Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ceramic Pro vs andre behandlinger hva anbefales.

Startet av Kim L, søndag 16. november 2014, klokken 18:25

« forrige - neste »

rsomby

Jeg er også nysgjerrig på erfaringer fra leverandører i bergensområdet, så fint om de som har noen kan dele dette?

darthy001

Noen som kjenner til noen på østlandet som vil ta i bruk det nye vidundermiddelet Immortal fra Carpro(samme leverandør som lager Ironx og CQuartz)?

Hvis det er noe i nærheten av nettsidene og hypen så er det en no brainer for min del:http://carpro-immortal.com


darthy001


ctr46

Sitat fra: cairnz på mandag 17. november 2014, klokken 20:22
Fikk tatt Opticoat på min (etter 53000km, så den blir ikke helt strøken) nå i helgen hos Resistes - resultatet vil vise seg utover vinteren hvor enkel den er å gjøre ren!

Hvor fornøyd er du med behandling nå etter at vinteren er over? :)
.

cairnz

Sitat fra: ctr46 på mandag 29. juni 2015, klokken 21:10
Sitat fra: cairnz på mandag 17. november 2014, klokken 20:22
Fikk tatt Opticoat på min (etter 53000km, så den blir ikke helt strøken) nå i helgen hos Resistes - resultatet vil vise seg utover vinteren hvor enkel den er å gjøre ren!

Hvor fornøyd er du med behandling nå etter at vinteren er over? :)
Tja, jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal synes om det.

Det ligger uansett trafikkfilm på bilen uansett hva du har under, så lenge du bare spyler/skummer og ikke har berøringsvask. Jeg har stort sett vasket for hånd nå og da.

Den store vannskrekken synes jeg ikke er der, men det er veldig opp og ned avhengig av hvor på bilen man spyler, samt om man har vokset eller ikke.

Jeg tviler ikke på at den har beskyttet noe, med tanke på hvor lite slitasje jeg har i dørbuen bak, i forhold til endel andre.

Sliter uansett med vannmerker eller tilsvarende som ikke går bort etter vask. Har lite lyst å polere noe der, så tipper det blir en slik "Water Spot remover" eller naturmiddel, når jeg først orker.

Får se om jeg tar turen innom Resistes etterhvert, så får han inspisere bilen sin selv. Den har jo gått 40.000km siden da.
Elbilist

ctr46

Sitat fra: cairnz på mandag 29. juni 2015, klokken 21:35
Sitat fra: ctr46 på mandag 29. juni 2015, klokken 21:10
Sitat fra: cairnz på mandag 17. november 2014, klokken 20:22
Fikk tatt Opticoat på min (etter 53000km, så den blir ikke helt strøken) nå i helgen hos Resistes - resultatet vil vise seg utover vinteren hvor enkel den er å gjøre ren!

Hvor fornøyd er du med behandling nå etter at vinteren er over? :)
Tja, jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal synes om det.

Det ligger uansett trafikkfilm på bilen uansett hva du har under, så lenge du bare spyler/skummer og ikke har berøringsvask. Jeg har stort sett vasket for hånd nå og da.

Den store vannskrekken synes jeg ikke er der, men det er veldig opp og ned avhengig av hvor på bilen man spyler, samt om man har vokset eller ikke.

Jeg tviler ikke på at den har beskyttet noe, med tanke på hvor lite slitasje jeg har i dørbuen bak, i forhold til endel andre.

Sliter uansett med vannmerker eller tilsvarende som ikke går bort etter vask. Har lite lyst å polere noe der, så tipper det blir en slik "Water Spot remover" eller naturmiddel, når jeg først orker.

Får se om jeg tar turen innom Resistes etterhvert, så får han inspisere bilen sin selv. Den har jo gått 40.000km siden da.

Takk for info. Har mer eller mindre bestemt meg for å ta opti hos resistes basert på erfaringer fra andre så alltid greit med flere synspunkter:)
.

Nick

Ser ikke at Modesta er nevnt i denne tråden tidligere. Vil anbefale alle som skal ha lakkforseiling å ta med denne i vurderingen. Gtechniq sin Crystal Serum er omtrent i samme klasse. Har også brukt GYEON Q2 Mohs tidligere og var veldig fornøyd med den.

Så det er ganske mange alternativer å velge mellom. Kan jo også ta med Max Protect som er en slags gummi coating.

tkjoerlaug

Noen som har noe formening om hvordan "vanlig" voks som Autoglym og Swissvax står seg mot disse coatingene/beskyttelseslagene?

Nick

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 30. juni 2015, klokken 07:24
Noen som har noe formening om hvordan "vanlig" voks som Autoglym og Swissvax står seg mot disse coatingene/beskyttelseslagene?
De kan nesten ikke sammenlignes. En voks gir deg ikke særlig mye beskyttelse, men den gir en veldig fin glans og lakken blir vannavstøtende en stund. Mange syntes det er "kos" å legge voks 2-3 ganger i året og foretrekker derfor dette fremfor en forsegling som ofte holder flere år.

En lakkforsegling er som et lite lag med hardt glass som beskytter bilen mot vaskeriper og små steinsprut. Vil anbefale dette til de som ønsker minst mulig vedlikehold og best mulig beskyttelse. En forseiling bør etterbehandles med middel for at den skal beholde den vannavstøtende effekten, det finnes også såper som kan brukes til dette.

Anbefaler å lese litt her: http://www.detailersclub.no/forum/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA