tenke på de som har reservert for lenge siden synes jeg  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

HKS

Tesla kan ikke drive med veldedighet heller.
Dessverre er det nok ikke urealistisk med en dollarkurs på rundt 8,5 mot slutten av året, så at det kommer nye prisoppgaver er nok uunngåelig.

Vil tro at prisoppgaven(e) er en av grunnene til at Tesla nå driver med ulovlig markedsføring (ref. diskusjonen om å regne inn "besparelser" i oppgitt totalpris)
Tesla Model 3 Long Range

Norx

Sitat fra: HKS på mandag 06. juli 2015, klokken 12:44
Dessverre er det nok ikke urealistisk med en dollarkurs på rundt 8,5 mot slutten av året, så at det kommer nye prisoppgaver er nok uunngåelig.

Sjipt å se at du kanskje får rett. 8,08

nie

Sitat fra: HKS på mandag 06. juli 2015, klokken 12:44
Tesla kan ikke drive med veldedighet heller.
Dessverre er det nok ikke urealistisk med en dollarkurs på rundt 8,5 mot slutten av året, så at det kommer nye prisoppgaver er nok uunngåelig.

Vil tro at prisoppgaven(e) er en av grunnene til at Tesla nå driver med ulovlig markedsføring (ref. diskusjonen om å regne inn "besparelser" i oppgitt totalpris)
Disse besparelsene kom har de også på den US web-siden så dette er ikke knyttet til valuta.

KrW

Sitat fra: HKS på mandag 06. juli 2015, klokken 12:44
Tesla kan ikke drive med veldedighet heller.

Jeg tenker litt på Teslaen sitt omdømme. Kanksje kundene i Norge er litt mere fornøyd om prisen ikke spretter opp 100k nå ved lansering. Men ser for meg det er store sjanser for prisoppgang utover høsten ja.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Blir jo spennende å se om alle får tilgang til å bestille når design studio blir lansert, eller om det blir gjort i puljer slik som på Model S.
At signatur holdere først får tilgang til å bekrefte sine biler i puljer før de får VIN nummer, så produksjon osv.
Så hvor en ligger i køen kan da få stor betydning på prisen om det kommer en prisoppgang i høst mens denne prosessen føregård.

Men mål 1 er å få opp design studio slik at en faktisk får se prisene som Tesla setter.
Mål 2 er å få bekreftet slik at prisen ivertfall blir låst for prisoppgang, nedgang så kan en true med å kanselere om en ikke får ny pris ved leverting. ;-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Norx

Sitat fra: KrW på tirsdag 07. juli 2015, klokken 12:23
Oj oj 8,17. Ikke langt ifra toppen på 8,4 nå  :-\

Går unna, 8,22...
Til hvilken $ mot NOK ble prisen justert sist på Model S? Noen som vet?

nie

Sitat fra: Norx på tirsdag 07. juli 2015, klokken 14:13
Sitat fra: KrW på tirsdag 07. juli 2015, klokken 12:23
Oj oj 8,17. Ikke langt ifra toppen på 8,4 nå  :-\

Går unna, 8,22...
Til hvilken $ mot NOK ble prisen justert sist på Model S? Noen som vet?
Pris på model S 85D er nøytral i forhold til US pris med $-kurs rundt 7,45. Hvis dette vedvarer vil nok Tesla bli tvunget til å øke prisene sine

nie

Ved Pris justeringen for model S i mai ende jo denne opp i nesten ingenting (1,5%) etter at ryktene i lengre tid hadde sagt ca 8%.

Slik som dollaren har utviklet seg, er det ikke utenkelig atTesla angrer på at de ikke klinket til i mai. Nå må de antagelig snart foreta seg noe igjen. $-kurvene taler for seg selv....

Epleskreller

Sitat fra: sigurdi på mandag 06. juli 2015, klokken 19:36
At signatur holdere først får tilgang til å bekrefte sine biler i puljer før de får VIN nummer, så produksjon osv.
Så hvor en ligger i køen kan da få stor betydning på prisen om det kommer en prisoppgang i høst mens denne prosessen føregård.

Ingen tro på dette. Alle som har reservasjonsnummer vil få samme pris,  noe annet ville vært helt bak mål. For Model S var det jo slik at det kom en prisøkning i USA før noen i Europa hadde  fått priser. Det gjorde at Tesla lovet rabatt til de som reserverte før 2013. Prosessen med å låse opp for konfigurering gikk rimelig fort.

Jeg har vært av og på om jeg ønsker X, hadde reservasjon #187, men kansellerte den. Tror bilen kan bli fryktelig dyr nå med kurs 8,19... Men har veldig lyst, og så var det hengerfeste da.. Nå må de da åpne konfiguratoren snart da! :P
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA