Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader Sørlandet.

Startet av Nutcase, tirsdag 16. desember 2014, klokken 17:26

« forrige - neste »

Nutcase

Er det noen hurtiglader på e18 mellom arendal og flekkefjord? Type 2 for I3.

emil

Sitat fra: Nutcase på tirsdag 16. desember 2014, klokken 17:26
Er det noen hurtiglader på e18 mellom arendal og flekkefjord? Type 2 for I3.

Starter du fulladet i Arendal har du følgende muligheter med Combo-lading:

- Fortum/Kiwi Sørlandsparken (Kristiansand)
- Fortum/Kiwi Lund (Kristiansand)
- Fortum/Gumpen (Kristiansand)
- GrønnKontakt Mandal/Havnegata
- GrønnKontakt Lyngdal/Fiboveien
- GrønnKontakt Flekkefjord/AMFI


På en godværsdag skal det holde med et ladestopp i Mandal. Kommer rekkviddeangsten fort tar du 15 minutter i Sørlandsparken. Motsatt vei skal Flekkefjord-Sørlandsparken være fullt mulig. Men igjen, kommer rekkeviddeangssten tar du stoppet i Mandal.

Kommer jo litt an på hvor i de forskjellige kommunene start/stopp er.

Nutcase


emil

Sitat fra: Nutcase på tirsdag 16. desember 2014, klokken 19:11
Er det noen ladere i Flekkefjord da?

Siste på opplistinga mi:

- GrønnKontakt Flekkefjord/AMFI

Jeg fikk ikke liv i Kiwi Sørlandsparken i dag med SMS, hadde ikke med meg Fortumbrikken min. Så jeg ville nok ha testet den på tur til Flekkefjord først uansett (hvis det nå er fra Arendal du starter). Ellers er det folk som rapporterer om feil med 43kW AC lading på de nye Kiwi-laderene, men det gjelder jo ikke i3.

Hurtiglading og langtur med elbil er desverre fortsatt litt som å spille lotto.

Haakon-

Vet du om Gromstad Auto i Arendal har fått i gang sin?
VW e-up! - med takboks

emil

Sitat fra: Uppy! på onsdag 17. desember 2014, klokken 08:03
Vet du om Gromstad Auto i Arendal har fått i gang sin?

Jeg kjører jo Leaf, så med Combo+Type2 har den vært uinteressant for min del. Men den sto lenge oppført på (hurtig)ladekartet.

Det jeg så for en måneds tid siden eller noe sånt er at de gamle sakeladestasjonene for demobilene var fjernet og det hadde kommet opp en fancy stolpe med det som ser ut som Type2 kontakt merket Audi e-tron. Ladefart og tilgang utover forhandlerens egne biler vet jeg ingenting om.

torgrand

Dette er jo helt håpløst.
Har e-Golf og skulle hurtiglade litt forrige uke. Da var både Kiwi Lund og Kiwi sørlandssenteret ute av drift.

Eneste man kan basere seg på er tydeligvis lading i egen garasje og diesel....

emil

Sitat fra: torgrand på tirsdag 27. januar 2015, klokken 16:34
Dette er jo helt håpløst.
Har e-Golf og skulle hurtiglade litt forrige uke. Da var både Kiwi Lund og Kiwi sørlandssenteret ute av drift.

Eneste man kan basere seg på er tydeligvis lading i egen garasje og diesel....

Har jo Gumpen, men det er jo muligens i feil retning.

Kiwi sørlandssenteret har vært nede lenge, selv CHAdeMO hos Nissan forhandleren har vært nede (med henvisning til å bruke den defekte Kiwi laderen). Men sist jeg var i den retningen fungerte derimot laderene på Lund.

Ellers er det nå ny lader i Lillesand sentrum, GrønnKontakt. Har ikke sett eller testet denne selv riktignok. Omveien i km er heldigvis ikke veldig stor hvis man normalt sett bare skulle kjøre E18 forbi Lillesand.

MisterScience

Hurtigladeren på Gromstad er såvidt meg bekjent ikke oppe og går ennå, snakket med selgeren min der i forrige uken. Hurtigladeren på Gumpens skal derimot være oppe og gå, men den har jeg ikke testet.

ABB-laderen til GK i Lillesand fungerer som en drøm (på e-Up i det minste), men Kiwi Sørlandsparken har vært nede lenge (testet med brikke), og da jeg forsøkte den på Kiwi Lund på lørdag så det ut som den var oppe, men spyttet bare ut en rekke interessante isoleringsfeil til jeg ga opp.

Så langt er suksessraten min på Fortums ladere 0%, men det er i det minste mulig å få ladet i Lillesand.
2014 Volkswagen e-UP!

emil

Har kjørt mye østover fra Aredal siste månedene, og det har vært problemfri lading på Fortums ladere på bl.a Rugtvedt og i Holmestrand.

Har faktisk tilgode å komme til en defekt hurtiglader der jeg har måttet lade for å komme videre. De gangene jeg har kikket innom Kiwi Sørlandsparken har det kun vært for testingens skyld, samme også med den ladingen jeg hadde på Kiwi Lund.

MisterScience

Tror dessverre hovedårsaken til det skiller så mye på våre erfaringer er at du ikke bruker CCS...  :-\
2014 Volkswagen e-UP!

Tekberg

Da er hurtigladere på plass på IKEA Sørlandet. Det ble 4 hurtigladere samt 3 doble type2. Alle med fortum som operatør. Kort vei fra dyreparken og sørlandssenteret.
S85 levert mars 2014 solgt 2017
S60D mars 2017 solgt sept 2017
X75D sept 2017 solgt oktober 2019
X100 oktober 2019 solgt juni 2021
Model 3 juni 2021 solgt des 2023
Model Y september 2022
Polestar Januar 2024
Kia soul november 2018 solgt oktober 2022

Vollis47

Fortum har også ladere ved MacDonalds i Sørlandsparken.
Fortum Kiwi Brennåsen
Både Grønn kontakt og Fortum i Mandal og ditto i Lyngdal
Grønn kontakt i Flekkefjord.

Jeg har ladet på alle disse med forskjellige biler, problemer noen ganger, men har alltid fått ladet etter en telefon til servicesenter.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Daniel Wie

Og Grønn Kontakt (2x50kW og 2x22kW) på Extra Tangvall i Søgne som ble åpnet i for et par uker siden. Samt at vi ila sommeren kommer med en splitter ny ladestasjon på Obs Sørlandssenteret!
Jobber hos Grønn Kontakt.

goggo

Sitat fra: Daniel Johansson GK på torsdag 01. juni 2017, klokken 13:46
Og Grønn Kontakt (2x50kW og 2x22kW) på Extra Tangvall i Søgne som ble åpnet i for et par uker siden. Samt at vi ila sommeren kommer med en splitter ny ladestasjon på Obs Sørlandssenteret!
Og så må du ikke glemme ladestasjonen dere i GK har på Cirkle K Kjerlingland, ved avkjøringen til Lillesand fra vest ;)

I det hele tatt så har vi blitt ganske så bortskjemt mht hurtigladere langs E18/E39 her på Sørlandet i det siste, kanskje dere kunne hjelpe oss ved å gjøre innlandet på Agder mer tilgjengelig ved å få opp flere ladestasjoner der? :)    Behøver ikke være så store stasjoner på de mindre stedene selvfølgelig, en enkelt hurtiglader og dobbel 22KW Type2 er veldig bra der det ikke er så mye trafikk.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA