Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Regneark over 3G problemer

Startet av afitch80, fredag 31. oktober 2014, klokken 12:42

« forrige - neste »

afitch80

Harlex kom med ideen om å lage avstemning om hvor i landet folk har 3G problemer. Så jeg laget et regneark. Skriv inn der om du har hatt problemer eller ikke, og i hvilket fylke du kjører. Om du har hatt problemer skriv også inn hvor ofte du har hatt problemer. Valgte å dele det opp i Daglig, Ukentlig og Månedlig. Skriv da inn Daglig, Ukentlig eller Månedlig. Tok også med FW-versjon for å se om det kan ha en sammenheng. Skriv da inn med vanlig komma, feks.: 6,0 eller 5,9. Har du hatt problemene på en FW versjon og ikke en annen, skriv deg inn flere ganger. En gang for hver FW-versjon.
Så kan vi få en liten oversikt over om landsdeler eller FW-versjon har mest å si.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BSF1RguShZOMio2y_tjzEb-62XIljHpoeVnz66rQoSE/edit?usp=sharing

PS! Håper jeg har gjort deling av arket og alt riktig. Merker noen feil, si i fra, så skal jeg rette. :)
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

krister461


afitch80

#2
Sitat fra: krister461 på fredag 31. oktober 2014, klokken 12:44
Det er ikke editerbart....
Takk. Linken er byttet og håper alt funker nå. :)
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

sisc1337

Forhåpentlig blir dette regnearket blankt med den nyeste FW oppdateringen!:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

afitch80

Sitat fra: sisc1337 på fredag 31. oktober 2014, klokken 12:56
Forhåpentlig blir dette regnearket blankt med den nyeste FW oppdateringen!:)
Da kan man jo legge inn at man hadde problemer med f.eks. 5,9, men ikke etter nyeste 6,0. ;)
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Olatho

God idé, men jeg tror det burde være litt mer detaljert.

Skille mellom om man mister nett når bilen er parkert, eller bare når man kjører
Og skille mellom build-versjoner av firmware (6.0 er vel ute i minst 5 forskjellige builds)

boppus

Sitat fra: Olatho på fredag 31. oktober 2014, klokken 13:24
God idé, men jeg tror det burde være litt mer detaljert.

Skille mellom om man mister nett når bilen er parkert, eller bare når man kjører
Og skille mellom build-versjoner av firmware (6.0 er vel ute i minst 5 forskjellige builds)

Hva med hvor gammel bilen er? Vet vi at det ikke er forskjeller i radioen som er levert?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

afitch80

Sitat fra: Olatho på fredag 31. oktober 2014, klokken 13:24
God idé, men jeg tror det burde være litt mer detaljert.

Skille mellom om man mister nett når bilen er parkert, eller bare når man kjører
Og skille mellom build-versjoner av firmware (6.0 er vel ute i minst 5 forskjellige builds)
Å ta med kjøring vs parkert blir vel kanskje litt overkill..?
Men veldig god idé å ta med 6.0 versjoner. De har jeg nå lagt til. Etter å ha blad litt i siden på 6.0-tråden, så fant jeg 4 versjoner. Hvis jeg har bommet på noen, så bare si i fra.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Amoss

Sitat fra: afitch80 på lørdag 01. november 2014, klokken 10:37
Etter å ha blad litt i siden på 6.0-tråden, så fant jeg 4 versjoner. Hvis jeg har bommet på noen, så bare si i fra.

I følge denne siden er det ikke mindre enn 7 versjoner :p  Rett nok er en av dem kun fra demobilene på D-visningen.
Model S 85D

Olatho

Sitat fra: afitch80 på lørdag 01. november 2014, klokken 10:37
Sitat fra: Olatho på fredag 31. oktober 2014, klokken 13:24
God idé, men jeg tror det burde være litt mer detaljert.

Skille mellom om man mister nett når bilen er parkert, eller bare når man kjører
Og skille mellom build-versjoner av firmware (6.0 er vel ute i minst 5 forskjellige builds)
Å ta med kjøring vs parkert blir vel kanskje litt overkill..?
Men veldig god idé å ta med 6.0 versjoner. De har jeg nå lagt til. Etter å ha blad litt i siden på 6.0-tråden, så fant jeg 4 versjoner. Hvis jeg har bommet på noen, så bare si i fra.

Tanken var å prøve å skille de som bare mister Internett mens de er ute og kjører på steder med dårlig dekning, og de som mister nett også når bilen står stille.

Men det virker veldig som ting er blitt mye bedre med nyeste versjon, så det er kanskje ikke så farlig lenger...

afitch80

Sitat fra: Amoss på lørdag 01. november 2014, klokken 11:09

I følge denne siden er det ikke mindre enn 7 versjoner :p  Rett nok er en av dem kun fra demobilene på D-visningen.
Sånn, da var de lagt inn. Alt utenom den fra demobilene.

Sitat fra: Olatho på lørdag 01. november 2014, klokken 11:37
Tanken var å prøve å skille de som bare mister Internett mens de er ute og kjører på steder med dårlig dekning, og de som mister nett også når bilen står stille.

Men det virker veldig som ting er blitt mye bedre med nyeste versjon, så det er kanskje ikke så farlig lenger...

Skjønte den, men når vi snakker skikkelig mister dekning, så snakker vi vel om at den mistes slik at man må ta restart på skjermen. Ikke at den kommer igjen av seg selv etter man kommer ut av sendingsskyggen.
At man har dårlig dekning når man er ute på kjøretur er vel ikke et 3G problem i bilen, men heller at dekning til teleoperatøren er dårlig i området.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Olatho

1.67.73 er vel nyeste, og den som muligens har fiksa problemet.

cairnz

Sitat fra: Olatho på lørdag 01. november 2014, klokken 17:30
1.67.73 er vel nyeste, og den som muligens har fiksa problemet.
I dag hadde jeg 3G (og ikke bare E) i Sverige for første gang siden 6.0 - 1.67.73 kom i overigår.
Elbilist

Olatho

Hadde Edge over hele Sollihøgda, mista radio (streaming av P13), men kartene oppdaterte seg hele veien. Det har de ikke gjort tidligere).
Har heller ikke mista 3G i garasjen siden oppdateringen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA