Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ceramic Pro vs andre behandlinger hva anbefales.

Startet av Kim L, søndag 16. november 2014, klokken 18:25

« forrige - neste »

Kim L

I vente på bil så tenker men litt hva man bør gjøre,,, Ceramic pro er en ting ,,, hvilken behandling lønner seg? Er det verdt å dra til Sverige å få gjort det der? Noen som har erfaring med dette f.eks etter en vinter med salt og skit... ???Slipper man polere bil med slik behandling,,, ja mange spørsmål, noen som har erfaring ??? Synse greier jeg jo selv... :) :) :)

MrGekko

Ceramic pro er å anbefale. Utførte dette nylig på min sorte Passat 2012-modell som var stygg i lakken. Etter en slik 3-stegs behandling ser den nærmest ny ut, og eneste man trenger å gjøre neste året er å spyle av bilen da møkka nærmest ikke setter seg fast.
Har allerede booka time til min Tesla som ankommer april :)

BMW850

#2
Look no further: https://www.facebook.com/liquidelementsnorge?fref=ts

Jeg behandlet min bil der og jeg kan anbefale disse :)

Edit: Behandling: Opticoat Pro
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.


darthy001

Ingen i oslo/bærums-området som utfører opticoat-behandling?

Ser at de i stokke får gode skussmål, men det blir lovlig langt unna når man må sette fra seg bilen....

mgarm

I Vollen har du Asker Autospa som utfører Opticoat. Se etter dem på Facebook

CFM

Jeg har hatt stor glede av Ceramic PRO level 3 hos carecenter.no i Oslo. Lekende lett å få bilen ren med bare spyling. Be om Tesla-rabatten og legg for all del til chrome behandling hvis de fortsatt ikke inkluderer det i level 3!
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

lurium


kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

darthy001

Sitat fra: mgarm på søndag 16. november 2014, klokken 20:56
I Vollen har du Asker Autospa som utfører Opticoat. Se etter dem på Facebook
Takk for tips. Det er innenfor e-up rekkevidde så da kan vi levere og hente uten problemer. Så ikke galt ut prismessig heller.

Spørs om ikke bil kjøres der mer eller umiddelbart etter levering.

Kim L

Sitat fra: MrGekko på søndag 16. november 2014, klokken 19:29
Ceramic pro er å anbefale. Utførte dette nylig på min sorte Passat 2012-modell som var stygg i lakken. Etter en slik 3-stegs behandling ser den nærmest ny ut, og eneste man trenger å gjøre neste året er å spyle av bilen da møkka nærmest ikke setter seg fast.
Har allerede booka time til min Tesla som ankommer april :)
Hvor gjorde du det Mr Gekko og pris ?

MrGekko

En kamerat som utfører dette, så gjorde det mot en annen byttejobb.
Holder til i Mysen.(Østfold)
Kan eventuelt høre med han angående pris. Tipper rundt 5.000,- (kommer an på om bilen har mye riper som må tas først). Prosessen han utførte hos meg tok 3 dager.

Kim L

Tenker jeg gjør det på ny bil ,,,leveres i mars,,, men 3 dager er lang tid å sette bort bilen

Mcstropp

Er det noen som har erfaringer med Teslaen fra Kokstad bilpleie i Bergen?
Lurer på om jeg skal la min helt nye rød tesla få den behandling som de beskriver her http://www.kokstadbilpleie.no/ditec.htm

Er dette noe som kan anbefales?

cairnz

Fikk tatt Opticoat på min (etter 53000km, så den blir ikke helt strøken) nå i helgen hos Resistes - resultatet vil vise seg utover vinteren hvor enkel den er å gjøre ren!
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA