Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål om Zoe - nærmer seg avgjørelse

Startet av Elmar, fredag 31. oktober 2014, klokken 20:55

« forrige - neste »

edakcots

Gratulerer! Du vil bli positivt overrasket over hvor bra den faktisk er! Trodde aldri jeg skulle si det om en fransk bil... ;)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

kos

hei venter på min zoe og har bestilt 11 kwh ( har 63 amp) og hytteladere. Ser at noen henviser til en ny. Får bilen om ca 2 uker og er spent på hytteladeren. Kommer det en ny? Om så kan jeg vente på den ?

Trond.m

Hvilken utgave av hytteladeren får du ?. Er det den som krever en egen ladekabel (schuko TN nett), eller skal du bruke Type 2 kabel mellom den gule boksen og Zoe.

kos

Hei
har ikke peiling - det må bli noe på it nett da jeg ikke har tn nett. hvilket utstyr får jeg da.?

Elmar

Hytteladeren er pr i dag den gule bøtta, ifølge Renault skal det komme en ny mindre versjon til påske neste år.
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

kos

Hei takk for informasjonen - da blir det den gule bøtta.

edakcots

Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Elmar

#22
Sitat fra: edakcots på onsdag 19. november 2014, klokken 22:18
Du får den "nye" hytteladeren med type 2 stikk :)

Takk for gratulasjon i tidligere post :)

Hvilken lader mener du blir levert nå? Hvor mange forskjellige ladekabler fins det fra Renault?
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

elektrolux

Den som venter på en bra ladekabel venter ikke forgjeves. Kan du vente foreslår jeg at du gjør nettopp det.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

edakcots

Alt avhenger av ditt bruksmønster.
Har du hjemmeladestasjon eller "wallbox" som Renault kaller det, så har du alltid Fullladet batteripakke om morgenen. Har du ikke, så vil det avhenge av hvor langt ned man har kjørt pakken før lading, dersom man kun har 10 amp tilgjengelig via hyttelader eller direkte original chuko kabel der det er TN nett.
Reiser man mye rundt sporadisk og evt har ei hytte eller famili man besøker ofte, så vil det lønne seg å ta med "hytteladeren".
Er du av den type bruker som kjører mindre enn 100km ALLTID, så er det ikke veldig nødvendig dersom du har "wallbox" hjemme...

De som aldri aner dagens bruksmønster, som meg, bør ha wallbox, helst 11kw, ladekabler av alle slag, hyttelader, og full oversikt over ladenettverket som finnes der ute...
Dette er sterkt voksende og svært mange kan klare seg med dette også.
Men, full fleksibilitet betyr å ta med hytteladeren også:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

kos

Hei Venter på Zoe den kommer innen en uke  eller 2. Skal få montert 11. kw i løpet av uken. Ser fram til å få en liten bil da jeg har en Tesla fra før av. Skal teste denne på laderen når den er montert. Er det noen med 11kwh lader og Zoe som har Tesla og erfaring?. Fra da av blir heimen full elektrisk både på korte og lengre turer. Har sett at det settes opp 2 hurtigladere fra hjem til hytte 18 mil, så håper jeg at vi også kan bruke Zoe på disse turene også. ( Ca 8 mil mellom) Gledet meg til Teslaen, men synest det er like spennende med Zoe.

torjen6

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Elmar

Hvis det er meg du spør så er bilen bestilt, grøfta mellom hus og garasje gravd og venter på montering av podpoint :)
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Elmar

Fungerer hytteladeren bare på på IT-nett eller både på It og TN?
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

Flips

Sitat fra: Elmar på søndag 21. desember 2014, klokken 10:09
Fungerer hytteladeren bare på på IT-nett eller både på It og TN?
Den skal fungere på IT, TN og TT-nett :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA