Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

App for fjernstyring av varme ++

Startet av krl, søndag 14. desember 2014, klokken 10:04

« forrige - neste »

bno

Jeg registrerer at etter min kommentar har det kommet innlegg fra personer som allerede har bestilt bilen. Kommentarene er forståelige gitt kontekst. Det rokker ikke noe som helst ved mitt utg. punkt. Dette er en tullebil. Har valgt ut den ene av to utfsll er det naturlig å forsvare det valgrt man har gjort begge veier. Så får historien svgjøre hvor graden av tullebil. Mercedes holdet folk for narr og det synes jeg ikke er bra....

krl

Sitat fra: TM på lørdag 20. desember 2014, klokken 20:22
Jeg tviler ikke på at de forsøker etter beste evne. Jeg vet ikke hvor mange Tesla verksteder det finnes, men jeg antar at det er litt enklere å finne noen som kan reparere en VW, Mercedes eller Nissan  ;)
Det er et viktig poeng, spesielt nå når Tesla (sannsynligvis) har priset seg ut av markedet. Vi valgte etter mye om og men å bestille B Electric Drive, og det begynner å bli en stund siden førse gang jeg logget meg inn på elbilforum. Dette er rett og slett den første elbilen som er komplett nok til å være interessant. Den ser ut som en bil, og den kjøres som en bil!

kos

den første bilen som var en bil og som flere kjøpte var en LEAF , MB - den første ?.

Trond.m

Leaf er en god bil, som har solgt ufattelig god fordi den ikke har hatt konkurrenter. Men det er få som synes det er en pen bil. Det er nok grunnetn til den fantastiske mottakelsen e-Golf har fått i det norske markedet. Men 16A AC lading er skuffende, og for dem som foretrekker semihurtig AC framfor DC hurtiglading, så er B-klasse et attraktivt alternativ.

kos

Det som er gledelig er at nå begynner det å komme flere typer elbiler med forskjellige bruksområder som passer til forskjellige mennesker og strukturer / lademuligheter. Noen mener at den ene bilen er bedre enn den andre. Kvaliteter har alltid spilt en rolle for valg av bil, men noen ganger så er det bilens bruksområde som bestemmer. Kjøpte en gang en bil med et svært godt bruksområde, men opplevde kvaliteten og servicen som heller dårlig. Dette har jeg opplevd med flere merker. Den bilen som ble kjøpt mer eller mindre etter et innfall, har til dags dato parkert alt av service og pålitelighet. Suzuki Swif. Bilen har en historikk og pålitelighet som er uten sidestykke for meg. Antar at jeg var ekstrem heldig med dagen de laget den. Forhandleren - er noe av det beste jeg har vært borti. 

moonbuggy

Sitat fra: kos på lørdag 20. desember 2014, klokken 22:14
Den bilen som ble kjøpt mer eller mindre etter et innfall, har til dags dato parkert alt av service og pålitelighet. Suzuki Swif. Bilen har en historikk og pålitelighet som er uten sidestykke for meg. Antar at jeg var ekstrem heldig med dagen de laget den. Forhandleren - er noe av det beste jeg har vært borti.
Det blir litt av en selvmotsigelse egentlig. Er bilen så god og suveren, så tester du egentlig ikke servicenettverket. Det gjør du først når bilen du kjøpte viser seg å være en skikkelig "mandagsbil".

Nest siste bilen min var en 2008 BMW. Ikke en eneste feil, ikke en minste ting, har jeg opplevd på denne fra 2008 - 2014. Service hvert 2. år har vært det hele. Forhandleren(via selgeren) har jeg ingen mening om, han så jeg sist når jeg fikk bilen.

kos

Ingen selvmotsigelse der nei. merke er egentlig mitt på treet når det gjelder pålitelighet. men denne bilen har vært ekstremt bra - ikke en skrue løsnet på 120 km ikke engang bremsene ble byttet før.
det kaller jeg å være heldig. hadde en annen bil som jeg byttet service til det samme firma som jeg kjøpte Swifen. den bilen var et mareritt - men takke være firmaets svært gode servise gikk det  å eie bilen.

Swifwn ble levert så godt som på dagen - et innfall jeg fikk da den andre bilen måtte på verksted i ferien.

Samtidig har jeg hatt merker som er blitt priset opp i skyene her på forumet, som jeg kvittet meg etter 2 år som nybil. Kjøpte samme merke igjen - og var så passelig fornøyd.

Har kjørt de fleste bilmerker som selges i Norge og har kjørt en rekke biler som klassifiseres som øvre sjikt. Både privat og i jobb.

Har ingen  favoritt - men ser at service betyr mye.

krl

Nå er det snart to sider med innlegg her, uten at noe dreier seg om emnet (app for fjernstyring av varme). Flott om vi kan holde oss til saken, selv om det er mye annet spennede å diskutere rundt bilen også. Det går fort å opprette en ny tråd ved behov!

Sabohn

Når jeg spurte min forhandler så bekreftet han at com-modulen ikke var klar for intro-bilene som leveres til Norge.
Jeg har bestilt bil som blir produsert i april og han sier da at com-modulen er da integrert, men var usikker på om tjenesten hadde blitt lansert i Norge ennå.
Det gjenstår vel å se.

Når jeg ser på videoen, så er det klart at alle må ha dette :)
https://www.youtube.com/watch?v=4Ig3SKhGqZ8
Mercedes B-class Electric Drive
Lexus IS200  LPG-drift
Audi A4 stv.

Lars-bgo

Com modulen er spesifisert som std. utstyr i Tyskland og det vises til "Connect me" for B klassse Electric på den norske Mercedes web siden..

Det vil være underlig om ikke dette er std. for biler til Norge.
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

krl

Det er dessverre ikke mulig å velge "Norge" hvis man forsøker å registrere seg..

Sabohn

Jeg var hos BOS i Drammen og prøvekjørte bilen i går.  Meget fornøyd!
Spurte samtidig om COM-modulen og nå hadde de fått bekreftet at Norge var inkludert i programmet for ConnectMe og de hadde også fått bekreftet at COM-modulen kunne ettermonteres på biler som ikke hadde den.

Jeg antok da at dette måtte jo bli inkludert i prisen for de som allerede hadde signet kontrakt, men det var det ikke. Prisen var ukjent, men selgeren mente at dette ble det sikkert laget en "god ordning på"

Jeg mener at alle "ordninger" som inkluderer at de skal ha mere penger av kjøperne enn først forespeilet er ingen ordning i det heletatt.



Mercedes B-class Electric Drive
Lexus IS200  LPG-drift
Audi A4 stv.

krl

Vi heller mot å avbestille dersom det viser seg at COM-modulen ikke er klar til bilens leveringstidspunkt. Dette er en såpass sentral del av i elbil, i og med at den kan forvarmes for økt rekkevidde. Og det er mulig å sjekke at bilen faktisk lader selv om man ikke er hjemme.

dundun

Er det så viktig med app?

På Teslaen brukte jeg appen en del i starten, men etterhvert som det har blitt mindre "fremtid" og mer "bil" over bilholdet er den så godt som aldri oppe. Stoler på at den virker, ikke lader seg ut og generelt oppfører seg. Akkurat som jeg gjorde med bensinbilen, egentlig.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Sabohn

Jeg vil nok ikke avbestille, men blir jo skuffet. -og jeg tenker å gi uttrykk for det mot min forhandler.
Mercedes B-class Electric Drive
Lexus IS200  LPG-drift
Audi A4 stv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA