Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Framskjøvet leveringsdato for S85D

Startet av Sprucemoose, lørdag 25. oktober 2014, klokken 20:57

« forrige - neste »

Mippen

Min er endret til april nå. Var late mars før. Er vin nummeret det som står på venstre side?
Fremtiden er elektrisk.

joda

Når man får VIN så byttes RN nummeret ut ja.. Altså under bildet av bilen, på venstre side..
Og det man viser til når man refererer til VIN, er de siste 5 sifrene i det som står på denne referansen..  :)
TMS 85D

GeirHM

Er dette forklaringen på nye forsinkelser? På det amerikanske forumet spekuleres det i at Tesla mangler et eller annet for AWD produksjonen. Visstnok skal alle P/D i produksjon etter 15 januar ha stoppet opp. Dette er fra diskusjonen:

Først en S/D eier som lurer på hva som skjer:

Quote Originally Posted by breser  View Post
Spoke to my DS yesterday. He's still trying to find out what's up with my car, I'm still in production (have been for a week). He did mention that I'm showing in paint. But he can't explain why I'm showing Late February on a car that's in production. We're waiting on the factory to get back to him. He said he was going to try and have an answer by the end of the day yesterday but didn't because the person who could answer the question apparently went home early. Anyway that's the news after the first week of being in production.

Så dette tilsvaret fra en P/D kunde:

There seems to be something going on. My P85D went into production on Jan 15 and is stuck somewhere as well. No car in the P85D tracking sheet that has started production on or after 1/15 has been completed. Maybe they are waiting for some AWD specific part to arrive...

Jeg venter på sjette måneden, jeg er villig til å tro på det meste...

Mippen

Sitat fra: joda på søndag 25. januar 2015, klokken 21:55
Når man får VIN så byttes RN nummeret ut ja.. Altså under bildet av bilen, på venstre side..
Og det man viser til når man refererer til VIN, er de siste 5 sifrene i det som står på denne referansen..  :)

Ok, så det som postes her inne er de tre første tallene da av de siste 5?
Fremtiden er elektrisk.

Bushy

Ja stort sett. Ikke at det er såå hemmelig med alle ... Men da har man da noe privat ;p
S75D sept. 17

tonl

Estimert levering på min S85d har stått "fast" på april siden jeg oktober ifjor. Håper den ikke endres later april eller går over til mai-måned.

Thoiby

Min S85D har stått på late april helt siden november. Nå hoppet den plutselig til Mai

Trokloy

Endelig er min bil "under konstruksjon. Kan senke skyldrene noe nå. Fremdeles sen Mars..
;D
Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

GeirHM

Brukeren på det nordamerikanske forumet som kaller seg breser skriver nå følgende:
SitatHad some discussions with Tesla today about what's going on with my car. It is done with paint (as it seemed earlier) but it will not be moving on to general assembly until sometime in the first half of February. No customer 85D vehicles have begun building beyond this point (not that is was a surprise, I'm the only person I'm aware of with an 85D in production per the dashboard). Tesla is assuring me that this delay has nothing to do with my specific vehicle/order and is an overall delay in 85D orders and that they're taking extra measures to make sure they deliver an amazing car that at they have 110% confidence in.

Jeg har fortsatt sen mars i mytesla. Kanskje det kommer to tesla uker i tillegg?

Dennis

Tipper problemene de har med at de ikke har nok seter til P85D gjør at hele produksjonen er satt litt på vent. Er mange som har bestilt P85D som har stått flere uker i produksjon. Og det går nok utover 85D også.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 28. januar 2015, klokken 08:19
Tipper problemene de har med at de ikke har nok seter til P85D gjør at hele produksjonen er satt litt på vent. Er mange som har bestilt P85D som har stått flere uker i produksjon. Og det går nok utover 85D også.
Manglende Nextgen seter for P85D burde ikke påvirke 85D; snarere tvert imot.

Dennis

Klart det påvirker siden man får fort stopp i hele produksjonslinjen når man plutselig ikke har delene man skal ha.
Så hvis ikke 85D har en egen linje blir det stopp på alt videre bakover når de ikke blir ferdig med P85D bilene når de skal.

GeirHM

Når bresers bil stoppes etter å ha vært igjennom lakkering men før den når "general assembly", så tyder vel det på full stopp i produksjonen generelt? Men hva som er grunnen til at det stopper opp kan vi vel bare spekulere om. Det kan vel like godt være invasjon fra rommet, som neste generasjon seter som er et eller to nummer for store?

Bushy

Trill de overmotoriserte tesla'n til side. Så vi får våres 85d;p
S75D sept. 17

Davidsv

Sitat fra: GeirHM på onsdag 28. januar 2015, klokken 12:30
La meg si det slik; jeg håper at leveransene kommer i gang igjen i god tid før revidert statsbudsjett annonseres.... Jeg frykter nemlig at det er flere enn Tesla som er opptatt av å ta høyere betaling for bilene som krysser nasjonalgrensa vår.

Dette er også det jeg bekymrer meg mest om ja...
S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA