Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konkurrentene sover - tråd for de som faktisk MENER det

Startet av satheesh.net, tirsdag 09. desember 2014, klokken 08:57

« forrige - neste »

satheesh.net

Anyways ...

Når det gjelder den Infiniti bilen; så har jo denne litt størrelse, sånn fysisk sett. Det som er synd er at den ankommer i 2018. Og da er det allerede et par alternativer å velge fra.

Amoss

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 10. desember 2014, klokken 15:22
Anyways ...

Når det gjelder den Infiniti bilen; så har jo denne litt størrelse, sånn fysisk sett. Det som er synd er at den ankommer i 2018. Og da er det allerede et par alternativer å velge fra.

Ja, men det spekuleres i om det menes at det skal være modell år 2018, og da kommer den jo antagelig i 2017. Så omtrent samtidig med Model 3. Men ja, den burde kommet før. Da jeg regner med at denne ville prises noe lavere enn Model S (men høyere enn Model 3) kunne dette vært ett godt alternativ for de som i dag strekker seg langt for en Model S, eller akkurat ikke kan strekke seg langt nok, og som ikke trenger SC-nettverket. 60kWh batteri i en antagelig litt mindre og lettere bil burde kunne gi litt bedre rekkevidde enn Model S 60.
Model S 85D

JohanH

Selv om det vært svært lite hverken offisielle uttalelser eller rykter vedtørende Ford så lurer jeg på om ikke de kanskje kan overraske.

De har jo faktisk en helt grei elbil (Ford Focus EV) selv om de bygget få av og utelatt en del opplagte features.

Ford luksusbrand heter jo Lincoln. Ville ikke overrasket med om de plutselig slår til med en nyhet.

På Fords siste kvartalsrapport ble VDn spurt om Tesla og istedet for å si: "Vi kommenterer ikke andre produsenter i vårt conference call" så sa han noe a la dette:

"Ford CEO Mark Fields says the company has the expertise and ability to build a Tesla-style full-size, high-tech, high-performance, long-range electric vehicle.

Fields stopped short of saying Ford will do so, but did say, "It's consistent with our product philosophy."

http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/10/24/ford-tesla/17827533/

emagic

Jeg ser for meg at en elektrisk versjon av Ford Flex kanskje kan være Fords neste greie.  Dette er en gasnke fin crossover/family mover som er såpass stor at den bør takle en haug med batterier.

emagic

TS

Sitat fra: Rio på onsdag 10. desember 2014, klokken 14:45
Sitat fra: Balrog på onsdag 10. desember 2014, klokken 14:30
Helt ufattelig at ALLE elbiler utenom Tesla skal leveres i størrelse Smart til B-klasse og med 12-28kWh batteri. og en praktisk rekkevidde < 150 km.
Kom med en vanlig stor bil (eller større) med 40kWh batteri og det virkelig store markedet åpner seg.

Jeg er redd at Model 3 kommer først.

Helt ufattelig at Teslas biler koster 2-3 ganger mer enn andre elbiler... ;)

Dette avhenger jo av strategien til fabrikanten - om de vil lage dyre eller billige biler.

Flere av de andre produsentene klager på at de taper penger på hver elbil de selger og gjør ikke en dr.tt med utbygging av infrastruktur . Tesla bygger ut  banebrytende infrastruktur med gedigen kapasitet i flere verdensdeler og har sagt at de skal tjene inn det samme som Porsche på hver bil. Dvs 25%
Alt dette går inn i investeringer for elbilrevolusjonen..
Husk at de også har startet helt på bar bakke hva angår bilproduksjon og utvikling 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Havebigfun


Rio

Sitat fra: TS på onsdag 10. desember 2014, klokken 21:36
Sitat fra: Rio på onsdag 10. desember 2014, klokken 14:45
Sitat fra: Balrog på onsdag 10. desember 2014, klokken 14:30
Helt ufattelig at ALLE elbiler utenom Tesla skal leveres i størrelse Smart til B-klasse og med 12-28kWh batteri. og en praktisk rekkevidde < 150 km.
Kom med en vanlig stor bil (eller større) med 40kWh batteri og det virkelig store markedet åpner seg.

Jeg er redd at Model 3 kommer først.

Helt ufattelig at Teslas biler koster 2-3 ganger mer enn andre elbiler... ;)

Dette avhenger jo av strategien til fabrikanten - om de vil lage dyre eller billige biler.

Flere av de andre produsentene klager på at de taper penger på hver elbil de selger og gjør ikke en dr.tt med utbygging av infrastruktur . Tesla bygger ut  banebrytende infrastruktur med gedigen kapasitet i flere verdensdeler og har sagt at de skal tjene inn det samme som Porsche på hver bil. Dvs 25%
Alt dette går inn i investeringer for elbilrevolusjonen..
Husk at de også har startet helt på bar bakke hva angår bilproduksjon og utvikling 


Hei,

Takk for svar.

Det siste Europa trenger er enda flere proprietære "spesialstandard" ladenettverk. Like lite som VW selger bensin er det naturlig at de selger strøm.

Har du lest om disse 155 nye CCS-laderne, forresten?

http://elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3437-155-abb-hurtigladere-i-nytt-europeisk-nettverk

VWs forskingsavdeling er større enn hele Tesla, for øvrig.

Igjen virker det som om du tror (kanskje ikke unaturlig, siden du er styreleder i Teslas Owner's Club) at dette er en slags "kamp" mellom Tesla og resten, og at Tesla har "rett"?

Det er flere strategier her, og enn så lenge selger både VW og Nissan flere elbiler her på berget enn Tesla, på tross av at det er Tesla som man sparer mest på på grunn av avgiftsfritak.

Har du en forklaring på det?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 10. desember 2014, klokken 21:42
Jeg må si det er rart at vi har tråder med lik innhold og tilnærmet lik overskrift.
kannskje vi skulle åpnet noen flere, eks:

Sover konkurrentene?
Sover konkurrentene? tråden for de som virkelig LURER
Konkurrentene er trøtte.
Nå må konkurrentene våkne snart
osv.

Dette bidrar ikke til bedre oversikt for de som ikke bruker hele dagen på elbilforum.

Vi kunne vinkle det motsatt også?  :D

Sover Tesla?
Har Elon Musk forsovet seg?
Når skal Tesla våkne?

:D :D :D

(For øvrig enig med deg. Og det er tåpelig å fremstille dette som en slags kamp mellom Tesla og andre elbilfabrikanter.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Sitat fra: samotholt på onsdag 10. desember 2014, klokken 22:24
Sitat fra: Rio på onsdag 10. desember 2014, klokken 22:18

Det blir jo en relativt kort tråd....

Det er vel kanskje litt av poenget...


Altså, Spørsmål: Finnes det en konkurrent til Model S?

Svar: Nei.

End of story. Sånn mener du?


Vel, som du ser var det andre som introduserte en diskusjon om ladestandarder, og annet. Og da har selvsagt alle tilsvarsrett. Samme som du benyttet deg av, bare at jeg skrev om sak. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Thomas Parsli

Man er ikke nødt til å svare på det Rio skriver, spesielt ikke hvis man mangler gode argumenter.

Diskusjonene her blir lange og personlige fordi dere ikke klarer å diskutere sak men går løs på person.
Om og om igjenn...

Det har vært flere krangefanter på elbilforumet gjennom de årene jeg har vært her, Rio er definitivt ikke en av de.

Hvis dere ønsker en privat diskusjon hvor dere slipper motforestillinger tror jeg chat, mail eller telefon er bedre egnet enn elbilforumet.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

satheesh.net

Meanwhile in "on topic" town ...

Mener jeg leste om at Ford skulle komme med en "Tesla-killer". Finner ikke igjen den artikkelen. Mulig jeg bare har drømt det. Anyone? ::)

JohanH

#27
Sitat fra: satheesh.net på torsdag 11. desember 2014, klokken 00:12
Meanwhile in "on topic" town ...

Mener jeg leste om at Ford skulle komme med en "Tesla-killer". Finner ikke igjen den artikkelen. Mulig jeg bare har drømt det. Anyone? ::)

Se min post tidligere i tråden, med lenke til den her:
http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/10/24/ford-tesla/17827533/

eller her:
http://www.valuewalk.com/2014/10/ford-ceo-we-can-build-a-car-like-tesla/

satheesh.net

Sitat fra: JohanH på torsdag 11. desember 2014, klokken 00:17
Se min post tidligere i tråden, med lenke til den her:
http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/10/24/ford-tesla/17827533/

Takker! ;)

"In the conference call, Fields said Ford has the engineering and manufacturing sophistication to do such a model, with the range and quickness that characterize the Model S."

Men hvorfor ikke bare produsere en da? ???

JohanH

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 11. desember 2014, klokken 00:23
Sitat fra: JohanH på torsdag 11. desember 2014, klokken 00:17
Se min post tidligere i tråden, med lenke til den her:
http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/10/24/ford-tesla/17827533/

Takker! ;)

"In the conference call, Fields said Ford has the engineering and manufacturing sophistication to do such a model, with the range and quickness that characterize the Model S."

Men hvorfor ikke bare produsere en da? ???

Fordi:
1) Du undergraver dine nåværende eksosmodeller hvis du virkelig viser hvor god en elbil kan være d.v.s. at den ikke bare kan være en andrebil
2) Folk kommer å begynne å etterspørre en elektrisk pick-up, og hvor i all verlden skal få batterier fra til en slik???
(Var klar over at F-150 står for over 40%, noen mener godt over 50% av Fords vinstmargin hvert år)
(http://www.forbes.com/sites/joannmuller/2014/11/10/inside-the-numbers-how-ford-wont-lose-its-shirt-building-the-pricey-new-aluminum-f-150-pickup/)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA