Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Tesla nedgradert bilen min?

Startet av sn0le, torsdag 20. november 2014, klokken 06:18

« forrige - neste »

sn0le

Hvis dette er tilfelle så må Tesla få sendt teknikere fra USA eller fra andre Europeiske land til Norge.
De sliter folk (mekanikerne) ut, og får enorme kostnader på lånebil hvis de ligger så langt etter skjema.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

BMW850

For meg hadde det vært greit om de hadde tatt kontakt dagen før og utsatt timen de dagene de så for seg de trengte. Vinn/vinn situasjon både for Tesla og meg. Jeg hadde vært mer fornøyd og de hadde sluppet kostnader med leiebil. Nå skjønner jeg at dette i utgangspunktet er en vanskelig situasjon og at det ene eller andre ikke er optimalt. MEN, det er klart, om de hadde begynt å ringt rundt og utsatt og utsatt og forskjøvet hadde det kanskje ikke vært noe bedre det heller. Det er jo ikke vanlig praksis og gir ikke noe godt inntrykk. Men det hadde vært ønskelig at de koordinerte bedre. Får håpe det går seg til...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

OddB

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 24. november 2014, klokken 21:54
Sitat fra: BMW850 på mandag 24. november 2014, klokken 18:33

"Måtte regne med" ja, tror du kan regne med litt av hvert! Leverte bilen inn torsdags morgen for noen småoppgraderinger bl.a. titanskjold og 26/32A oppgradering. Står FAEN meg på utsida av butikken i Drammen ennå, det er 5 dager siden jeg satt bilen fra meg  >:(  Det er siste gang jeg leverer fra meg bilen før en helg!!

hehe, jeg måtte vente ganske nøyaktig en uke fra jeg leverte den til de rulla den inn i verkstedet. (Drammen) Leverte torsdag morgen skulle ta en eller maks to dager. Var ferdig fredagen 8 dager etter. Så de hadde rett på tiden det tok, jeg måtte bare legge til en uke med dødtid.  :'(
Var ganske frustrerende gitt å sjekke VT hver dag for å se at bilen er urørt dag etter dag etter dag.
Jeg tror vi skal legge skylda på DU-utskiftingene. Jeg tror avgjørelsen om å flysende motorer kom ganske brått, og uten at verkstedene fikk særlig langt forvarsel. Da må det nødvendigvis bli litt kluss...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Sitat fra: OddB på torsdag 27. november 2014, klokken 19:22
Sitat fra: Sjøhyene på mandag 24. november 2014, klokken 21:54
Sitat fra: BMW850 på mandag 24. november 2014, klokken 18:33

"Måtte regne med" ja, tror du kan regne med litt av hvert! Leverte bilen inn torsdags morgen for noen småoppgraderinger bl.a. titanskjold og 26/32A oppgradering. Står FAEN meg på utsida av butikken i Drammen ennå, det er 5 dager siden jeg satt bilen fra meg  >:(  Det er siste gang jeg leverer fra meg bilen før en helg!!

hehe, jeg måtte vente ganske nøyaktig en uke fra jeg leverte den til de rulla den inn i verkstedet. (Drammen) Leverte torsdag morgen skulle ta en eller maks to dager. Var ferdig fredagen 8 dager etter. Så de hadde rett på tiden det tok, jeg måtte bare legge til en uke med dødtid.  :'(
Var ganske frustrerende gitt å sjekke VT hver dag for å se at bilen er urørt dag etter dag etter dag.
Jeg tror vi skal legge skylda på DU-utskiftingene. Jeg tror avgjørelsen om å flysende motorer kom ganske brått, og uten at verkstedene fikk særlig langt forvarsel. Da må det nødvendigvis bli litt kluss...
Første store forsendelse av motorer kom vel idag- forsinkelsene hittil kan ikke være relatert til det. Vi kan muligens regne med betydelig værre forhold de neste ukene og måneder. Vi får håpe de har sendt noen flybårne teknikkere også- det gjorde de iallefall tidligere i pressede situasjoner...

sn0le

Her er svaret jeg fikk fra Tesla i uken som var.

SitatHei Xxxxx Xxx

Godt å høre at du er fornøyd med oss totalt sett.

Vi er et ganske nyoppstartet servicesenter her på Grorud og vi jobber iherdig med både bemanning og forbedring av alle rutiner for at alle våre kunder skal få den beste kundeopplevelsen ved et besøk her hos oss.
Jeg takker for en svært nyttig tilbakemelding som vi tar med oss i arbeidet med å skape den beste kundeopplevelsen.

Vi er klar over at responstiden til NAF til tider er noe lang. Dette er noe som følges opp sentralt mellom Tesla og NAF for å få så gode responstider som mulig.
Det vi ser er at det stort sett er samme responstid over hele landet da de i mindre tettbebygde områder har kanskje færre ressurser og lengre distanser, men igjen så har de ofte færre redninger enn hva vi har i pressområdene og på den måten vil de ha tilnærmet lik responstid over hele landet.

Når det gjelder batterier så er B og D begge batterier som er har kapasitet på 120kWh lading. Det er ingen batterier som kan lades opp mot 150kWh som leveres av Tesla.
Før vi bytter batteriet så tar vi ut verdien på faktisk kapasitet på batteriet, og med denne verdien lagt til grunn så blir det montert et batteri med samme gjenværende kapasitet eller bedre. Slik at kundene våre får et likt eller bedre batteri montert.

Ved remanufacture så kontrolleres alle komponentene inne i batteriet og komponentene blir byttet ved behov for å sikre at et remanufactured batteri er i god nok tilstand. Kapasiteten til batteriet blir da testet og resultatet fra denne testen er verdien som igjen brukes i forhold til hvilken bil dette monteres i for å sikre at ingen får et batteri med dårligere kapasitet enn det de hadde fra før.

Håper dette besvarer dine spørsmål.

Hvis det skulle dukke opp noen flere spørsmål så bare ta kontakt.

Best regards,
Xxxxxx Xxxxxxxxxxxx | Service Manager
Bekkenstenveien 15 | 0976 Oslo, Norway
o +47 2151 XXXX | m +47 XXX XX XXX e xxxxxxxxxxxxx@teslamotors.com

Så hva synes dere?
Skal jeg ta det for god fisk at de kan med sikkerhet bedømme tilstanden til defekt batteri og så velge ut
et refurbished som er like bra eller bedre?
Ser forøvrig at selv Tesla-ansatte ikke er helt stødig i kW vs kWh.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

petersv

Det burde være helt innafor å få historikken på batteriet. Hvor langt det har kjørt, og når det er produsert/levert til første kunde. Jeg ville ikke slappet av før jeg har det, samt en skriftlig garanti på at det nye batteriet ikke er eller blir dårligere enn den gamle pga revisjon. Noe er jo endret mellom B og D, så å få vite hva som er forskjellen, eller motivasjonen bak er noe du bør få innsikt i.

bb

For alt vi vet kan jo 150 kW på D-pack være bare tomme rykter på lik linje som at SC-lading er skadelig for batteriet. Jeg husker ikke hvor jeg hadde hørt det ifra. Men at Teslas egne ansatte blander kW og kWh gjør jo ikke saken mer troverdig. Før jeg fikk bilen for over ett år siden trodde jeg at Teslas egne ansatte hadde rett i alt de sa. Men jeg lærte fort at dette ikke stemte.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Espen Hugaas Andersen

Om de kun sjekker kapasitet er det ikke 100% sikkert du får et tilsvarende batteri. Mest trolig er dette godt nok, men li-ion skal ha tap relatert til alder, selv om det ikke har blitt bevist på Roadster hittil. Jeg hadde vært skeptisk til å si ja til et batteri som f.eks kan være 1,5 år, som erstatning for et batteri som er noen måndeder gammelt. Det er ikke sikkert man merker noen forskjell de første 10 årene, men kanskje det feiler etter 13 år der det ellers ville vart 14 år. Alt blir dårligere med tid.

Jeg ville spurt om to ting:

1. Orginal produksjonsdato på batteriet.
2. Oversikt over endringene mellom rev B og rev D.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

tho

Jeg tenker litt som bjørn her. Har vi i det hele tatt fått bekreftet noen gang at det blir 150kW lading på rev D?
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Espen Hugaas Andersen

#54
Sitat fra: tho på mandag 01. desember 2014, klokken 07:11
Jeg tenker litt som bjørn her. Har vi i det hele tatt fått bekreftet noen gang at det blir 150kW lading på rev D?
Nei. Jeg ser på dette som et rykte. Trolig kan ikke battericellene takle så mye som 150 kW. I hvert fall ikke over nevneverdig tid, altså kanskje man sparer et minutt eller to, i beste fall.

Men det kan være andre endringer som gjør at D er bedre enn B, og så lenge de ikke oppgir en oversikt over forskjellene er det jo umulig å ta stilling til dette. Kanskje man kan bruke D på battery swap, men ikke B, eller kanskje det er rettet opp feil som påvirker levetiden. Det bør være lett for de å se på revisjonsbeskrivelsen i dokumentasjonen, og det bør være lett for de å hente ut når batteripakken ble produsert, så dette ville jeg fortsette å kreve.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Sjøhyene

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 27. november 2014, klokken 19:33
Sitat fra: OddB på torsdag 27. november 2014, klokken 19:22
Sitat fra: Sjøhyene på mandag 24. november 2014, klokken 21:54
Sitat fra: BMW850 på mandag 24. november 2014, klokken 18:33

"Måtte regne med" ja, tror du kan regne med litt av hvert! Leverte bilen inn torsdags morgen for noen småoppgraderinger bl.a. titanskjold og 26/32A oppgradering. Står FAEN meg på utsida av butikken i Drammen ennå, det er 5 dager siden jeg satt bilen fra meg  >:(  Det er siste gang jeg leverer fra meg bilen før en helg!!

hehe, jeg måtte vente ganske nøyaktig en uke fra jeg leverte den til de rulla den inn i verkstedet. (Drammen) Leverte torsdag morgen skulle ta en eller maks to dager. Var ferdig fredagen 8 dager etter. Så de hadde rett på tiden det tok, jeg måtte bare legge til en uke med dødtid.  :'(
Var ganske frustrerende gitt å sjekke VT hver dag for å se at bilen er urørt dag etter dag etter dag.
Jeg tror vi skal legge skylda på DU-utskiftingene. Jeg tror avgjørelsen om å flysende motorer kom ganske brått, og uten at verkstedene fikk særlig langt forvarsel. Da må det nødvendigvis bli litt kluss...
Første store forsendelse av motorer kom vel idag- forsinkelsene hittil kan ikke være relatert til det. Vi kan muligens regne med betydelig værre forhold de neste ukene og måneder. Vi får håpe de har sendt noen flybårne teknikkere også- det gjorde de iallefall tidligere i pressede situasjoner...

Nei, dette har ingen ting med saken å gjøre. Disse forsinkelsene har vært der flere uker før DU temaet ble adressert av EM, for ikke å snakke om når de faktisk mottok DU`ene, som er en uke eller to etter det igjen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA