Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Redusert Effekt?

Startet av TEK, fredag 31. oktober 2014, klokken 10:02

« forrige - neste »

TEK

Jeg har fått nytt batteri til min Tesla - 60. Batch B.
Jeg sikker på at effekten er redusert.
Noen andre som føler dette? Kan det være en software oppdatering?

TeslaK

#1
Faktisk merkbart dauere bil nå med siste SW oppdatering. Akselerasjonen er mykere. Har S85
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

TEK


JWinterburn

Faktisk enig selv ... Hva skjer ??
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

BMW850

Kanskje for å forebygge DU-problemer  ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jakoys

Jeg synes bilen bare virker mykere.... og liker det VELDIG godt. Har uansett mer enn nok krefter til alt jeg kan tenke meg å finne på. Så at Tesla har tøylet hestene litt synes jeg er flott - bedre komfort. Men så er jeg en av dem som kjøpte Tesla av nyttehensyn og er ikke så opptatt av stoppeklokke og tideler.

tstens

Mulig jeg er et offer for massesuggesjon her ,men syns min P også har blitt litt mykere i akselerasjonen. Ikke det direkte sparket i ryggen lengre . Men det drar noe jævelig for det
P85,White

Johnny

Sitat fra: jakoys på fredag 31. oktober 2014, klokken 18:25
Jeg synes bilen bare virker mykere.... og liker det VELDIG godt. Har uansett mer enn nok krefter til alt jeg kan tenke meg å finne på. Så at Tesla har tøylet hestene litt synes jeg er flott - bedre komfort. Men så er jeg en av dem som kjøpte Tesla av nyttehensyn og er ikke så opptatt av stoppeklokke og tideler.

Eller at du holder på å bli gammel slik som meg ;)
TMS og eGolf.

Epleskreller

Skulle gi gass i går og sa til passasjeren; "er du klar?" ga gass fra nesten stillestående..  Det var ikke noe krutt i motoren,  nesten flaut.. Skyldte på at batteriet var halvfullt... Kanskje det var noe annet? S85, 33k km..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kjell Leaf

Sitat fra: Epleskreller på fredag 31. oktober 2014, klokken 20:52
Skulle gi gass i går og sa til passasjeren; "er du klar?" ga gass fra nesten stillestående..  Det var ikke noe krutt i motoren,  nesten flaut.. Skyldte på at batteriet var halvfullt... Kanskje det var noe annet? S85, 33k km..
Hva med å teste 0-100 (relle km) og se om tiden holder sånn noenlunde mål.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

mj

Har ikke testet akselerasjonen men mener bestemt at jeg har fått en form for ''lugging'' under kjøring. Føles litt som om når vinden tar tak og bremser/gynger bilen litt. Men det er vindstille og jeg har ikke merket det tidligere. Ser ikke noen ekstra bevegelse på nåla. Andre som har merket noe av det samme ?
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

D.O

Jeg har og luggingen og det kommer ikke av hjula. Har nå byttet hjul og det er akkurat likt. Faktis værre på 55kmt etter .73 oppdateringen. Synes også bilen ble slappere med .73, men lurer på om dette er tilfeldig og at de har satt noen begrensninger på effektuttak ved kulde selv om striplet linjen ikke er der? Det kraftige nykket ved full pedal er borte, bilen tar løst mykere før den øker draget. Rart.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

laumb

Har Tesla innført turbolagg på bilene våre?
Jeg har ikke oppdatert og bilen står ladet til 100% før avreise i dag.
Kan filme en 0-100 video, oppdatere i kveld og lade til 100 igjen på mandag og gjøre det samme. Så får vi sammenlignet.

Tar begge videoer på samme påkjøring til 100 sone.

Tai

Sitat fra: laumb på lørdag 01. november 2014, klokken 09:39
Har Tesla innført turbolagg på bilene våre?
Jeg har ikke oppdatert og bilen står ladet til 100% før avreise i dag.
Kan filme en 0-100 video, oppdatere i kveld og lade til 100 igjen på mandag og gjøre det samme. Så får vi sammenlignet.

Tar begge videoer på samme påkjøring til 100 sone.

Veldig spennende!

Hvis det er tilfelle at Tesla har senket effekten for å begrense DU problemene er det ganske alvorlig, ihvertfall hvis de ikke har informert om det. Jeg har godtatt de fleste småfeilene som bilen har kommet med og Tesla er virkelig på godsiden med meg. Det blir et stort minus i margen fra meg og jeg kommer til å bli rimelig irritert hvis de faktisk har begrenset effekten.

Men la oss vente på bevisene før vi (jeg) hisser oss opp :)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Batteritralla

Jeg er sikker på at SW 6.0 gjorde noe med gass pedal karakteristikken - hvor raskt momentet "ramper opp".

"Slegge effekten" er mye mindre om man nå ligger i 30-40 og flater pedalen.

Maks moment er nok det samme, men tiden før det kommer når man gir full gass er skjedd noe med.

Lineariteten i "gasspedalen" er også gjort noe med. Før skulle det mindre % messig pådrag til før man fikk mye moment.

Dette er faktorer som ikke kan måles i bremsebenk, men jeg kunne godt tenkt meg en kontroll av at bilen slår ut benken like greit som forrige gang :-)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA