Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cycle Analyst?

Startet av Arne H., onsdag 19. november 2014, klokken 10:02

« forrige - neste »

Arne H.

Ser ut til at Cycle Analyst er nyttig, men jeg lurer på en del saker. Jeg har 1000w 48v Leaf Motor, med LCD display. Når jeg skrur på displayet, skrur jeg også på motor og hele systemet. Må jeg ha C.A. i tillegg til LCD som virker sammen med Motor controller? Ser at noen C.A plugges til controller med seks pins plugg. Jeg har fem pins plugg, da må vel C.A. kobles direkte til batterikabel? Noen som har gjort dette? Er det noen som har linker til sider som selger, eller viser hvordan dette gjøres? Litt dumt å kjøpe, når jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal montere denne. :)
Forskriftene for el-sykler er for strenge i dette bratte landet.

jkirkebo

Sitat fra: Arne H. på onsdag 19. november 2014, klokken 10:02
Ser ut til at Cycle Analyst er nyttig, men jeg lurer på en del saker. Jeg har 1000w 48v Leaf Motor, med LCD display. Når jeg skrur på displayet, skrur jeg også på motor og hele systemet. Må jeg ha C.A. i tillegg til LCD som virker sammen med Motor controller? Ser at noen C.A plugges til controller med seks pins plugg. Jeg har fem pins plugg, da må vel C.A. kobles direkte til batterikabel? Noen som har gjort dette? Er det noen som har linker til sider som selger, eller viser hvordan dette gjøres? Litt dumt å kjøpe, når jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal montere denne. :)

Om du ikke har en CA-kompatibel kontroller så kjøper du utgaven med ekstern shunt. Denne kobles mellom batteri og kontroller/andre forbrukere og måler strøm ut av batteriet. Fra denne går det en ledning til LCD-panelet til CAen. I tillegg skal du koble en hastighetssensor fra LCD-panelen, dette er en helt vanlig magnetisk sak på hjulet. Dermed vet CAen strømforbruket ditt og hastigheten.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Arne H.

Forskriftene for el-sykler er for strenge i dette bratte landet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA