Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beste forsikring til Tesla?

Startet av oled, torsdag 27. november 2014, klokken 21:36

« forrige - neste »

oled

Er tråder om priser på forsikring men ikke hva som er best. Det er ikke alltid den beste forsikringen som er den billigste, egentlig motsatt også. Så hva er bra med din forsikring, hvor bor du, hvor langt kjører du, noen førere under 25, sikkerhetstiltak, bonus, fordeler?

Kan jo ta et eksempel med hva jeg tenker som er bra. For eksempel har tryg dekning av parkeringsskader opp til 20.000kr hvis skaden er av ukjent årsak og det er en ukjent person som har påført denne. Alt uten bonustap.

Gjensidige er vel det eneste selskapet jeg har funnet som dekker skade på glasstak uten bonus tap.

Dnb har noe som heter dekningsgaranti. "Dekningsgaranti får du på alle våre Best-forsikringer. Vi garanterer deg minst like gode vilkår på din Best forsikring ved et skadeoppgjør, som du ville fått som privatperson i et konkurrerende skadeforsikringsselskap i Norge."

Litt usikker på hva det betyr, men kanskje det går an å bruke til å dekke parkeringsskader og panoramatak siden tryg og gjensidige gjør dette?

mr.rs4

Jeg er enige med deg der. Og kommer til å se på det når jeg får bilen.

Men av priser har jeg fått alt ifra 8500kr til 13000kr(kun Tesla bil).

Bil: TESLA MODEL S 85, 2014-modell
Kun privat bruk og eie
Bonus: 75 % (6 år eller mer)
Egenandel: kr 4000
Dekning: Super
Antall skader siste 3 år (unntatt glass- og redningsskader): 0
Kjørelengde: 12.000 km
Ingen fører under 24 år
Bilalarm (FG-godkjent): Ja
Søke og gjenfinningssystem (FG-godkjent): Nei
Pant i bilen: Nei
Annen eier: Nei


Storebrand - 615kr/mnd - 7379kr/året(har med 2x biler(Audi TT 2013 og TMSP85D), hus og person forsikring på dette tilbudet)


Nemi 8500kr/året:
Leiebil dekkes med inntil kr 400,- pr dag, maksimalt erstatning er kr 25.000. Større bil (f.eks. stasjonsvogn) kan velges for inntil kr 500 pr dag ved å benytte vår samarbeidspartner. Maksimalt antall dager med leiebil vil da kunne være 62 dager ved bil til kr 400 pr dag, eller 50 dager ved bil til kr 500 pr dag.
Dekning for skade på motor og gir som omfatter elektronisk og mekanisk skade i motor, girkasse, motorstyreenhet og kraftoverføring som hindrer bilens fremdrift. Ved passert 200 000 km eller 8 år ytes ingen erstatning for denne dekningen.
Dekning for skader som skyldes feilfylling av drivstoff.
Utvidet dekning for fastmontert tilbehør, dette gjelder:
Erstatning for dekk og felg økes fra kr 10.000 til kr 30.000.
Hundebur beregnet for bil dekkes uten sumbegrensning ved skade på buret.
Erstatning for fast montert ekstrautstyr økes fra kr 10.000 til kr 50.000.
Utvidet dekning for skade på glasstak. Ved skade på glasstak alene vil det ikke bli bonustap ved skade.
Utvidet erstatningsoppgjør for bagasje i bil, summen økes fra kr 5.000 til kr 10.000.
Utvidet veihjelpsdekning ved at det ikke trekkes egenandel dersom selskapets samarbeidspartner benyttes.
Utvidet nybilgaranti. Retten til fabrikkny bil utvides fra 1 år gammel bil til inntil 3 år gammel bil.
Utvidet bilnøkkelforsikring som dekker tap av nøkkel eller skade på nøkkel med inntil kr 10 000.
Utvidet ulykkesforsikring. Erstatning ved død er utvidet fra kr 100.000 til kr 200.000 og erstatning ved invaliditet er øket fra kr 200.000 til kr 500.000.


DNB - 14286kr/året
Vedlagt ligger tilbud på Tesla, samt vikår for Kasko Best og Basis. I tilbudet har jeg lagt opp Kasko Best tilsvarende som du har på BMW. Dersom du ønsker Kasko Basis med leiebil (med egenandel på 4000,-) blir prisen 15 053,- og  Kasko Basis uten leiebil blir årspris 14 286,-

Det er ikke stor prisforskjell på Kasko Best og Kasko Basis, og dersom du velger Kasko Best får du også dekningsgaranti. Dette kan du lese mer om her: https://www.dnb.no/privat/forsikring/dekningsgaranti.html
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

oled

Har snakket med DNB nå. De skal sende meg et tilbud på forsikring. De kunne bekrefte at dekningsgarantien dekker alt som er standard vilkår i andre forsikringsselskap. At de altså både dekker parkeringsskader inn til 20.000kr uten bonustap hvis noen har vært borti bilen din og panorama glasstak dersom ikke noe annet er skadet enn glassetaket, også dette uten tap av bonus. DNB har med andre ord den mest komplette forsikringen virker det som da de lover å dekke alt de andre dekker. Spørsmålet er om det er verdt prisen? Kan se ut som DNB er dyrere hvis vi skal tro mr.rs4. Billigste selskap gav tilbud til han på 8500, dnb skulle ha ca 15.000 for samme men på den andre siden dekker den "alt".

mr.rs4

#3
På min BMW M5 E61 så har jeg ca 12500kr inkl super forsikring med motor, gir og understell forsikring.
Så skal TMSP85D være dyrere? Dårlig deal?

Allså forsikring av m5 hos DNB med samme info
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Mippen

Forsikringen regnes ut i forhold til hva det koster å fikse en bil. BMW er mer solgt og deleprisene er kanskje ikke så høye som på tesla pga høyere volum. På en tesla må mye byttes ut med helt nytt i stedet for å kunne fikses. Det er med på å presse prisene. Men jeg skjønner ikke hvordan enkelte klarer å få forsikring helt ned i 5-8.000kr på samme bilen. Jeg har ikke klart å få den under 11.000kr med 20k kjørelengde og 70% bonus.
Fremtiden er elektrisk.

lurium

Med Nito rabatter så har jeg tilbud fra gjensidige på 6 tusen året med kasko Plus til min P85D. Kjørelengde 12k og 8 tusen egenandel men reelt 4k pga nito dekker 4.

Da med 75% bonus.. bor i Bergen.

Mr.Hansen

P85
20.000km
75% (1 år)
Full Kasko
Egenandel 4.000kr

If forsikring 8621,-
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

oled

#7
Fikk tilbudet fra Dnb nå. 13000kr, 70% bonus 1 år. Beste forsikringen som dekker alt de andre selskapene dekker (dekningsgaranti) egenandel 4000kr 20.000km. 12283kr ved 8000 i egenandel.

Edit kanskje verdt å ta med dette også:

SitatMinner om at vår samlerabatt starter fra forsikring nummer 3.
Da blir bilen 5 % billigere, med 4 forsikringer 10 % og 5, 15 %

drinden

Har Jernbanepersonalets bank og forsikring.

Bonus 70 %
Kjørelengde: Fri
Egenandel: Forhøyet til kr.6000.-
Inge sjåfør under 25 år
Årspremie: Kr 6.511

laumb

Bonus 70%
Kjørelengde 30k km
Egenandel: 6000kr
Ingen sjåfør under 25.
Postnummer 2070

Codan: 7012,-

Lille Lance

Bonus 75% ... minst 30 år:-)
Kjørelengde 20k km
Egenandel: 8000kr
Sjåfør under 25: JA
Postnummer 136X

Storebrand: 8700,- (har alle forsikringer der)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

oled

Gjensidige ville sikkert ikke ha meg. 18.000kr med samlebonus. 70%, minste egenandel og 20k km i året. Ikke under 30år. Bergen

laumb

Forøvrig har vi flere andre tråder om forsikring på Model S. De begynner å bli lange, gamle og utdaterte - så før noen klager; lar denne stå videre.

Skjedd mye i forsikringsbransjen siden de gamle ble startet. :)

Mippen

Sitat fra: laumb på fredag 28. november 2014, klokken 17:41
Forøvrig har vi flere andre tråder om forsikring på Model S. De begynner å bli lange, gamle og utdaterte - så før noen klager; lar denne stå videre.

Skjedd mye i forsikringsbransjen siden de gamle ble startet. :)


+1
Fremtiden er elektrisk.

Johnny

DNB har valgt å sette opp prisen på forsikringen min med en liten tusing når nå avtalen skal fornyes etter et år. Pussig, siden jeg ikke har bulket, men ikke så uventet likevel :o
TMS og eGolf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA