Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla og museår?

Startet av Chlangum, lørdag 29. november 2014, klokken 10:12

« forrige - neste »

Chlangum

I disse musetider hvor man til stadighet leser rapporter om biler som har fått viktige komponenter, slanger og legninger gnagd over i media, så lurer jeg på om noen Tesla eiere der ute har opplevd dette på sine biler?

Jeg tenker at Tesla og elbil generelt vil være mindre attraktiv da de ikke blir like varme. Men det er vel fortsatt andre ting som kan tiltrekke gnagerne som isolasjons stoff, matrester etc.

Bør vi gå og handle hvitløk vi også?


Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

snurrehue

Sitat fra: Chlangum på lørdag 29. november 2014, klokken 10:12
...legninger gnagd over i media,
...
Bør vi gå og handle hvitløk vi også?

Har ikke helt fått definert legningen på min bil. Av og til kan man lure på om den kjører i den andre fila.

Men spøk (og trykkleif) til side;
det er da vitterlig litt varme som utvikles av min Model S også. En viss batteripakke etterlater i det minste en solid signatur på asfalten når det er frost. Ingen problem å se hvor man har stått. Motoren blir vel også relativt varm. Nabokatten trives (dessverre) svært godt i nærheten av min Model S. Ikke rent sjelden jeg ser katta pile avgårde i fullt driv fra bilen når jeg kommer ut.

Muffinman

Det var vel en forumbruker som rapporterte om museinvasjon i frunk`en for en tid tilbake?

Chlangum

Hehe, sånn går det en tidlig lørdags morgenen c",)

Selv om Tesla'en ser kanskje mindre maskulin ut en min andre bil opplever jeg den som en bedre dame magnet. Den andre tiltrekker seg mest mannfolk som var min store fortvilelse som heldigvis Tesla'en bøtet litt på når den kom i hus  ;)

Varmt batteri ja. Det tenkte jeg ikke på. Og den massive klumpen magasinerer vel en god del varme som holder seg lenge hvis først er blitt skikkelig gjennomvarm.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Muffinman

Jepp, men da ligger katta sannsynligvis under bilen og ikke oppå panseret.

eldanz

Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

Kjell Leaf

Sitat fra: sangiovese på lørdag 29. november 2014, klokken 10:42
Sitat fra: Chlangum på lørdag 29. november 2014, klokken 10:12
...legninger gnagd over i media,
...
Bør vi gå og handle hvitløk vi også?

Har ikke helt fått definert legningen på min bil. Av og til kan man lure på om den kjører i den andre fila.

Men spøk (og trykkleif) til side;
det er da vitterlig litt varme som utvikles av min Model S også. En viss batteripakke etterlater i det minste en solid signatur på asfalten når det er frost. Ingen problem å se hvor man har stått. Motoren blir vel også relativt varm. Nabokatten trives (dessverre) svært godt i nærheten av min Model S. Ikke rent sjelden jeg ser katta pile avgårde i fullt driv fra bilen når jeg kommer ut.
Du får trøste deg med at katten holder musa borte ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

TeslaSvein63

Det var jeg som skrev en liten musehistore. Musa satt i mellom vinduspusserne a sa pa meg. Den gikk i fella som jeg satte opp (8 stk) noen fa timer senere. Ikke akkurat en invasjon. ::) folk har mye skrot slengende pa plassene sine, sa feller anbefales a sette opp, med noe godt pa.

Sense

Sitat fra: Chlangum på lørdag 29. november 2014, klokken 10:12
Jeg tenker at Tesla og elbil generelt vil være mindre attraktiv da de ikke blir like varme. Men det er vel fortsatt andre ting som kan tiltrekke gnagerne som isolasjons stoff, matrester etc.

Ikke si det. Bilen er tydeligvis attraktiv nok.
Jeg fikk mus i området ved Drive Unit, som så ble skiftet. Tesla tok bilde av muse-restene som de sendte meg.
Tok deretter 4 mus i feller i garasjen da det var umulig å oppdrive rottegift.


TKL

Jeg har sett spor av mus i frunken! For et par uker siden fant jeg en liten haug av papirbiter der. De stammet fra en tørkerull jeg hadde liggende. Det var tydelige tegn på at gjestene hadde forsynt seg av den rullen og plassert pent i en haug som kunne bli et musebol. Og så fant jeg noen få muselorter da jeg rensket opp. Men ingen mus å se, de stikker vel av ved minste tegn til farlige mennesker i nærheten.

Jeg lurer på hvordan musen(e) har kommet seg inn. Den eneste veien jeg kan se for meg er via låsen foran. Der er det to åpninger som er store nok for mus. Jeg vurderer å lage et par fjærbelastede dekkplater som kan stenge disse. Men først ser jeg etter mer tegn til  musebesøk. Tørkerullen ligger der fortsatt som "åte".

Jeg hadde bilen på service like etterpå. Det ble ikke funnet tegn til mus andre steder i bilen da.

Er det andre som har opplevd tilsvarende?
S85, VIN18145, levert 27.sept. 2013, hvit "godlukt nummeret" - Solgt
X100D levert sept. 2017
Zoe ZE50 levert mai 2020

Leif1

Det sies at en mus trenger et hull på ca 6 mm for å komme inn..
Vil de små svina inn så kommer de seg inn.
Sitter og hører på at jeg har fått besøk på mørkeloftet nå, antagelig for første gang siden jeg flyttet inn her for 6 år siden. Da er vel bilen neste offer.
Konvertitt fra S til X

BMW850

Åpnet frunken her om dagen da en kjenning lurte på om det var god plass i bilen. Vips så krøyp det en liten mus rundt i full panikk. Fikk jagd den opp på kanten og den krøyp under plastdekselet oppe ved spylervæskebeholderen. Det viste seg at den hadde gnagd ett hull i ett teppe jeg hadde liggende løst i frunken, ellers ingen musedrit så den hadde vel ikke vært der lenge.

Sikkert ikke lurt å ha liggende slike ting i frunken slik som tepper, tørkeruller osv.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

#12
Nei, legg heller noe ost der  ;D

Eller enda bedre, utenfor bilen.  I en musefelle.

jazzwheel

Hjelp! Jeg har ikke åpna frunken på et halvt år, det kan bli mer spennende enn jeg håper på...

Sense

Etter hva jeg har forstått er det høsten som er mest belastende med mus. Da søker de et varm sted.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA