Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kona ringte, stressa. Fikk opp varsellampe på Leafen. Hva er dette?

Startet av acedynamite, mandag 27. oktober 2014, klokken 08:19

« forrige - neste »

acedynamite

Det er altså den gule lampa med en hesteskolignende sak med utropsteikn i...
Skifta til vinterdekk i går, så mulig det har noe med det å gjøre??
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

acedynamite

i følge kona sto ikke dette i oversikten over de andre varsellampene...
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

Focus

Det ser for meg  ut som at det er varsel om lite luft i 1 dekk.
DVS at et dekk er pungtert.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

acedynamite

2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

Focus

Det behøver ikke være pungtert.
Bilen registrerer omdreiningene fra alle hjulene og dersom den endrer seg mer enn terskelverdien blir det varsel.
Dersom det ikke er like mye trykk i alle dekkene vil det gi et feil varsel.
Sjekk trykket i alle dekkene og resett varselet. Jeg vet ikke hvordan det gjøres på en leaf, men det skal stå i bruksanvisningen.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

acedynamite

Ok, fint. Takk for svar. Er det forresten nokon som veit korrekt lufttrykk på vinterdekk til Leaf? 205/65 trur eg det er...
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

nagela

Leaf'en har vel dekk med trykksensor ? (Sjekker ikke forskjell i rotasjon via ABS sensor)
Og hvis du har fått "uorginal" vinterdekk uten sensor, er det du har en helt normal situasjon.
Du må bare leve med "gul lampe" til du får på sommerhjul igjen.
Har du vinterdekk med sensor, så er det sikkert en form for "parring" som må til. Sjekk isåfall instruksjonsbok/spør forhandler.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

acedynamite

Sitat fra: nagela på mandag 27. oktober 2014, klokken 12:49
Leaf'en har vel dekk med trykksensor ? (Sjekker ikke forskjell i rotasjon via ABS sensor)
Og hvis du har fått "uorginal" vinterdekk uten sensor, er det du har en helt normal situasjon.
Du må bare leve med "gul lampe" til du får på sommerhjul igjen.
Har du vinterdekk med sensor, så er det sikkert en form for "parring" som må til. Sjekk isåfall instruksjonsbok/spør forhandler.

Eg er rimelig sikker på at dei nye vinterdekka eg fekk med bilen ikkje har sensor. Veit ikkje korleis denne ser ut, men meinar at forhandlar sa dette. Men kanskje rart at varsellyset kom først etter litt kjøring...?
2013 Nissan Leaf SV Amerikansk modell
2006 Skoda Octavia
1955 Plymouth Savoy

emil

Sitat fra: acedynamite på mandag 27. oktober 2014, klokken 13:37
Sitat fra: nagela på mandag 27. oktober 2014, klokken 12:49
Leaf'en har vel dekk med trykksensor ? (Sjekker ikke forskjell i rotasjon via ABS sensor)
Og hvis du har fått "uorginal" vinterdekk uten sensor, er det du har en helt normal situasjon.
Du må bare leve med "gul lampe" til du får på sommerhjul igjen.
Har du vinterdekk med sensor, så er det sikkert en form for "parring" som må til. Sjekk isåfall instruksjonsbok/spør forhandler.

Eg er rimelig sikker på at dei nye vinterdekka eg fekk med bilen ikkje har sensor. Veit ikkje korleis denne ser ut, men meinar at forhandlar sa dette. Men kanskje rart at varsellyset kom først etter litt kjøring...?

Det tar en liten stund før den klager på manglende sensorer ja. Og siden du har USA bil så må du bare leve med gult varsellys i vintersesongen hvis du ikke spanderer noen sensorer på vinterdekkene. Selve sensorene må du muligens selv kjøpe på ebay eller lignende siden de muligens bruker andre frekvenser enn her i europa.

Kjørte selv med varsellys sist vinter uten at det plaget meg veldig, når sommerdekkene kommer på igjen må hjulene "parres" mot bilen på riktig plass og da er LeafSpyPro veldig hjelpsom, alternativet er å dra til et verksted å betale dem mer for jobben enn LeafSpy koster.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA