Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye seter i S85D?

Startet av Haugstua, onsdag 29. oktober 2014, klokken 21:39

« forrige - neste »

Haugstua

Noen som har hørt eller sett, om de nye setene vil bli tilgjengelig i S85D?

andreasmj

Kun til P85D i følge tesla ansatt
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

sosiss

Og ifølge konfiguratoren på nettet.

Diravi

Ifølge den amerikanske bloggen er det snakk om en seteoppgradering som gir bedre whiplash-beskyttelse. Det er nok for å komme godt ut av Euro-NCAP. Det er lite trolig at ikke S85 og S60 skal få denne oppgraderingen også. Men om det er en enklere oppgradering enn de nye Performance-setene, gjenstår å se. Og det er vel fortsatt litt usikkert NÅR i så fall.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

NegativeElectrode

I følge Teslas blog vil alle D modeller ha forbedret hodestøtte (headrest protection). Utover dette er det vel ikke sagt noe konkret.

Jeg blir ikke ovverasket om bestillingene av ikke-P modeller åpnes for rekonfigurering en eller annen gang i November-Desember slik P-bestillinger nå har blitt re-åpnet denne uka.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

tommylor

Fra bloggen står det følgende: Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection. Hva ligger i Seat comfort improvements. Forhåpentligvis lenger sittepute i baksetet.

Hyperstress


Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 29. oktober 2014, klokken 23:37
I følge Teslas blog vil alle D modeller ha forbedret hodestøtte (headrest protection). Utover dette er det vel ikke sagt noe konkret.



Kan aldri tenke meg at dette gjelder bare D-modellene, for det er vel stanardmodeller som krasjtestes(?)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

boppus

EuroNCAP godtar ikke at du må ha feks firehjulstrekk for å få godkjente seter. For å bli godskrevet må utstyret være standard.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Diravi

Jeg tror faktisk vi kan konkludere med at de nye setene er standard, om du leser den amerikanske bloggen bokstavelig. Her står det at "diverse andre oppgraderinger# (deriblant setene) enten er i produksjon alt eller kommer med D-modellene. Og så er det spesifisert den ENE oppgraderingen som kommer med D-modellene i punktlisten under, og det er selvlukkende ladeport.

Men de nye setene kan like fullt godt være enklere enn i Performance-utgaven. Det viktige er at de får bedre hodestøtter og noe forbedret komfort.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

boppus

Det vil jeg ikke uten videre anta. Hvor viktig er det for Tesla med høy/full poengsum i EuroNCAP? Tipper potensielle kunder av denne bilen kjøper den selv uten topplassering der.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

TeslaK

Sitat fra: Diravi på torsdag 30. oktober 2014, klokken 18:03
Jeg tror faktisk vi kan konkludere med at de nye setene er standard, om du leser den amerikanske bloggen bokstavelig. Her står det at "diverse andre oppgraderinger# (deriblant setene) enten er i produksjon alt eller kommer med D-modellene. Og så er det spesifisert den ENE oppgraderingen som kommer med D-modellene i punktlisten under, og det er selvlukkende ladeport.

Men de nye setene kan like fullt godt være enklere enn i Performance-utgaven. Det viktige er at de får bedre hodestøtter og noe forbedret komfort.

Sendte akkurat mail med spørsmål om dette til Tesla. Litt rart at dette ikke er mer tydelig kommunisert..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

B_Tesla

Sitat fra: Boppus på torsdag 30. oktober 2014, klokken 18:19
Det vil jeg ikke uten videre anta. Hvor viktig er det for Tesla med høy/full poengsum i EuroNCAP? Tipper potensielle kunder av denne bilen kjøper den selv uten topplassering der.

Jeg ville tenkt stikk motsatt av deg. Men kanskje det bare er meg. Entusiaster kjøper ting uansett, men et bilmerke går fort konkurs dersom man bygger bil etter det. En bil som ikke oppnår 5 stjerner blir strøket tvert fra min liste over mulige kjøp. Jeg var fornøyd med den amerikanske scooren, og med kunnskap om oppgradert sikkerhetsutstyr er alt i skjønneste orden.

Øvrige merker i premiumsegmentet (BMW/MB) tar ikke 4 stjerner på sine topp modeler som et alternaltiv. De får 5, ellers blir bilen endret (som første generasjon X5). Samme må nok Tesla gjøre.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

boppus

Sitat fra: B_Tesla på torsdag 30. oktober 2014, klokken 19:29
Sitat fra: Boppus på torsdag 30. oktober 2014, klokken 18:19
Det vil jeg ikke uten videre anta. Hvor viktig er det for Tesla med høy/full poengsum i EuroNCAP? Tipper potensielle kunder av denne bilen kjøper den selv uten topplassering der.

Jeg ville tenkt stikk motsatt av deg. Men kanskje det bare er meg. Entusiaster kjøper ting uansett, men et bilmerke går fort konkurs dersom man bygger bil etter det. En bil som ikke oppnår 5 stjerner blir strøket tvert fra min liste over mulige kjøp. Jeg var fornøyd med den amerikanske scooren, og med kunnskap om oppgradert sikkerhetsutstyr er alt i skjønneste orden.

Øvrige merker i premiumsegmentet (BMW/MB) tar ikke 4 stjerner på sine topp modeler som et alternaltiv. De får 5, ellers blir bilen endret (som første generasjon X5). Samme må nok Tesla gjøre.

Jeg håper du har rett, men er svært usikker på om de tenker slik hos Tesla. Forøvrig fikk BMW i3 kun fire stjerner, og de har neppe tenkt å endre eller kampanje bilen av den grunn.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Lokführer

Altså, hvis en bil får 4 stjerner pga litt dårlig fotgjengersikkerhet, så står den fremdeles på min liste.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

boppus

Sitat fra: Lokführer på torsdag 30. oktober 2014, klokken 19:59
Altså, hvis en bil får 4 stjerner pga litt dårlig fotgjengersikkerhet, så står den fremdeles på min liste.
Nettopp.
Eller litt dårlig beskyttelse mot whiplash, for eksempel.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA