Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Kristiansand.

Startet av GEivindK, søndag 23. november 2014, klokken 04:24

« forrige - neste »

MadsKB

Som eier/driver av en av de andre butikkene i avenyen har jeg sterke økonomiske interesser av at de setter opp SC, jeg skal sørge for å kontakte de og spørre hva som skal til.

nortrahof

Gjerne en Superlader i Avenyen!

Ved å lade i Kristiansand, kan de biler med stort batteri nå frem til Lier/Oslo - og videre til Stavanger med 85kWh batteri. Derved kun en lading underveis fra Stavanger til Oslo. Det vil trolig spare tid?

På Superladekartet ser det ut til å være planlagt en lader rundt Evje? Den vil sikkert være mer benyttet i Kristiansand - så heller der enn Evje.
- Kanskje strømregningen kan tas av det kommunale Kristiansand Næringsselskap (som visstnok Lyngdal gjør?). Da vil TM slippe med anleggskostnader.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Lokführer

Sitat fra: nortrahof på torsdag 28. mai 2015, klokken 16:49
Gjerne en Superlader i Avenyen!

Ved å lade i Kristiansand, kan de biler med stort batteri nå frem til Lier/Oslo - og videre til Stavanger med 85kWh batteri. Derved kun en lading underveis fra Stavanger til Oslo. Det vil trolig spare tid?

På Superladekartet ser det ut til å være planlagt en lader rundt Evje? Den vil sikkert være mer benyttet i Kristiansand - så heller der enn Evje.
- Kanskje strømregningen kan tas av det kommunale Kristiansand Næringsselskap (som visstnok Lyngdal gjør?). Da vil TM slippe med anleggskostnader.
Du kommer ikke inn til Oslo fra kristiansand uten å kjøre langt under hastigheten.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

MadsKB

Jeg kjører til Oslo flere ganger i måneden. Med 100% SOC ved start har jeg alltid 7-15% igjen.
Range mode på, følger fartsgrensene (+ litt)
Null problem.

ellholt

Kristiansand -Oslo med fullt batteri , har jeg greid flere ganger med vanlig kjøring .-)
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

krl

Hvis du følger fartsgrensene sånn ca., så kommer du deg greit helt til Oslo fra Kristiansand med fullt batteri. Men det er i lengste laget ved svært lave temperaturer og motvind + snø.

Lokführer

Jeg skal moderere min påstand. Med min kjørestil klarer jeg ikke den distansen
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Undertegnede

Sitat fra: nortrahof på torsdag 28. mai 2015, klokken 16:49
Gjerne en Superlader i Avenyen!

Ved å lade i Kristiansand, kan de biler med stort batteri nå frem til Lier/Oslo - og videre til Stavanger med 85kWh batteri. Derved kun en lading underveis fra Stavanger til Oslo. Det vil trolig spare tid?

På Superladekartet ser det ut til å være planlagt en lader rundt Evje? Den vil sikkert være mer benyttet i Kristiansand - så heller der enn Evje.
- Kanskje strømregningen kan tas av det kommunale Kristiansand Næringsselskap (som visstnok Lyngdal gjør?). Da vil TM slippe med anleggskostnader.

Håper vi i sør pusher på for fortgang i en Setesdals superlader og da helst Evje eller nest best rysstad (sør i Valle). Mener det skal komme en kombo lader i Evje i år med chademo/type2 osv. Hadde vært najst med en SC her også.

Noen som har hørt noe mer rykter om den SC som skal komme i aust-Agder skogene ila 2015?

Ellers tar jeg alle SC som måtte komme, men for meg er ikke sørlandsparken min høyeste prioritering.

nortrahof

Det er hhv. 275 km. og 315 km. mellom Sørlandsparken og hhv. Lier/Oslo.
Dette skulle være godt innenfor rekkevidden til en TMS om man kjører med lovlig hastighet (- og det gjør vel de fleste av oss?).
Stavanger ligger kun 245 km. unna - og det burde være oppnåelig, selv under meget ugunstige forhold?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

mj

Nå er det ikke noen tvil om hvor de åpner. Det er i de gamle G-Max lokalene i Avenyen. Kjørte rundt bak og traff noen av de som skal jobbe der. Fikk ikke noen offisiell dato. Servisesenteret blir etter sommeren en gang. Mulig salg er i gang ganske snart.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Undertegnede

Fikk mail fra Tesla Kristiansand i dag :) De hadde fått mail fra Drammen om at jeg ville ha service hos de og jeg kunne få time 7.juli i midlertidige lokaler hos riis bilglass i sørlandsparken.

Jeg fikk jo bilen om fredag så takket pent nei. (Tror det har surret seg litt for de siden jeg ringte roadsupport om at vindusspyleren ikke virket, men bare jeg som ikke trykket hardt nok LoL).

Noen av dere andre fra sør som har fått tilbud om å ta service i sommer?

Dette vil jo hjelpe og avlaste Drammen at Sørlandet får sitt eget servicesenter

StevenE

Sitat fra: Undertegnede på fredag 29. mai 2015, klokken 11:40
Sitat fra: nortrahof på torsdag 28. mai 2015, klokken 16:49
Gjerne en Superlader i Avenyen!

Ved å lade i Kristiansand, kan de biler med stort batteri nå frem til Lier/Oslo - og videre til Stavanger med 85kWh batteri. Derved kun en lading underveis fra Stavanger til Oslo. Det vil trolig spare tid?

På Superladekartet ser det ut til å være planlagt en lader rundt Evje? Den vil sikkert være mer benyttet i Kristiansand - så heller der enn Evje.
- Kanskje strømregningen kan tas av det kommunale Kristiansand Næringsselskap (som visstnok Lyngdal gjør?). Da vil TM slippe med anleggskostnader.

Håper vi i sør pusher på for fortgang i en Setesdals superlader og da helst Evje eller nest best rysstad (sør i Valle). Mener det skal komme en kombo lader i Evje i år med chademo/type2 osv. Hadde vært najst med en SC her også.

Noen som har hørt noe mer rykter om den SC som skal komme i aust-Agder skogene ila 2015?

Ellers tar jeg alle SC som måtte komme, men for meg er ikke sørlandsparken min høyeste prioritering.
En SC i Evje? Så bra! Eneste Rysstad har er vel ved hotellet en type2 e.l.

Men bra med servicesenter sør også. Lading før eller etter danskebåten og greit å ha flere plasser til service
07.04.2016: 35k km
03.04.2017: 70k km
24.08.2017: 81k+km
Tesla Model S 85D "T.I.M." EL59908 P79502 juni 2015
Tesla Model S 100D "SATAN TIM" EK? F210186 sept 17

Mitsubishi Galant 2.5 V6 DOHC "M.G." 276k RK42358 2006

Reservert: 1 Model 3 RN107190885
selger EL59908, bytter til ny S100D

krl

Sitat fra: Undertegnede på onsdag 24. juni 2015, klokken 14:27
Fikk mail fra Tesla Kristiansand i dag :) De hadde fått mail fra Drammen om at jeg ville ha service hos de og jeg kunne få time 7.juli i midlertidige lokaler hos riis bilglass i sørlandsparken.

Jeg fikk jo bilen om fredag så takket pent nei. (Tror det har surret seg litt for de siden jeg ringte roadsupport om at vindusspyleren ikke virket, men bare jeg som ikke trykket hardt nok LoL).

Noen av dere andre fra sør som har fått tilbud om å ta service i sommer?

Dette vil jo hjelpe og avlaste Drammen at Sørlandet får sitt eget servicesenter

nortrahof

Etter det jeg forsto etter samtale med en av de ansatte hos Tesla i Kristiansand, har de planer om å åpne showroom rundt den 24. august i Avenyen der ICA Maxi tidligere holdt til. De har problemer med leveranse av noen løftebukker så åpning av verkstedet er utsatt en eller to uker?

Vet ikke om dette skjer i all stillhet - eller om de har planlagt noen form for markering?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Pecees

Noen som kjenner til lademuligheter ifb. med Teslas lokaler i Kristiansand?
TM3. AP. LR. Utlevert 03.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA