Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Kristiansand.

Startet av GEivindK, søndag 23. november 2014, klokken 04:24

« forrige - neste »

SabreMan

Hvor finner dere informasjon om butikker som kommer, og antatt åpningsdato?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

Teslaguten

www.teslamotors.com.

Nederst på sida står det "Find us", klikk inn og du finn "service" og " sales".

Kristiansand har stått coming soon i ca 1-1 1/2 år, men ingenting skjer før Tesla seier "et par uker". Då snakkar vi +-6 mnd...

Kanskje på nyåret, kanskje til påske, kanskje til sommarferien?
Uansett så garanterer eg vi kommer 1 dag nærmare åpning kvar dag! ;D
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

SabreMan

Takk.

Ser at de oppgir et nummer som er felles for alle de tre stedene som kommer snart: +47 (0)210 61 929.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

MR

Noen som har noe ny info om dette?

Birger

Sitat fra: Teslaguten på onsdag 03. desember 2014, klokken 12:23
Uansett så garanterer eg vi kommer 1 dag nærmare åpning kvar dag! ;D
Fin garanti!

Jeg er nå ikke sikker på om det kommer i Kristiansand noen gang. Salget til Tesla vil dessverre gå ned når prisen til slutt øker pga kursforandringene. Det er da spørsmål om det er grunnlag i Agderregionen for en egen butikk.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

mj

Fikk nå i dag høre fra noen lokale i Sørlandsparken at de håpet å åpne på våren,men senest til høsten igjen.
Hørte og at en entreprenør ikke fikk jobben med lokalet pga for lang leveringstid. Hva nå det må bety ??
Så vi kan bare spekulere videre  :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

tms85dcer.no

Ikke lagt merke til at det står "Din nærmeste Butikk og Servicesenter er Kristiansand" på MyTesla.
Er det meg som bare ikke har lagt merke til det før eller er det et tegn ?? :|
TMS 85D sort - levering april 2015

tms85dcer.no

Q3 iflg mail fra Tesla :)

Passer bra
TMS 85D sort - levering april 2015

Undertegnede

Sitat fra: tms85dcer.no på søndag 08. mars 2015, klokken 00:00
Q3 iflg mail fra Tesla :)

Passer bra

Har fått vite av en politelig kilde at de starter opp i juli. (Banna bein!) Det var rett før vi fikk mail om q3 åpning. Juli er jo q3 :) Kilden er litt oppe i systemet og i vår samtale hadde han ingen fortjeneste for denne informasjonen. Men det var "ikke si at jeg har sagt det" på det tidspunktet.

Fastlane83

Det høres bra ut! Fint med kort vei til Servicesenter! Vet du hvor det kommer?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

MadsKB

Jeg driver Burger King i Sørlandsparken, og har fått høre fra gårdeier at Tesla skal etablere seg ved Sørlandstunet, men at det ikke er 100% sikker informasjon.
Uansett er det nærmest garantert at dersom Tesla faktisk kommer til Kristiansand er det Sørlandsparken de etablerer seg i. Masse store lokaler som allerede er regulert for formålet, og lav husleie. No brainer for Tesla.

tms85dcer.no

Adressen som har stått på jobbannonser tilsier sørlandstunet. Living bygget er jo nå tomt så er nok der. Hvis ikke er det god plass i Avenyen..
TMS 85D sort - levering april 2015

emil

Det søkes fortsatt etter folk:

http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=58275567

SitatStillingen er lokalisert ved vårt Service Center i Kristiansand som åpner i Q3

Så etter sommerfereien da, men ikke noe om hvor i byen.

mj

Fikk vite rett før påske at de skulle åpne før/i ferien. Skal ligge lokalisert like ved Riis bilglass eller hurtigruta carglass. Husker ikke helt hvilken av disse  han nevnte.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Dag A.

Tesla har hatt stand hos Vianor (Stemmane) vis-a-vis AUDI Øst  noen dager.

Var innom og snakket med en som visstnok jobbet hos Tesla Drammen og satt på kontakt mot HQ i USA (Så han burde være brukbart informert).

Han ville ikke bekrefte hvilket lokale de kikket på men sa at det ikke var langt unna hvor vi var nå.

Han sa også at det Tesla skulle være på plass på denne lokasjonen innen utgangen av juni-2015  :D.

I tillegg fikk jeg gjennom en kjenning bekreftet at Tesla hadde mekanikere på opplæring i Stavanger som var ment for å jobbe i Kristiansand.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA