Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ombygd Mazda 5 med 736 km rekkevidde

Startet av NegativeElectrode, fredag 07. november 2014, klokken 12:14

« forrige - neste »

emil

Det er vel mer imponerende at de har pakket bilen med 100kWh i batterier på 1800kg enn at de har kjørt 74 mil på 100kWh.

Råde

Nei det er mer imponerende enn som så. Originalvekten var 1490 kg, mens den var 1800 kg etter konverteringen til elbil. Hvor mye av komfortutstyr og annet skrammel de lettet bilen for står det ikke.

Jeg skulle imidlertid gjerne sett et bilde av bagasjerommet...
e-Golf | X75D

TorT

http://eauto.si/en/metron7-2/
Her finner en bilder og beskrivelse.

Kansje sånne firmaer vil finne det lønnsomt å utvikle forbedrede batteripakker, som kan skiftes for en fornuftig pris på slitne Leafer, trillinger osv om noen år. Det ville vært topp. En kan jo alltids drømme.

Go-carter

De selger allerede range extender til trillingene.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

sigurdi

100kWh LiPo batterier i bil, merker jeg blir litt skeptisk.
Må ha svært god kontroll på opp/ut lading ivertfall, og slag.
Har selv hatt batterier som har selvutladet/produsert høy varme ved smell men uten synlig fysisk skade.
De er kjent for høy tetthet, men mer ustabile en litium ion.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA