Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Kristiansand.

Startet av GEivindK, søndag 23. november 2014, klokken 04:24

« forrige - neste »

Isbjørn

2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

MadsKB

Kan melde om 7-8 Tesla-ansatte (som snakket nederlandsk) på besøk på Burger King Sørlandsparken i dag.
De gikk i skytteltrafikk over parkeringsplassen over til gamle G-sport og XXL.

Krysser fingrene for det, for å si det sånn.


Dag A.

Helt topp at det skjer ting og at vi kanskje snart kan få en forhandler/verksted noe nærmere.

Men bekymringsfullt at de ikke har bedre smak enn Burger King  :o :o :o
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

tms85dcer.no

Stemmer overens med de ryktene jeg oxo har hørt. I hus ila juni, åpne 1. Juli.
Har som nevnt hørt gamle living bygget, men avenyen må jo passe bra for dem skulle jeg tro
TMS 85D sort - levering april 2015

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen


Dag A.

Sitat fra: MadsKB på lørdag 23. mai 2015, klokken 12:52
http://www.fvn.no/okonomi/Tesla-apner-i-Avenyen-i-juni-2820525.html

Da fikk jeg rett, gitt :)

Min konklusjon var nok noe forhastet ja, selv om jeg ikke helt ser hvorfor Tesla har en stillingsbeskrivelse med lokalitet Barstølveien 50.

Når det skal sies så er lokalene i Avenyen betydelig bedre enn Barstølveien, så sånn sett så er det flott at min konklusjon var feil  :)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

tryvann

Er det slik at de kommer til å sette opp SC utenfor butikken? Alternativt hurtiglader?
2014 VW e-UP!
2014 P85+ (solgt)
2017 X75D (lev nov/des)
Model 3 (reservasjon)

Dag A.

Sitat fra: tryvann på tirsdag 26. mai 2015, klokken 12:47
Er det slik at de kommer til å sette opp SC utenfor butikken? Alternativt hurtiglader?

Såvidt jeg forstår så kommer det ikke noe SC i Avenyen.
Dette er visstnok Tesla policy at disse skal stå ved hovedaksene beregnet for de lange turene, men på den annen side så var jeg innom en Teslaforhandler i Danmark som hadde SC.

Jeg snakket med Tesla når de var her nede i april og da sa de at det kommer 22kW lader som fritt kan benyttes av alle, men som sagt så blir det ikke SC.

Men man vet jo aldri, kanskje de skifter mening  :D
Det er lov å håpe....
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

_Christian

Hva skal dere med superlader i Avenyen?

Lokführer

Sitat fra: _Christian på tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:57
Hva skal dere med superlader i Avenyen?
Det være fornuftig for de som tror det innebærer en besparelse å superlade i 40+minutter istedenfor å lade mens man sover.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

_Christian

Sitat fra: Lokführer på onsdag 27. mai 2015, klokken 02:40
Sitat fra: _Christian på tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:57
Hva skal dere med superlader i Avenyen?
Det være fornuftig for de som tror det innebærer en besparelse å superlade i 40+minutter istedenfor å lade mens man sover.

Vet. Min tid er mer dyrebar en at det er verdt det å superlade istedenfor å lade hjemme. Sitter heller en halvtime lenger på jobb. Sitter igjen med mye mer da en å superlade.

Dag A.

Sitat fra: _Christian på onsdag 27. mai 2015, klokken 19:04
Sitat fra: Lokführer på onsdag 27. mai 2015, klokken 02:40
Sitat fra: _Christian på tirsdag 26. mai 2015, klokken 23:57
Hva skal dere med superlader i Avenyen?
Det være fornuftig for de som tror det innebærer en besparelse å superlade i 40+minutter istedenfor å lade mens man sover.

Vet. Min tid er mer dyrebar en at det er verdt det å superlade istedenfor å lade hjemme. Sitter heller en halvtime lenger på jobb. Sitter igjen med mye mer da en å superlade.

Sånn rent personlig så ville det vært fint med SC på Sørlandsenteret ettersom vi har hytte på den siden av byen hvor det bare er tilgang til 10A sikring via skjøtekabel.
At fruen kan tilbringe 4 timer på Sørlandsenteret mens bilen lades på 22kW er hevet over enhver tvil, men jeg vil gjerne bli ferdig og komme meg bort derifra  :o
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

mj

En annen ting er at hvis det er litt spredning på SC (flere) så skaper det litt større fleksibilitet når man er ute og reiser og kanskje det til og med kan avlaste køen ved Cinderella i perioder.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Lokführer

Sitat fra: mj på onsdag 27. mai 2015, klokken 20:29
En annen ting er at hvis det er litt spredning på SC (flere) så skaper det litt større fleksibilitet når man er ute og reiser og kanskje det til og med kan avlaste køen ved Cinderella i perioder.
Det støtter jeg. Europaveiene burde pepres med flere superladere.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA