Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Tesla nedgradert bilen min?

Startet av sn0le, torsdag 20. november 2014, klokken 06:18

« forrige - neste »

Anew

Jeg vil anta at Tesla har snappet opp bbs pakke for å gjøre en full analyse av hvordan de cellene har det. En pakke som har kjørt så langt i den virkelige verden, og blitt utsatt for så mye superlading, må jo være gull verdt for Tesla r'n'd.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

sn0le

Har sendt en mail nå til hun i Tesla som sendte meg servicerapporten.
Ba om bekreftelse/avkreftelse om at D-revisjon vil håndtere høyere ladehastighet for fremtidige SC'er og ba henne utrede hva det vil bety at et batteri er Remanufactured.
Og hvis det er overhaling av batteriet uten at alle cellene er byttet så ba jeg om historikk på batteriet.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

bb

Sitat fra: sn0le på fredag 21. november 2014, klokken 14:28
Pokker. Kunne jo solgt det batteriet på ebay for en dullion kroner. ;)
Damn... det hadde sikkert vært en rik sveitser der ute som ville kjøpt det :)

Sitat fra: Epleskreller på fredag 21. november 2014, klokken 14:30
Jeg kjører rundt med de første hjulene bb brukte på sin TMS. Skal selge de om noen år for masse millioner :-D
De er jo epic! Men den er nok mindre kjent enn batteriet mitt.

Sitat fra: Anew på fredag 21. november 2014, klokken 16:07
Jeg vil anta at Tesla har snappet opp bbs pakke for å gjøre en full analyse av hvordan de cellene har det. En pakke som har kjørt så langt i den virkelige verden, og blitt utsatt for så mye superlading, må jo være gull verdt for Tesla r'n'd.
Jeg vet at Tesla sitter på logger over hvor mange timer jeg har ladet på SC. Så denne kan de absolutt bruke i research. Jeg burde fått penger fra Tesla for det gamle batteriet :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Høgis

Fikk en tlf. fra Tesla avd. Drammen i dag. En tilbakekalling for bytte av kontaktor til batteri. Har ikke merket noe feil med batteri på bilen og skjønte at dette gjaldt de fleste. Måtte regne med at de skal ha bilen ihvertfall 2-3 dg.
Dersom de fleste må inn for denne feilen og over 1000 for DU bytte, skjønner jeg at det blir travelt rundt om på service senterene til Telsa.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Høgis på mandag 24. november 2014, klokken 17:40
Fikk en tlf. fra Tesla avd. Drammen i dag. En tilbakekalling for bytte av kontaktor til batteri. Har ikke merket noe feil med batteri på bilen og skjønte at dette gjaldt de fleste. Måtte regne med at de skal ha bilen ihvertfall 2-3 dg.
Dersom de fleste må inn for denne feilen og over 1000 for DU bytte, skjønner jeg at det blir travelt rundt om på service senterene til Telsa.
Antar du har B batteri?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman

Hvis Høgis har B stusser jeg litt - han fikk jo omlevering på sin bil og dermed er den vel levert i 2014?

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Og dermed kan vi vel avlive myten om at kontaktorfeilen kun omfatter B-pakkene.

Jaja, sånn går nu dagan.

OddB

Får de skikk på DU, kontaktor og hjulstilling burde det hjelpe.. Da blir det kanskje etterhvert mulig å bli kvitt dugg i ryggelyset.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

BMW850

Sitat fra: Høgis på mandag 24. november 2014, klokken 17:40
Fikk en tlf. fra Tesla avd. Drammen i dag. En tilbakekalling for bytte av kontaktor til batteri. Har ikke merket noe feil med batteri på bilen og skjønte at dette gjaldt de fleste. Måtte regne med at de skal ha bilen ihvertfall 2-3 dg.
Dersom de fleste må inn for denne feilen og over 1000 for DU bytte, skjønner jeg at det blir travelt rundt om på service senterene til Telsa.

"Måtte regne med" ja, tror du kan regne med litt av hvert! Leverte bilen inn torsdags morgen for noen småoppgraderinger bl.a. titanskjold og 26/32A oppgradering. Står FAEN meg på utsida av butikken i Drammen ennå, det er 5 dager siden jeg satt bilen fra meg  >:(  Det er siste gang jeg leverer fra meg bilen før en helg!!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

teslaz

#40
Har D versjon jeg også..
Ikke byttet DU eller batteriet ennå. Runder snart 44K  ;D
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Veggen

Sitat fra: BMW850 på mandag 24. november 2014, klokken 18:33
Sitat fra: Høgis på mandag 24. november 2014, klokken 17:40
Fikk en tlf. fra Tesla avd. Drammen i dag. En tilbakekalling for bytte av kontaktor til batteri. Har ikke merket noe feil med batteri på bilen og skjønte at dette gjaldt de fleste. Måtte regne med at de skal ha bilen ihvertfall 2-3 dg.
Dersom de fleste må inn for denne feilen og over 1000 for DU bytte, skjønner jeg at det blir travelt rundt om på service senterene til Telsa.
"Måtte regne med" ja, tror du kan regne med litt av hvert! Leverte bilen inn torsdags morgen for noen småoppgraderinger bl.a. titanskjold og 26/32A oppgradering. Står FAEN meg på utsida av butikken i Drammen ennå, det er 5 dager siden jeg satt bilen fra meg  >:(  Det er siste gang jeg leverer fra meg bilen før en helg!!

Det er vel rapportert av flere at Drammen ligger ca en uke på etterskudd for tiden.
Selv leverte jeg tirsdag morgen, og ingenting skjedde før lørdag.
Nå sier de at bilen antagelig blir ferdig i morgen, altså en uke etter innlevering.

Har forståelse for at de har mye å gjøre og ligger på etterskudd, men da burde de si ifra om dette og be oss levere bilene noen dager senere.
Gir et lite proft inntrykk at bilene blir stående i dagevis, dyrt med lånebil må det også bli for dem.

Sjøhyene

Sitat fra: BMW850 på mandag 24. november 2014, klokken 18:33

"Måtte regne med" ja, tror du kan regne med litt av hvert! Leverte bilen inn torsdags morgen for noen småoppgraderinger bl.a. titanskjold og 26/32A oppgradering. Står FAEN meg på utsida av butikken i Drammen ennå, det er 5 dager siden jeg satt bilen fra meg  >:(  Det er siste gang jeg leverer fra meg bilen før en helg!!

hehe, jeg måtte vente ganske nøyaktig en uke fra jeg leverte den til de rulla den inn i verkstedet. (Drammen) Leverte torsdag morgen skulle ta en eller maks to dager. Var ferdig fredagen 8 dager etter. Så de hadde rett på tiden det tok, jeg måtte bare legge til en uke med dødtid.  :'(
Var ganske frustrerende gitt å sjekke VT hver dag for å se at bilen er urørt dag etter dag etter dag.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Muffinman

Det er jo komplett meningsløst å ta inn biler man ikke har tid til å se på før etter en uke? Hvor vanskelig kan det egentlig være å korrigere avtalene?

Sjøhyene

Sitat fra: Muffinman på mandag 24. november 2014, klokken 21:57
Det er jo komplett meningsløst å ta inn biler man ikke har tid til å se på før etter en uke? Hvor vanskelig kan det egentlig være å korrigere avtalene?

Var det jeg og tenkte. Så totalt unødvendig!
Føler at de er ganske ut å kjøre i drammen. De har tydeligvis ikke ressursene eller organiseringen på plass for å håndtere det antallet biler de faktisk har ansvar for.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA